Wat heb jij je altijd al afgevraagd?

Je hebt van die speciale voorraadbakjes voor dingen als hagelslag. Denk dat er geen oplossing is (helaas) voor het irritante klipje zelf)

edit: zoiets dus

https://www.bol.com/nl/p/sunware-strooibus-0-7-liter-wit-transparant/9200000016497855/

Dragqueens kunnen altijd heel netjes tucken maar wat gebeurt er als ze een boner krijgen? Kunnen ze uberhaupt een boner krijgen als alles zit vastgeplakt?

5 likes

Hoezo en waarom ineens (althans boor mij gevoel) veel maagbandverkleiningen worden uitgevoerd. Ik liet een foto aan Mn moeder zien en ze zei ā€œoh is hij al veel afgevallen?! ā€œ Ik ken die man als een echt dikke vent ja. Ik zei dat ik alleen geen idee had en het was om dat specifieke feest op de foto te laten zien. ā€œJa hij heeft een maagbandverkleining gehadā€. Het lijkt zo normaal te worden. Deze man waar ik het over heb is volgens mij rond de 45, maar het wordt ook bij jonge twintigers gedaan en ik vind het echt zoooo apart! Waarom wordt dat zo makkelijk gedaan?!

4 likes

Oh ik googelde nog snel baar maagwand/maagband enzo want ik wist ook niet meer want Mn moeder had gezegd en ik gokte maar. Maar je weet dus iig wat ik bedoel. Maar misschien komt het omdat ik verhalen hoorde dat je alleen maar 1 hapje per maaltijd mag eten enzo. En ik vind het ergens zo raar. Verklein een maag je gewicht gaat omlaag? Oh best goede quote. Maar vind jij het zelf niet een heftige operatie voor bijvoorbeeld een meisje van 21?

Ik vind dit ook wel een interessant onderwerp, je hoort er de laatste tijd ook zo veel meer over dan vroeger. Maar wat bedoel je precies met deze zin? Denk je dat die mensen er op latere leeftijd nog last van kunnen krijgen?

1 like

En ik denk ook al zit je vol, je kan nog steeds wel trek hebben in iets. Het lijkt me zo vreselijk om elke dag dit zo te moeten aanpassen en nooit meer nooit meer gewoon te eten. Gewoon lunchen of een diner bij vrienden, uiteten in een restaurant. Zit je daar. Lost toch niks op.

1 like

De vriend van mijn moeder heeft ook een maagverkleining gehad, is heel erg veel afgevallen maar nu gewoon terug vrij dik omdat hij altijd ongezond eet. Zijn theorie is dat hij room, boter en kaas moet eten omdat hij weinig kan eten en er dus extra van moet genieten …?
Zo’n mensen hadden nooit een operatie mogen krijgen vind ik.

1 like

@Krabsalade @Jumpsuit En dan vergeten we maar voor het gemak de Dumping maar. :scream:
En het feit dat medicatie opnemen ook een groot probleem wordt. In het UZKUL zijn ze ervan overtuigd dat de bariatrische chirurgie over 10 jaar nauwelijks nog gedaan wordt.

1 like

Kunnen ze de maagverkleining dan niet wat minder klein doen om het zo maar te zeggen i.p.v. dat men na 5 hapjes al vol zit?

Ik ken een meisje van een jaar of 20 die maar 4 kilo afgevallen was na haar maagverkleining. Die dronk de hele dag door cola en at als lunch om half 12 kipsate met friet en nam elke twee uur (of vaker) een suikerig koekje ā€˜want ze moest elke twee uur iets eten’. :woman_shrugging:t4:

2 likes

Aantal collega’s van mij hebben ook een maagverkleining gehad en ik val altijd van de ene verbazing in de andere. Een collega is minstens al zo dik als voor de operatie en dan zegt ze: ja ik eet echt heel weinig, ik kan zo weinig eten en ik zie haar continu koeken, snoepjes ed. eten. Dat eet ik ook niet met een ā€˜gewone’ maag. Een andere collega die wel haar eten ook echt heeft aangepast, zei dat mensen uit haar groep al na 2 dagen vet trots stuurden dat ze alweer frituur en taart hadden kunnen eten zonder klachten! :tired_face: Zo dom. Dat soort mensen moeten echt eerst een cursus over een gezonde levensstijl ipv relatief makkelijk een operatie doen. (Ik weet dat het niet altijd makkelijk is)

Ik verbaas me er ook over dat je voor de operatie een week mag kiezen tussen kcal-arm dieet of van die shakes. En vet veel kiezen voor shakes, want kcal-arm veeeel te moeilijk… zo’n verstoorde relatie met voeding.

Overigens ken ik ook iemand die heel erg ondergewicht heeft na de operatie en de ander kreeg een hele ernstige bloeding, wat overigens wel heel zeldzaam is, dus ik vind het best heftig.

4 likes

Je kunt hier eindeloos over discussiƫren. Er is nu eenmaal te weinig geld om alles at we kunnen ook daadwerkelijk uit te voeren. Het is niet anders!
Een voorbeeld, ik heb -7 in mijn brilleglazen. Heb dus echt een visuele handicap en heb dus een prothese nodig. ( bril) Bril wordt nauwelijks vergoedt en ooglaseren al helemaal niet. Terwijl iemand met een amputatie wel een prothese krijgt.
Keuzes, keuzes.
Niet dat ik mezelf nu zielig vind ofzo hoor. Maar het blijft een kwestie van kiezen.

1 like

Ik ben inderdaad overgestapt enkele maanden terug. Al ben ik een ekte lurker dus zal het niemand echt opgevallen zijn. Er gebeurde daar zo weinig! Ik weet eigenlijk niet of dat u nog verder is afgenomen. Sinds ik hier ben gekomen raakte ik zo snel gewend aan FF dat ik niet meer de behoefte gehad heb om daar nog eens te kijken.

Dus je bent niet een van de makers…

Geen maker, maar in beginperiode wel vrij actief daar. Maar nu toch maar vaker hier omdat het zo stil is op wtf. De lay-out hier blijft me wel heel erg irriteren…

Heh?

Ah die was voor fitgurl

Haha nee die was denk ik wel voor jou. De oorspronkelijke vraag was of er makers van het andere forum hier zitten. En met jouw reactie lijkt het er op alsof je er enkel hebt meegepost en niet dat je een van de makers bent. Vandaar denk ik!

1 like

Hahaha shit sorry, gewoon 2x verkeerd gelezen! Nop zelfs geen actieve meeposter dus vergeet mijn berichtje maar :see_no_evil:

2 likes

Haha joh, we moeten allemaal nog even wakker worden :smiley: