Wat je even kwijt wil #15

Mijn moeder en zus zijn echt koningen opnieuw het warm water uitvinden. Ze weten allebei dat ik al heel lang vegan probeer te doen en bepaalde dingen echt heb veranderd, zoals geen koemelk meer in mijn koffie. Ik krijg ongeveer een keer per maand de vraag: maar wat drink je dan in je koffie. Dan draai ik het hele riedeltje weer af, van havermelk tot (ongezoete) amandelmelk. Havermelk is met meest naturel maar gezoete amandelmelk vind ik ook heel chill. Doen ze vervolgens niks mee. Krijg ik net een appje van mn zus: ik heb net koffie besteld met havermelk en ik proef bijna geen verschil met koemelk! I KNOW. Maar fijn dat het iig nu geland is.

9 likes

Heb je ook dat zij jou dan tips gaan geven over de dingen die jij hen hebt verteld? Dat heb ik nu met mijn schoonfamilie. Ik eet/drink al mijn hele leven melkvervangers en dan gaan zij me vertellen hoe lekker havermelk in de koffie is. Ja weet ik want dat heb ik je verteld.

11 likes

Ik was naar de kaakchirurg omdat mijne er ook uit moest (had ook precies zo’n flapje) en dat was echt zo gebeurd! De andere kant had geen flapje, maar die groeide gewoon dwars m’n andere kiezen in en dat was wat lastiger. Dus ik denk dat het bij jou ook wel mee zal vallen, zeker omdat hij er dus al een beetje uit is!

1 like

Ja precies!! :tired_face:

Bij mij was het ook zo gebeurt en ze hebben bij mij de kies in stukjes moeten breken, merk je niets van. Het enige wat ik een beetje vervelend/irritant vond was de hechting maar dat was zoals ik zeg: vervelend, niet pijnlijk of erg of wat dan ook.
Ik denk dat je meer horrorverhalen hoort omdat je niet snel vertelt over een normale ervaring.

Ooh dit is echt het irritantste wat iemand kan doen. Andere categorie maar ik heb een vriendin die altijd om restaurant/cadeau/bestemmingstips vraagt en ze dan een paar maanden later terug adviseert ā€œja ik was laatst ergens heel leuksā€¦ā€. Het kutte is ook dat ik me dan petty voel als ik zeg dat ze dat van mij heeft gehoord dus dubbel frustrerend :rage:

3 likes

Ik plaats het ook even hier:

Ik heb een toffe functie gezien, maar deze is in Utrecht en ik woon in Alkmaar. Het is een uur met de trein (geen probleem) en daarna nog óf 22 minuten met de bus óf 10 minuten fietsen volgens Google maps.
Ik nam altijd de trein van 7.15 uur en dat kan dezelfde trein blijven want die gaat ook naar U, dan ben ik daar 8.15 uur en is het nog 10 minuten fietsen: kan ik half 9 tot 5 werken en normale uren thuis zijn.

Of denken jullie: neee onhaalbaar dit

3 likes

Oh in ieder geval leer ik zo wat! Ik ga havermelk kopen :v:

1 like

Ik zou dit zelf heavy vinden omdat ik openbaar vervoer echt mentaal heel zwaar vind :joy: maar als jij dat geen probleem vind zou ik dat gewoon doen helemaal omdat je de functie heel leuk vind!

En ik vind het echt kut voor je btw. Goed dat je er gewoon meteen de schouders onder zet en je niet laat hangen

6 likes

Op basis van de rontgenfoto kan je arts je ook al vertellen hoe ā€˜makkelijk’ ze hem eruit kunnen halen. Bij mij zijn er 3 ā€˜preventief’ uitgehaald, groeide recht en was plek voor… maar dat vonden ze een beter idee. En die waren ā€˜zo gepiept’, natuurlijk op het moment even oncomfortabel maar die vielen me zo mee (terwijl ik echt geen held ben in die dingen… verdoving blijft wel wat naar altijd vind ik, maar ook dat is persoonlijk). Alleen de kies die gekanteld zat was wel vervelend en had daardoor ook een langer herstel, maar dit hadden ze netjes vooraf aangegeven. Mij hielp dit heel erg om me erop in te stellen, ik wist dat de ene kant moeizamer zou gaan en de andere kant makkelijker.

1 like

als het een toffe functie is zou ik zeggen, doen! Uit een toffe functie haal je energie, en dat weegt dan denk ik op tegen wat extra reistijd (alhoewel ik zelf heb gemerkt dat 1,5 uur wel mijn max is). Ik weet niet wat voor soort functie het is, maar ik zou aanraden om (vooral bij fulltime), wel even te kijken of je af en toe misschien ook vanuit huis kan werken?

2 likes

Binnenkort ga ik naar Brugge, is er iemand bekend daar?

2 likes

Thanks voor alle reacties! Het is een functie voor 32 uur, dat was ik er even vergeten bij te zetten dus dat scheelt ook wel vind ik.
Mijn huidige reistijd was ook een uur en tien minuten van deur tot deur omdat ik na de trein naar Amsterdam nog op de pont moest wachten en een stuk moest lopen.

Ik vind het wel haalbaar. Ik vind in de trein zitten best relaxed en je kunt er eventueel je werk afmaken/netflix kijken/ontbijten/etc. Ik zou wel een fiets in Utrecht willen als ik jou was.

3 likes

Ja dat wil ik dan inderdaad wel fixen

Ik heb zelf een paar keer per week ook zo’n reistijd en ik vind het geen probleem. Val toch meestal weer in slaap in de trein (op de heen- en terugreis haha).

1 like

@Banananana @InEuropa ik probeerde een keer een vriend ervan te overtuigen dat Swype echt heel handig is. Hij vond het bullshit. Paar maanden later: ā€˜Kijk, dit had iemand van m’n studie, zo chill!’ :face_with_raised_eyebrow:

Maar hee het is al top dat ze havermelk/swype gebruiken of een awesome restaurant bezoeken. Laat ze zich maar triomfantelijk voelen, dat helpt weer om het woord te verspreiden.

1 like
  • zet havermelk op boodschappenlijstje*
1 like

Ik zou het doen! OV is wellicht zwaar, maar dat vond ik alleen als ik moest overstappen van bus naar bus (mijn schoolsituatie). Als je echt langere tijd in de trein zit, kun je een boek lezen, eventueel wat werken enz. Vond ik juist heerlijk.

1 like

Klinkt haalbaar wat mij betreft!

1 like