Wat heb jij je altijd al afgevraagd?

Waar blijven zwanen/reigers als ze op een natuurlijke wijze zijn gestorven? Gewoon langs de sloot om weg te rotten?

2 likes

Waar laat je een dode vogel?

Als de dode vogel in goede staat is en nog zeer vers, dan is Naturalis mogelijk geïnteresseerd om deze op te nemen in de collectie. Alle vogelsoorten komen hiervoor in aanmerking. Neem wel eerst contact met ze op. Anders mag u de dode vogel begraven of bij het afval doen, of - in een natuurlijke omgeving - gewoon onder een struikje rollen.

Van de site van de vogelbescherming.

Aha! Dan vind ik het toch gek dat ik dus nog nooit zo’n dood groot beest heb gezien.

Veel diersoorten zoeken als ze gaan sterven een rustige, beschutte plek op. Misschien doen reigers dat ook wel en liggen ze daarom niet in open gebieden langs de sloot of weg.

Ik heb 1 keer een dode zwaan gezien maar die was net overreden door een trein :sob:

En dan helemaal scheerschuim voor vrouwen ???

Dat vind ik eigenlijk wel heel mooi :). Dit wist ik nog niet, thanks.

Stel je belt je huisartsenpraktijk op en je kiest dan voor de optie spoed of spoedlijn, krijg je dan rechtstreeks de huisarts zelf aan de lijn? En zo ja, maken mensen daar dan niet vaak misbruik van?
Altijd al afgevraagd maar gelukkig nog nooit de spoedlijn nodig gehad :grin:

1 like

Je krijgt de huisartsassistent(e) aan de lijn! Maar dus wel direct, zonder eerst in de wacht te staan. Die vraagt dan globaal wat er aan de hand is en haalt er dan indien nodig een arts bij die je telefonisch kan spreken, of ze laat je meteen langs komen.

2 likes

Dat verschilt denk ik per praktijk, bij de huisarts waar ik mijn coschap deed kreeg je dan direct de huisarts aan de lijn.

2 likes

Vraag me altijd af wat er dan onder spoed valt? Want met echt spoed bel je toch 112 lijkt me?

Bedankt ik kan weer met een gerust hart slapen. En mijzelf bedwingen om toch niet per ongeluk voor spoed te kiezen alleen om te weten wie ik aan de lijn krijg haha :rofl:

1 like

Oh ja best logisch ook eigenlijk, dat zijn ook wel dingen waar je in het weekend de huisartsenpost voor zou bellen natuurlijk :slightly_smiling_face:

Spoed klinkt altijd zo heftig haha

1 like

Ik heb wel eens per ongeluk de spoedlijn gebeld. Kreeg toen de assistente aan de lijn, dus ik zei meteen half in paniek “oh sorry ik heb verkeerd gedrukt het is helemaal geen spoed!”, haar antwoord was “geen probleem, ik ga nu wel meteen ophangen zodat we de lijn niet bezet houden.”

Daarna het normale nummer gebeld en een minuut later had ik haar weer aan de telefoon. :biggrin:

8 likes

Vinden honden het leuk om rennend uitgelaten te worden? Dus dat het baasje op de fiets zit en de hond er naast rent.

1 like

Dit lijkt me toch enorm per ras verschillen? Een husky vindt dat vast wel leuk. Maar ik heb helemaal geen verstand van honden :’)

Sommige hondenrassen hebben mega veel energie en als je ze dan niet moe maakt gaan ze uit verveling je huis slopen/stoute dingen doen, dus bij sommige rassen denk ik dat ze het alleen maar fijn vinden.

1 like

Onze hond vindt alles leuk wat mij blij maakt. Als hij ziet dat ik het leuk en goed vindt zou hij nog op z’n kop gaan staan denk ik. En hij houdt van rennen, en is vrij groot, kan fietstempo goed bijhouden, dus ik denk dat hij dat ook best leuk zou vinden (wij doen het nooit, want veel te bang dat hij achter een konijn aan wil en je vervolgens met je fiets onder een vrachtwagen sleurt ofzo).
Maar een klein hondje dat boven z’n macht achter die fiets aangesleurd wordt vindt het denk ik een stuk minder leuk.

4 likes

Ik denk dat honden meer plezier beleven aan snuffelen en spelen etc. Plus dat de meeste mensen veel te hard fietsen waardoor de hond altijd in galop is en dat schijnt super slecht te zijn. Als je het doet kan je beter zacht fietsen dat ie in draf gaat.

3 likes

Plus zo’n verharde weg is ook veel meer een klap op de gewrichten.

@Xiomara als je een soort hond hebt die houdt van rennen dan is et misschien een idee om in het bos te fietsen. Zo’n pad is veel prettiger voor de pootjes en gewrichten .

2 likes