Ik denk dat de criminaliteit omtrent drugs alleen verminderd als meer landen drugs legaliseren en niet als alleen Nederland het doet.
Is helaas niet alleen Amsterdam hoor. Bijvoorbeeld Maastricht heeft er ook last van (in mindere mate natuurlijk). Dit is omdat de verbinding met Belgie en Duitsland best oke is.
Huh bestaat Nederland uit meer dan Amsterdam dan?
(Ik weet ook wel dat andere plekken er ook last van hebben, maar ik bedoel meer: legaliseer het en de halve wereld komt naar Amsterdam of even lekker naar de tyfus te gaan, want dat is ten slotte de party hoofdstad en niet Eindhoven of Urk. Beetje wat @grace dus al zegt, lijkt me geen wenselijke situatie.)
legalisering -> meer toezicht -> minder schadelijke/extreme pillen toch?
Dat zeggen experts in ieder geval. Of tenminste; die discussiëren daar nog over. Dus dat ‘dat is gewoon niet het geval’ dat staat niet vast en zeg je te stellig.
Maar dat is juist mijn vraag.
Weegt de ellende die jij ziet op tegen de andere nadelen? Ik begrijp heel goed wat een narigheid drugsgebruik met zich mee kan brengen en ieder persoon die daardoor in het ziekenhuis, of erger, terecht komt is er één teveel. Ik heb in mijn directe omgeving helaas ook meer dan genoeg gezien en gehoord. Maar de keerzijde zijn wel de honderden, zoniet duizenden mensen die wereldwijd vermoord worden door iets drugsgerelateerd. Hele wijken en steden die gedomineerd worden door drugsbendes, mensen die geen veilig thuis hebben omdat ze midden in een bende oorlog zitten, corruptie, gevangenissen die overvol zitten. Afval wat overal gedumpt wordt enz.
Ik begrijp echt wel dat het enorm complex is. En dat elk positief punt weer een negatieve keerzijde heeft. Maar zou legaliseren, met alles wat daarbij hoort, op lange termijn niet heel veel doden en ellende schelen?
Ok hm. Maar dan kun je je afvragen; legalisering zorgt er misschien wel voor dat men sneller hulp zoekt wanneer het mis gaat. Lichamelijk maar ook qua handel. Je hoort nu dat mensen op festivals niet snel naar de EHBO durven te gaan omdat ze hebben gebruikt en bang zijn dat instanties (politie) erbij wordt betrokken. Politie betrek je al helemaal niet wanneer het misgaat qua (ver)koop. Dus ik denk dat daar wel winst te behalen valt. Ook al blijft drugs = slecht.
Ik heb een keer gedacht dat mijn hamster dood was, huilend met dat beestje naar mijn moeder, die met dat ding in haar handen stond te bedenken wat we ermee moesten (geen tuin om hem in te begraven), toen hij door de warmte van haar handen weer tot leven kwam en ineens begon te bewegen. Ze heeft hem van schrik laten vallen
Daarna is zijn kooi maar van mijn koude slaapkamer (sliep daar toen eigenlijk alleen maar, spelen deed ik in de woonkamer, dus verwarming stond altijd uit) naar de warme woonkamer verhuisd…
Edit: tot leven kwam natuurlijk niet letterlijk, hij leefde sowieso nog, maar jullie snappen wat ik bedoel
Ik zie niet in hoe je verslaafd kan raken aan mdma/xtc. Dat is psychisch niet vol te houden. Op een gegeven moment, na te vaak achter elkaar, worden je serotonine levels gewoon te laag, heeft het geen effect meer en voel je alleen maar depressie.
Mijn vader heeft vroeger zijn hamster dus wel begraven. Hij wist ook niet dat hamsters een winterslaap hielden en heeft het beestje toen begraven, echt zo zielig. Bij de tweede hamster gebeurde precies hetzelfde, alleen moest hij vroeg naar school dus zette hij de hamster met kooi en al op de vensterbank (boven de verwarming) en toen hij terug kwam van school leefde de hamster ineens weer. Maarja, ook nooit dood geweest dus
oh het is nog steeds een geneesmiddel… aderlaten.!
mijn vader heeft ijzeropstapelingsziekte en enige middel is regelmatig aderlaten
Mijn zusje krijgt ook maandelijks een aderlating. Maar tegenwoordig doen ze het niet meer met bloedzuigers hoor
Samenvatting
Er gaat een dikke naald in de arm en daaraan zit een slangetje met een zak. En die zak loopt langzaam vol bloed. Is heel wat meer dan wat buisjes bloed prikken is net als bloed krijgen, maar dan andersom haha
tegenwoordig mag mijn vader aan de erytrocytaferese dan worden alleen de rode bloedlichamen uit het bloed gefilterd. je hoeft dan minder vaak te aderlaten omdat ze meer rode bloedlichamen kunnen verwijderen.
anders is dit zo’n 500ml. bloed. Maar je hebt ongeveer 5 liter. dusss genoeg!
dit is toch gewoon zoals een bloeddonatie? :’)
Haha ja, kwam ik ook net pas achter toen ik het Googlede. Geen ervaring met bloeddonatie dus wist niet hoe het ging…
Zijn er meer mensen die zo uit een blikje drinken? ik doe dat altijd maar vraag me nu echt af of dit echt zo gek is
Drink jij ook zo uit een blikje, net als @Negativ ?
- Ja, altijd
- Soms
- Nee, ik klap dat lipje open
- Ik drink nooit uit blikjes maar wil wel stemmen
0 stemmers
Dat lipje is er om je rietje goed in vast te kunnen houden! Nu is die van red bull met het vormpje niet zo handig haha, maar normaal kun je een rietje door dat gat steken!
Ik gebruik dat lipje echt nooit voor een rietje, heb ook een pesthekel aan rietjes trouwens hahaha. Maar ik draai hem zo omdat ik het rot drinken en ik het idee heb dat ik mijn lip open ga halen als ik het niet doe