Wat heb jij je altijd al afgevraagd?

Dat je scherpte toevoegt aan het geluid!

Je hebt nasale twang, zoals de stem de actrice van The Nanny en je hebt orale twang, zoals de stem actrice die Janice speelt in Friends.

Klinkt allebei nogal intens, maar dat hangt af van hoe extreem je het toevoegt :blush:

Ow je tong eruit en heel hard aaaaaah zingen?

1 like

HELLO CHANDLER BING, hahaha
Ik snap wat je bedoelt :wink:

2 likes

Hmm nee, een soort scherpe A, niet åål maar èlèbèma! En overdreven articuleren helpt ook dus wat dat betreft is je tong wel wat losser I guess haha

1 like

Die bedoelde ik ook, had èèèèh moeten schrijven

2 likes

Dierentuinen zijn " for profit" dus in mijn ogen niet echt diervriendelijk want het hoofddoel is toch echt geld verdienen.

Ik had een vriendin die in de dierentuin werkt en zij had het altijd over fokprogramma’s van bedreigde diersoorten en educatie maar vind het echt een beetje bullshit. Je leert vrij weinig van een dierentuin en veel dieren laten geen natuurlijk gedrag zien. Ze vroegen ook een keer aan mensen die uit het dolfinarium kwamen wat ze geleerd hadden en dan kreeg je echt dingen te horen als " je kan op een dolfijn rijden en zeeleeuwen kunnen een bal op hun neus hoog houden" nou, geweldig veel geleerd zeg.

Zij heeft overigens ook bij non profits gewerkt en mijn schoonbroer was daar trainer van tijgers en beren etc. Ik heb daar ook achter de schermen gekeken en dat was niet echt veel beter helaas. Tiger King verbaasde me dan ook niks.

Ik heb echt gezien dat deze mensen gewoon heel graag met dieren willen werken en daardoor een beetje uit het oog verliezen wat het beste is voor het dier.

11 likes

Helemaal mee eens. Mensen maken zichzelf ook vaak dingen wijs om zich beter te voelen. “Ja maar hier vangen ze verwaarloosde olifanten op dus als je ze gaat wassen, doe je echt iets goed” :thinking:
Euhhh een (wilde) olifant hoeft echt niet gewassen te worden door een bende toeristen hoor

5 likes

Ja precies. De dierentuin vriendin had ook een keertje zo’n plek gevonden in Zuid-Afrika waar ze tijgers fokken en dan kon je daar jonge tijgers de fles geven als vrijwilliger. Daar wilde ze dus heen met mij. Sorry maar

1. als het echt ging om bedreigde diersoorten fokken waarom blijven ze niet gewoon bij de moeder dan? waarom moet je daar vrijwilligers voor hebben.
  2. Je moest veel geld betalen voor deze “experience”
  3. Ik kwam er na 20 minuutjes googlen achter dat deze baby tijgers niet naar natuurparken gingen maar als ze te groot waren voor toeristen gingen ze naar canned hunting gebieden. Waar tijgers (en andere dieren) voor geld worden afgeschoten door jagers. De tijgers kunnen nergens heen want er zit een hek om dit gebied heen.

Ja super goede dierenvriend ben je dan. Zij werkte dus elke dag met exotische dieren maar dat deze plek niet helemaal sjofel was kon ze zelf niet bedenken? Dan ben je echt verblind door het “omg ik wil tijgers aaien” aspect.

7 likes

Ah nee! Wat vreselijk dit :sob:

1 like

Op de school waar ik werk (vmbo) wordt hier gelukkig veel aandacht aan besteed. Op afbetaling bij webshops kopen, leningen afsluiten etc, zodat hopelijk leerlingen later minder snel in schulden komen.
Maar ik heb dit nooit gehad vroeger, dus misschien is het nieuw (of gewoon de docent die het belangrijk vindt)

3 likes

Dat was op mijn VMBO helaas echt nog niet zo! Had liever zulke lessen gehad dan Pythagoras.

3 likes

Maar waarom moet je dit op school leren? Je mag toch ook wel iets van je ouders leren? Is dat niet hun verantwoording?

Vind het wel een belangrijk iets en zou het niet gek vinden als scholen hier aandacht aan zouden geven. Maar vind ook dat dit iets voor ouders is.

3 likes

Vergeet niet dat heel veel ouders in de mindere milieus hier ook geen kaas van hebben gegeten en het dus niet kunnen uitleggen aan hun kinderen.

17 likes

Ben het met je eens hoor! Werk alleen zelf in het onderwijs en hoor zo vaak op het nieuws '… Vindt/vinden dat hier meer aandacht aan gegeven moet worden in het onderwijs/dat het ogenomen moet worden in het curriculum.

Dat is ook niet altijd haalbaar…

Maar ben met je eens dat het wel belangrijk is. Vooral voor bepaalde gezinnen/kinderen.

Had idd ook graag gezien dat alle ouders leren hun kinderen gezond met geld om te gaan! Maar waar ik leerder: ‘eerst sparen, dan kopen’, leren zoveel andere kinderen dat ze priiiiima op afkoop een nieuwe tv kunnen kopen. Echt andere instelling.

Werk zelf in de sociale woningbouw en daar valt het me al op hoe veel mensen met weinig geld met hun geld omgaan, die leren hun kinderen echt weinig goeds op dat gebied.

4 likes

Als zo’n groot deel van de mensen nieuwbouw lelijk vindt en als jaren '30 huizen en bv. grachtenpanden mooi worden gevonden: waarom wordt er dan geen nieuwbouw in die stijl gemaakt? Met alle comfort van tegenwoordig, maar wel met die karakteristieke uitstraling ipv die troosteloze blokkendozen. Er moet toch vraag naar zijn, waarom maakt niemand het dan?

20 likes

Hier in Den Haag worden wel veel woningen in deze stijl gebouwd, bijv. Vroondaal:

Maar DUUR.

18 likes

Ah ja, daar had ik nog niet over nagedacht. Zit wat in. Maar waarom is de huidige bouwstijl zo lelijk? :sob: Dat moet toch anders kunnen, zou je denken… Iedereen wil glas in lood en en suite-deuren en karakteristieke details. Máák dat dan gewoon.

@Neroli: mooi! Zoiets bedoelde ik inderdaad! Ja, zal wel schreeuwend duur zijn idd…

1 like

Allemaal boven de 5 ton inderdaad, maar veeeeel mooier dan deze woningen:

6 likes

Ugh, dit doet echt pijn aan mijn ogen.

Wie bedenkt dit? Wie beoordeelt dit ontwerp met: ‘Goed idee, hartstikke mooi. Ga maar uitvoeren!’

En wie koopt het vervolgens?!

Conclusie: ik snap het niet.

6 likes