Nou ik ben na de stop van EGF en een poging tot Womentalk toch maar ‘overgestapt’. Leuk om weer een aantal ‘‘oude bekende’’ terug te zien hier.
Anyway, wat ik dus even kwijt wil. Mijn beste vriendin heeft een dochtertje van bijna 2. Heel eerlijk: ik vind het een irritant kind. Zo, dat is eruit. Ze is heel ‘zeikerig’, de hele tijd aan het piepen (mama hier, mama daar) begint meteen te krijsen als ze iets niet mag en ze doet mensen en dieren opzettelijk pijn. (ze zegt bijvoorbeeld 'auwa doen! En knijpt mijn kat dan in zijn oren). Mijn zoontje is gewoon totaal anders (hij is 4 maanden ouder), heel lief, kan braaf alleen spelen, laat de katten met rust en is gewoon heel anders. Nu begrijp ik dat zij een kind is he, vind het ook wel kut van mezelf dat ik me aan haar erger. Maar waar ik me nóg meer aan erger, is de houding van mijn vriendin ten opzichte van haar dochter. Ze corrigeert haar nooit, en daar heb ik natuurlijk geen ruk mee te maken, maar het wordt storend als het om mijn spullen gaat. Ze trekt bijvoorbeeld álles uit de kasten, als ze hier is is het een zwijnenstal. Ze haalt de hele speelgoedkist van mijn zoon leeg en die vriendin zegt dan alleen: Wat heb je gepakt? Oh, daar mag je wel mee spelen! En dan denk ik: uuuh heb ik dat gezegd? Ik vind het zelf wel netjes om dan even te vragen ‘mag ze daar mee spelen?’. Ze had een pakje kaartjes (mijn 100 eerste woordjes) uit de kast gepakt en helemaal over de grond gegooid. Die vriendin zei: wel even oprapen he! Wat natuurlijk niet gebeurde. Dat kind is er 100 keer over heen gelopen, die vriendin ook, en uiteindelijk waren een paar kaartjes dubbel getrapt. Sorry maar zo ga je toch niet met spullen van anderen om? ben ze uiteindelijk maar zelf op gaan rapen. Toen ze wegging werd er trouwens ook niet opgeruimd, dat mocht ik met mijn hoogzwangere buik zelf gaan doen toen ze (eindelijk) weg waren. Als ik ergens ga spelen ga ik hier toch echt anders mee om, mijn zoon mag echt niet zomaar alles pakken, er worden zeker geen spullen kapot gemaakt en als we weggaan laten we alles netjes achter.
Zo dat moest er even uit Ben ik gewoon een zeur?