Wat heb jij je altijd al afgevraagd?

Is het niet zo dat mensen die veel in aanraking komen met risicogroepen ook vaak een griepprik krijgen?

(Toen mijn moeder ernstig ziek was moest ik ook een griepprik, maar ik weet eigenlijk niet of dit gebruikelijk is)

Hoe kan ik een bericht plaatsen zonder op iemand te antwoorden? Sorry @flazeda dat ik jou quote haha ik ben nieuw op dit forum van het oude EGF en snap het niet :’)

2 likes

Dankjewel allebei!

2 likes

Haha ja ik had dezelfde avatar, ik weet alleen zelf niet meer onder welke naam dat was want ik had er een paar!

Als je rijbewijs verlopen is en je vraagt een nieuwe aan, wat heeft dat dan voor consequenties? Ik kwam er achter dat mijn rijbewijs al een half jaar verlopen is… oeps!

Als je rijdt met een verlopen rijbewijs ben je onverzekerd. Verder volgens mij geen consequenties.

Ja, ik rijd niet, dus dat is geen probleem.
Dan maar gauw een nieuw aanvragen. Thanks!

1 like

Je kan ook een boete krijgen als je toch gaat rijden, maar je hoeft niet opnieuw examen te doen om hem opnieuw te kunnen aanvragen.

https://www.cbr.nl/nl/veelgestelde-vragen/mijn-rijbewijs-is-verlopen-kan-ik-het-nog-laten-verlengen.htm

Stel je bent een acteur of actrice in een film of serie en je mag van de set jouw eigen afgehakte hoofd of andere ledematen mee naar huis nemen als aandenken of iets anders bizars dat fake is maar er wel zeer realistisch uitziet. Zou je dat gewoon zo mee kunnen nemen en mee kunnen krijgen het vliegtuig(ruim) in als je vliegtuigmaatschappij en/of douane inlicht? Uiteraard niet stiekem verborgen in je koffer.

7 likes

En mocht je toevallig ook nog eens een ongeluk veroorzaken is het een misdrijf, ipv overtreding.

  • Is mij verteld door een agent toen ik een ongeluk kreeg de dag voordat mijn rijbewijs verliep, en ik nog geen nieuwe aangevraagd had.

En als hij thuis ligt, omdat hij vergeten blijkt te zijn? Maar dus niet verlopen is.

Interessante info!

Dat kunnen ze zo opvragen

1 like

Ik ken iemand die lichaamsdelen van mensen bewerkt met een soort plastic zoals de dingen die je in de tentoonstelling ‘Bodies’ kan zien, hij heeft onder andere een hoofd dat in plakjes van 1cm gesneden is (allemaal legaal hoor), maar dat stapeltje plakjes neemt hij gewoon mee in zijn handbagage naar conferenties etc. en schijnbaar kijkt niemand daar vreemd van op.

9 likes

Die boete kunnen ze inderdaad opleggen, maar gebeurt ook vaak genoeg dat dit niet gedaan wordt.
Voor rijden zonder geldig rijbewijs ontkom je er niet aan, als ze je aan de kant houden.

1 like

Ik weet het antwoord niet maar wou even zeggen dat ik het een geniale vraag vind. Hoe ben je hierop gekomen? :smiley:

2 likes

Ik keek Game of Thrones terug en vervolgens op youtube een interview waarin men vroeg wat ze van de set mee naar huis hadden genomen. En toen vroeg ik mij dus af wat de gevolgen zouden zijn als je van de set iets mee naar huis zou nemen dat luguberder is dan een kledingstuk op bijvoorbeeld nepmunten :P.

1 like

Hoe houden mensen witte onderbroeken wit? Ik merk dat het toch verkleurd vanwege afscheiding. En ik heb natuurlijk geen zin altijd een inleg kruisje te gebruiken.

4 likes

Nee, de account die ik het meest/langst heb gebruikt is Hypnose

9 likes

Ik gooi bij alle witte was een schepje baking soda. En bij hardnekmige vlekken maak ik een papje met een beetje water en smeer ik dat op de vlek, paar uur in laten trekken tot het droog is, afkloppen en in de was. Zo krijg ik zelfs rode wijn uit witte kleding, waar andere middelen het er niet uit kregen.

5 likes

Omg zit je er nog!

3 likes