Ik denk dat ze niveau 3 bedoelen, is kraamzorg mbo-4? Want dat zou wel logisch zijn.
Ik ben zelf catsitter in Amsterdam en omstreken! Ik vraag 15 euro per dag, en ik ga eigenlijk ook altijd in huis dus ben eigenlijk house/catsitter.
Je zou eens op cat in a flat kunnen kijken.
Zo jammer dat ik allergisch ben voor katten, dit lijkt me zo leuk om te doen!
Is het ook Had tot vorige maand 15 katten, verdeeld over 5 huizen. Helaas zijn er nu 5 naar het buitenland verhuisd, zo jammer
De rest van de katten kom ik heel regelmatig dus het voelt ook echt alsof ik 15 katten heb
Ik heb zelf ook een keer iemand ingehuurd via Cat in a flat zoals @MissMarple voorstelt. Is ons goed bevallen! (behalve dan dat ze vergeten was de planten water te geven waardoor er eentje was overleden, maar de katten waren goed verzorgd)
Laatste tijd twijfel ik toch wel of ik mijn nieuwe baan leuk vind…Ik werk hier nu sinds september, maar de laatste paar weken ervaar ik ZOveel stress en heb het gevoel dat er van alle kanten aan mij getrokken wordt. We hebben ook echt mensen te kort en daardoor komt er gewoon veel werk bij iedereen terecht, maar erg bevordelijk is het niet…
Ik denk het wel hoor! Ik zou sowieso even een mailtje sturen of bellen want ik kan zo ook niet een eenduidig antwoord vinden.
Maar als je echt vlucht voor oorlog of je persoonlijke veiligheid mag je blijven. Er wordt nu net gedaan alsof iedereen maar terug moet, ook als ze onveilig zijn.
Haha zag net een vacature waarin stond : moet geld kunnen terug geven.
Niks voor mij.
Zou het nog leuk zijn om nu aan gossip girl te beginnen? Omdat het al in 2007 opgenomen is? Vind recentere dingen vaak leuker maar vraag me af in hoeverre je dit merkt.
Jaa! Ik vind niet dat je er veel van merkt hoor. Blijft leuk.
Ik kan een keertje thuis werken, en nu zit mijn vriend al uuuuuuuren aan de telefoon. En ik weet dat het voor zijn werk is maar omg ik irriteer me helemaal de tyfus ik wil gewoon muziek kunnen luisteren en shit of gewoon stilte., niet de hele tijd dat gelul omg haha
Ik vind het juist zo jammer dat de nadruk nu zo op dat kinderpardon ligt. Ja het is belangrijk en ja het zijn kinderen die slachtoffer worden. Maar er wordt zo erg gefocust op of die kinderen wel/niet mogen blijven en hoe het beleid kan worden aangepast, zodat er in het vervolg niemand meer tussendoor glipt. Maar ondertussen is de wachttijd tot een proces anderhalf jaar, mede doordat de regering bang was voor een aanzuigend effect wanneer er een korte wachttijd tot de procedure zou zijn. Maar ook daardoor zitten mensen die uiteindelijk geen recht op asiel hebben hier al veel langer dan nodig. En dat terwijl er altijd mensen tussendoor zullen glippen die misschien niet voldoen aan de criteria van de IND om te mogen blijven. Ik snap gewoon niet hoe dat geen prioriteit lijkt te hebben en dit wel.
Ik zie paaseieren in verschillende topics. Need to go get them.
Op een of andere manier vind ik paaseieren chocolade veeel lekkerder dan een reep of zo.
Wel altijd een triest moment als ik op een gegeven moment om me heen kijk en echt triljoen van die papiertjes zie.
Ik snap sowieso niet hoe dat precies werkt hoor, want soms lees ik weleens van die verhalen dat mensen al 7 jaar aan het procederen zijn, HOE dan?!
Maar hoezo zou een korte wachttijd juist voor een aanzuigend effect zorgen, lijkt mij toch juist fijn? DAn hebben die mensen meer duidelijkheid. Als je steeds een sprankje hoop hebt dan blijf je hier jarenlang, en dan vinden ze het gek dat mensen hier kinderen krijgen enz.
Ik heb vandaag zo’n rotdag gehad op het werk, er werd gewoon niet geluisterd door de kinderen.
Heb er gewoon buikpijn van.
Nu maar ff proberen te ontspannen en dan vanavond sleuteloverdracht
Volgens mij hebben wij het hier wel eens eerder over gehad. Wat je zegt klopt in de meeste gevallen wel, maar lang niet altijd.
Lang niet iedereen die echt vlucht voor oorlog en onveiligheid mag blijven. En er worden ook mensen uitgezet naar onveilige landen, ookal zegt de IND anders.
Ik heb genoeg van dichtbij meegemaakt, je kunt mij niet overtuigen van het tegendeel.
Ik heb even gezocht waar ik dat vandaan had gehaald en ik kon het origele bericht niet terugvinden maar hier staat het ook. Nu ik teruglees ben ik misschien wel te stellig daarin, maar:
Stukje over de wachttijden
Eikelboom vermoedt dat de huidige staatssecretaris, Mark Harbers (VVD), door de wachttijden op te rekken Nederland mogelijk minder aantrekkelijk wil maken voor asielzoekers: „Dan denken ze een zogeheten aanzuigende werking te voorkomen. Ook Vluchtelingenwerk ziet dat als een plausibele verklaring: „Je ziet in heel Europa dat landen niet aantrekkelijker willen zijn voor asielzoekers dan hun buren.” Maar er zijn nog meer verklaringen mogelijk voor de vertraging in de asielprocedure. Het kan ook dat de IND slecht plant, of dat aanvragen onvoldoende prioriteit krijgen door de dienst, denkt een woordvoerder van Vluchtelingenwerk. Een woordvoerder van IND ontkent dat: „De IND doet haar best om de aanvragen op een zo’n efficiënt mogelijke wijze af te doen.”
https://www.nrc.nl/nieuws/2018/09/10/wachttijden-voor-besluit-asielaanvraag-toegenomen-a1615941
Ja hier ben ik het mee eens hoor trouwens!
@Huismus hier ben ik het ook mee eens. Net zoals bijvoorbeeld bij mensen uit Afghanistan. Maar ook los van oorlog kun je op andere gronden onveilig zijn in je thuisland en het werk van de IND is toch mensenwerk dus fouten zullen gemaakt worden. En ik vind fouten die ervoor zorgen dat mensen terug moeten naar een land waar ze onveilig zijn veel erger dan fouten die ervoor zorgen dat mensen die wellicht wel veilig zijn in hun thuisland hier ‘‘onterecht’’ (en dat wordt ook maar voor je bepaald) mogen blijven.
Ik heb hetzelfde, maar ben er eigenlijk al wel uit dat ik het niet leuk vind, ben de twijfel al voorbij. Alleen ben ik een beetje bang voor hoe dat op mijn cv staat als ik ergens nog geen half jaar ben gebleven…
En zou zo graag iets nuttigers doen dan bij een commercieel bedrijf werken en bijdragen aan consumeren en mileuvervuiling etc… Maar het is echt zo moeilijk om binnen te komen bij ngo’s of bedrijven die met sustainability etc bezig zijn zonder ervaring
Ik kijk inderdaad via de chromecast naar NPO programma’s via de app op mn telefoon. Ik heb ook een Smart tv maar sinds ik een chromecast heb gebruik ik die functies echt nooit meer.