Wat je even kwijt wil #15

Hoe gaat het nu met jou en met je moeder?

Ze hebben gisteren slaapmedicatie stopgezet en geprobeerd haar wakker te krijgen maar ze deed heel af en toe paar seconden haar ogen een heel klein beetje open maar ze werd niet goed wakker en ze werd er ook onrustig van want haar hart, adem en bloeddruk sloeg op hol dus ze hebben haar weer slaapmedicatie gegeven. Morgen gaan ze een onderzoek doen bij haar hart en hopen ze erachter te komen hoe dit heeft kunnen gebeuren en misschien doen ze dan een nieuwe poging om haar wakker te maken maar dat weten ze nog niet. Het feit dat ze niet meteen goed wakker is geworden vinden ze wel een klein beetje zorgwekkend maar het kan ook zijn dat het een paar dagen langer de tijd nodig heeft zeiden ze.

3 likes

:heart: Dat is lief.

Met mij gaat het naar omstandigheden best oké trouwens. Ik ben niet veel bij haar (elke dag een uurtje), maar ze raden het bij de IC ook af om er veel te zijn en ze raden juist aan om je eigen rust op te zoeken zolang iemand niet wakker is. Moet zeggen dat dat wel helpt want ik heb thuis wel afleiding.

Ik voelde me er beetje lullig om dat ik niet veel langs ga maar ik heb vanmiddag een goed gesprek gehad met de zuster en volgens haar komt het juist heel weinig voor dat mensen in deze fase veel langskomen. Je kan simpelweg niks doen voor die persoon en je maakt jezelf alleen maar helemaal gek en bij slecht nieuws krijg je toch meteen een telefoontje.

10 likes

Ben zelf ook een langstudeerder geweest door omstandigheden. Eindelijk dat diploma binnen gesleept, toen kwam de realisatie dat ik het liefst een andere kant op wil. Helaas is dat een vakgebied waar je eerst hbo moet doen omdat je anders niet kan instromen op de uni.

Twijfel dus heel erg of ik tussen de jonkies een hbo opleiding ga volgen. Dit vakgebied kan namelijk ook niet in deeltijd. Dus dat wordt ook weer fulltime school.

@Fenayi heel veel sterkte! Hopelijk heeft je moeder gewoon nog wat dagen nodig om goed bij te komen en zal het vanaf dan ook weer beter gaan!

@Ladybug hoelang ben je bezig geweest met je studie? Toen ik zelf begon aan mijn eerste studie was ik vrij jong, er zat bij mij een meisje in de klas die in mijn ogen toen echt al een stuk ouder was; 26 (hahaha, little did I know…oud?! :sweat:). Ik was dat destijd echt na een paar dagen al vergeten en ze was ook gewoon echt onderdeel van de klas zoals ieder ander. Ik heb er verder nooit iets van gemerkt. Je hebt altijd zoveel verschillende persoonlijkheden binnen een groep, je vindt altijd wel aansluiting bij iemand! Laat je daardoor niet tegenhouden om iets te gaan doen wat je écht heel graag wil! Ik denk dat het het altijd wel waard is, maargoed dat is makkelijk zeggen voor een ander want als het je zelf betreft denk je toch altijd even 10x na. Succes met de keuze die je gaat maken! Je moet nog een heel leven werken, beter ga je iets doen wat je echt heel erg leuk vindt! Die paar jaar extra studie maken dan ook niet meer uit.

Uien stamppot in the making :heart:

@Fenayi, een hele hele dikke digitale knuffel voor jou. Het is fijn om te lezen dat je thuis afleiding hebt en ik hoop echt dat je dat “lullige” van je afzet want je bent er elke dag. Dat is al hartstikke ingrijpend en ik weet zeker dat je moeder het weet als je er bent.
Ik doe zo de kaarsjes aan thuis en brand er ook een voor jullie. Ik hoop dat de onderzoeken morgen positief zijn en dat ze gauw naar je terug komt.

1 like

Mijn vriend was ook allergisch voor katten. Hij had er heel veel last van bij de katten van vrienden en mijn ouders. Toen zijn we een paar keer naar een asiel geweest omdat ik graag een kat wilde. Hij heeft daar zowat alle katten geaaid en had nergens last van! Toen hebben wij een van die katten geadopteerd en hij heeft er na meer dan een jaar nog niet een keer een allergische reactie op gehad, terwijl hij nog steeds een reactie krijgt op andere katten.

1 like

Mijn buurmeisje (ze zal ongeveer 10 zijn denk ik) gaat heel vaak recht bij ons voor de deur met haar gezicht naar de lantaarnpaal staan, minutenlang. Volgens mij is dat hele gezin echt knettergek want dat zoontje staat soms in de voortuin te roepen.

Mijn taxichauffeur is echt een proud dad haha. Hij laat even een videoclip horen van z’n twee zoons.

Ik dacht echt dat dit de speld was, maar nee

Dit artikel gaat er trouwens wat inhoudelijker op in: https://www.nrc.nl/nieuws/2019/02/04/ik-wil-de-islam-met-alle-liefde-uitleggen-a3652823

7 likes

Bijzonder zeg.

Ja ik vind dit ook altijd heel interessant en heb er ook altijd veel vraagtekens bij, maar ik ben zelf bijvoorbeeld ook tot mijn 18e echt gelovig geweest. Dat is nog enigszins te verklaren omdat ik in eigenlijk gewoon geïndoctrineerd ben en ik kan me best voorstellen dat anderen net zoals ik, opeens ‘het licht’ zien. Als je op die manier bent opgevoed, is het echt lastig om je geloof te verlaten omdat dat de kernwaarden zijn die je als kind hebt meegekregen. Andersom denk ik dat veel mensen die op latere leeftijd tot geloof komen, heel erg zoekende zijn en het gevoel hebben in een geloof een soort doel in het leven te vinden en je wordt altijd wel warm welkom geheten binnen zo’n religie, dus daar moet je ook wel echt gevoelig voor zijn denk ik. Maar goed dat maakt niet dat je kunt begrijpen dat anderen zo’n omslag kunnen maken, maar ik vond het wel leuk om er even over te filosoferen. Is er eigenlijk een topic voor religie?

2 likes

ik had echt gehoopt dat deze afstudeerstage ‘de’ stage zou zijn maar ik ben eigenlijk best wel teleurgesteld. Weet echt niet wat ik moet doen als ik afgestudeerd ben

2 likes

Ah wat rot dat ze zo wakker is geworden :frowning: Je hoopt toch iets anders. Hopelijk volgt er uit het onderzoek en de poging daarna positief nieuws. Ik denk aan je moeder en jou!

Je kan zelf instellen vanaf welk bedrag je de digipas wil gebruiken en tot welk bedrag gewoon via de app. Ik gebruik die digipas hooguit 2 x per maand als ik een grote betaling doe. Zou je daar niet door laten tegenhouden. Fijne bank, handige app, mooie orka op het pasje (op die van mij dan iig).

1 like

Ik heb een jaar geleden ongeveer de overstapservice aangevraagd en zodoende overgestapt naar ASN. Ik had eerst ING maar ik wilde daar niks meer mee te maken hebben.

De app is prima. Ik had de digipas alleen nodig bij het instellen van alles. Verder heb ik het eigenlijk nooit meer nodig, ik doe alles gewoon via de app.

2 likes

@Peony @influencer

thanks voor deze reminder, dit moet ik ook gaan doen. ASN is een zoveel betere en duurzamere bank.

same, ik zit nu wel op een fijne plek maar wil hier later niet werken, maar weet ook niet wat ik dan wel wil doen