Dierentuinen zijn " for profit" dus in mijn ogen niet echt diervriendelijk want het hoofddoel is toch echt geld verdienen.
Ik had een vriendin die in de dierentuin werkt en zij had het altijd over fokprogrammaâs van bedreigde diersoorten en educatie maar vind het echt een beetje bullshit. Je leert vrij weinig van een dierentuin en veel dieren laten geen natuurlijk gedrag zien. Ze vroegen ook een keer aan mensen die uit het dolfinarium kwamen wat ze geleerd hadden en dan kreeg je echt dingen te horen als " je kan op een dolfijn rijden en zeeleeuwen kunnen een bal op hun neus hoog houden" nou, geweldig veel geleerd zeg.
Zij heeft overigens ook bij non profits gewerkt en mijn schoonbroer was daar trainer van tijgers en beren etc. Ik heb daar ook achter de schermen gekeken en dat was niet echt veel beter helaas. Tiger King verbaasde me dan ook niks.
Ik heb echt gezien dat deze mensen gewoon heel graag met dieren willen werken en daardoor een beetje uit het oog verliezen wat het beste is voor het dier.