Ik zie niet in hoe je verslaafd kan raken aan mdma/xtc. Dat is psychisch niet vol te houden. Op een gegeven moment, na te vaak achter elkaar, worden je serotonine levels gewoon te laag, heeft het geen effect meer en voel je alleen maar depressie.
Mijn vader heeft vroeger zijn hamster dus wel begraven. Hij wist ook niet dat hamsters een winterslaap hielden en heeft het beestje toen begraven, echt zo zielig. Bij de tweede hamster gebeurde precies hetzelfde, alleen moest hij vroeg naar school dus zette hij de hamster met kooi en al op de vensterbank (boven de verwarming) en toen hij terug kwam van school leefde de hamster ineens weer. Maarja, ook nooit dood geweest dus
oh het is nog steeds een geneesmiddel… aderlaten.!
mijn vader heeft ijzeropstapelingsziekte en enige middel is regelmatig aderlaten
Mijn zusje krijgt ook maandelijks een aderlating. Maar tegenwoordig doen ze het niet meer met bloedzuigers hoor
Samenvatting
Er gaat een dikke naald in de arm en daaraan zit een slangetje met een zak. En die zak loopt langzaam vol bloed. Is heel wat meer dan wat buisjes bloed prikken is net als bloed krijgen, maar dan andersom haha
tegenwoordig mag mijn vader aan de erytrocytaferese dan worden alleen de rode bloedlichamen uit het bloed gefilterd. je hoeft dan minder vaak te aderlaten omdat ze meer rode bloedlichamen kunnen verwijderen.
anders is dit zo’n 500ml. bloed. Maar je hebt ongeveer 5 liter. dusss genoeg!
dit is toch gewoon zoals een bloeddonatie? :’)
Haha ja, kwam ik ook net pas achter toen ik het Googlede. Geen ervaring met bloeddonatie dus wist niet hoe het ging…
Zijn er meer mensen die zo uit een blikje drinken? ik doe dat altijd maar vraag me nu echt af of dit echt zo gek is
Drink jij ook zo uit een blikje, net als @Negativ ?
- Ja, altijd
- Soms
- Nee, ik klap dat lipje open
- Ik drink nooit uit blikjes maar wil wel stemmen
0 stemmers
Dat lipje is er om je rietje goed in vast te kunnen houden! Nu is die van red bull met het vormpje niet zo handig haha, maar normaal kun je een rietje door dat gat steken!
Ik gebruik dat lipje echt nooit voor een rietje, heb ook een pesthekel aan rietjes trouwens hahaha. Maar ik draai hem zo omdat ik het rot drinken en ik het idee heb dat ik mijn lip open ga halen als ik het niet doe
Waarom krijg je altijd zoveel dorst als je chocola eet? (Of ik ben de enige met dit probleem).
Ja als ik chocola eet krijg ik zo’n intense dorst dat ik een halve fles wat wegkloek.
Kunnen de mods/admins zien welke topics het meest op negeren en volgen staan? Ik ben wel benieuwd eigenlijk!
hoe en wanneer je stem eigenlijk anders wordt?
wanneer ben ik van een kinderstem naar een tienerstem gegaan en toen naar een ~young adult~ stem? volgens mij heb ik die dus nu. en wanneer krijg ik een volwassen vrouwenstem? >
>
>
gaat zo geleidelijk allemaal maar ik wil het wetennnnn
Ik weet het niet, maar als ik de voicemail van mijn ouders hoor denk ik altijd mijn moeders stem te horen, terwijl ik hem zelf ooit op mijn ~16e heb ingesproken. Dus volgensmij is mijn young adult/ volwassen stem (en moeders stem) dezelfde stem.
Ik heb 2 jaar getelefoneerd als bijbaan en aan hun stemgeluid kon ik vrouwen altijd in leeftijdscategorieën indelen. 20ers en 30ers klonken altijd nog vrij hetzelfde maar vanaf 40ers werd het echt zo’n warme vrouwenstem. Maar bij enkelen verandert er niks, schrok me dood als ik dan hun geboortedatum zag haha.
Hahahaha ja. Oh kinderspeelgoed is zo leuk…
Mijn dochter krijgt die sylvanian konijntjes voor haar verjaardag omdat ik dat leuk vind haha