Wat je even kwijt wilt #13

Ben nog helemaal niet klaar voor kerst, eerst deze week zien te overleven en dan ga ik maar snel nadenken over eventuele cadeautjes etc help

Ik zag vandaag een filmpje voorbij komen op LinkedIn.
Een vrouw kreeg een jurk met druksensoren aan, waarmee gemeten werd hoevaak ze ongewenst aangeraakt werd. Dit gingen ze testen in een volle discotheek. Uit de test kwam dat ze over de 100 keer ongewenst aangeraakt werd, grotendeels op rug en bovenarm. 2 keer in de buurt van billen.
Nu werd er schande van gesproken dat 1 vrouw op 1 avond zovaak ongewenst werd aangeraakt.

Ik vond het een beetje overtrokken.
Nu wil ik die twee keer dat ze in de buurt van haar billen kwamen niet goed praten, maar in een overvolle discotheek ontkom je toch niet aan aanrakingen?
Als ik van de ene naar de andere kant wil in een kroeg/tent of op een festival leg ik ook altijd even mijn had op een rug of arm, als ik ergens langs wil en er vrijwel geen ruimte is.

11 likes

Ooo deze avond had ik zo nodig. En morgenavond weer zo, heerlijk

2 likes

Ik moet eigenlijk al naar bed, maar ik wilde mijn nieuw gekregen nagellak testen. Nu ben ik dus aan het wachten toto die droog is :sweat_smile:

1 like

Die mensen op mijn werk soms, echt.
Het ging vandaag volop over een bruiloft van afgelopen weekend, want er was een clown bij aanwezig, en er waren wat dingen mis gegaan. Maar het ging vooral over die clown.
Ik vond het al raar, wie boekt er nou een clown op zijn bruiloft. :face_with_raised_eyebrow:
Nou uren later ging het weer over die clown en toen zei één collega ineens ‘Ja het was eigenlijk niet een echte clown, maar een dress Queen.’

Bleek het al die tijd om een drag queen te gaan.

giphy%20(8)

30 likes

In de openingspost hier staat alles over Members Only en hoe je toegang aan kan vragen!

3 likes

Heb volgens mij iemand belangrijks in mn werk boos gemaakt. Maar ik vind nog steeds dat ik recht van spreken heb. Alleen handig is het niet haha

Grrr… mijn werk was de laatste tijd zo relaxt zonder echt stress enzo. En nu is er zondag iets gebeurd waardoor mn hele week gewoon verpest is. Ik hoef deze week alleen maandag en donderdag te werken maar het zit sinds zondag constant in mn hoofd. Het is niet eens iets groots maar omdat het mensen betreft die áltijd van een mug een olifant maken en daarbij ook (letterlijk, zonder overdrijven) de hele boel bij elkaar schreeuwen en mensen uitschelden voel ik me gewoon kut.

Nu ik heb hier heb getypt hoop ik dat ik het van me af kan zetten, morgen zonder rotgevoel kan kerstshoppen en dat ik donderdag op mn laatste werkdag voordat ik ruim 2 weken vakantie heb alles goed en rustig kan afwerken. Tips om te leren dit soort dingen van je af te zetten zijn welkom.

1 like

Ik moet echt geen frisdrank meer kopen want ik drink het dan altijd direct helemaal op. Heb net een fles cola zero (wel de 1 liter) opgedronken en ik boer echt als een gek en voel me helemaal raar opgeblazen. Gatver

3 likes

Dat jij het ook doet maakt het niet oké toch? Ik vind het persoonlijk heel vervelend om zo aangeraakt te worden en het zijn voornamelijk mannen die dat doet. Als ik me langs mannen wurm leggen ze zo vaak hun hand op mijn arm of (onder)rug. Ik moet daar niks van hebben. Ook niet van vrouwen maar het zijn doorgaans mannen.

3 likes

Wij bestellen af en toe bij Appie. Hier hadden ze alleen morgen nog een gaatje en zondag, maar verder zat ook alles vol. online bestellen is el echt ideaal.

Ik herken dit zoooo erg :kissing_heart:
Ik probeer iedere dag te bedenken wat wel goed ging, maar als je moe bent is dat lastig.
Nog heel even en dan lekker bijkomen :kissing_heart:

1 like

Ik begrijp ook wel dat niet iedereen het prettig vind.
Maar als ik er zonder langs kan, dan zal ik het ook niet doen. Nu is het kiezen tussen of even een hand op iemands arm, zodat ze weten dat ik er langs wil, of iemand gewoon met mn gewicht opzij duwen.
Vragen heeft vaak geen zin omdat de muziek vaak hard staat en mensen niet in de gaten hebben dat je achter ze staat.

Zelf vind ik een hand op mn schouder dan prettiger dan heen en weer geduwd worden omdat men er zonodig met veel geweld langs moet

5 likes

Maar er is vaak wel een verschil toch in aanrakingen? Ik heb vaker dat mannen toch net iets langer hun hand op je onderrug ofzo laten rusten dan nodig is. Dan denk ik ook altijd iel blijf van me af

1 like

Heel leuk idee. Wil je foto’s posten als het af is?

Nee, als het echt net te lang duurt, of met uets teveel druk dan snap ik het.
Maar in het betreffende filmpje werd echt schande gesproken van elke aanraking. En dan denk ik ga dan ook niet naar een overvolle tent.

Ik neem vaak M bij truien voor het geval dat het krimpt en ik ben lang en dun, maar bij otherstories neem ik S of zelfs XS bij oversized truien.

Huh het moet toch ook zonder room? :no_mouth:

1 like

Interessant wel!


(En leuk gemaakt)

8 likes

M’n vriend heeft me een verjaardagscadeau gegeven van iets dat ik graag wilde, maar de luxe variant haha. Het kostte echt een stuk meer dan ik er aan uit zou willen geven. Ik voel me er eigenlijk helemaal niet zo fijn bij dat hij zoveel heeft uitgegeven, wil het product het liefst terugbrengen en een goedkopere variant kopen die ik ook prima vind (en het overgebleven bedrag natuurlijk aan hem geven voordat mensen denken dat ik gierig ben).

1 like