Wat je even kwijt wil #16

En door!

2 likes

We gaan lekker, deel 16 alweer. :ok_hand:t2:

1 like

Heb net geluncht met een donut.
No ragrets

15 likes

Owja,
Nu even de quiz in elkaar zetten
Ik ben nogal van het laatste moment werk namelijk

8 likes

Omdat je geen boterham met kaas eet zoals iedereen dus dat is spannend en moeten mensen commentaar leven. Ik eet altijd kwark met de lunch en een stuk zelfgebakken bananenbrood, nou SPANNEND dat dat is voor mijn collega’s joh. Moet er de hele lunchpauze over gaan :roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes:

Dus: niets mis met gedroogde pruimen, juist prima snack inderdaad!

18 likes

niks joh, ze hebben gewoon geen echte gespreksonderwerpen.

6 likes

Ik neem altijd eten mee naar m’n werk en daar gaat het ook gerust de hele pauze over. De rest koopt altijd wat

Wat heb je nu weer mee? Soep? Wat is dat voor soep? Wat een gedoe zeg, heb je dat vanmorgen staan maken? Wat zit er allemaal in? Heb je daar wel genoeg aan joh?

10 likes

Ik weet echt niet wat ik moet doen hoor. Ik ben gister begonnen met stage. Vanochtend gaf mijn stagebegeleidster een gastcollege op school, dus ik was mee. Daarna moest ik nog even wat bespreken met mn slb-er. Mm stagebegeleidster zei toen dat ik daarna wel vast naar kantoor kon gaan en in de lobby kon wachten (haar kantoor zit in een bedrijvencomplex) en dat zij er tussen 11 en 12 weer zou zijn. Maar ze is er nu nog steeds niet? Ik heb mn laptop wel mee maar kan nog niet echt iets doen voor stage. En sowieso heb ik dan ook de dossiers enzo niet want die liggen in haar kantoor en ik heb de sleutel nog niet… het is nu 12.45. Ik heb haar mobiele nummer, zal ik haar bellen of gewoon blijven wachten?

Oh vreselijk! Een van de dingen die ik serieus fijn vind aan op kantoor in België werken is dat mensen graag lekker eten en de karige boterham eerder de uitzondering is. Niks geen gezeik als je ergens wat haalt, een warme maaltijd eet of iets zelfgemaakts meeneemt.

4 likes

Ja, natuurlijk bellen!

Misschien even een berichtje sturen of ze iets voor je heeft wat je kan doen? Moeilijk inderdaad.

En @Rozecoupeschaar. Omdat Ik gister pas ben begonnen ken Ik haar nog niet echt. En ze heeft ook niet verteld wat ze tussendoor nog moest doen. Dus ik ben bang dat als ik bel, ze dat niet op prijs stelt omdat ze misschien iets belangrijks aan het doen is. En een appje/smsje is misschien wat te informeel? Kan dit allemaal nu nog zo lastig inschatten! Als ik er al een paar weken stage liep was t makkelijker geweest haha

@Zomer Ooooo deze ergernissen inderdaad. Hallo, we leven in 2019, sorry dat ik niet aan jullie ouderwetse norm voldoe.

En inderdaad jammer dat je niet over je stoelgang begon hahahaha, juist hun verdiende loon.

Wat vinden jullie lekkere luchtjes voor mannen? Mijn vriend is bijna jarig en aangezien hij verder niks weet leek een lekker luchtje me wel een goed idee. Ik wil zo even langs de Douglas om aan wat flesjes te ruiken haha, maar ik weet nooit waar ik moet beginnen!

Ik vind deze heel lekker bij mijn vriend!! https://www.douglas.nl/productbrand_262655.html?trac=nl.01psh.goo.9976225783.Bproduct_idD.BadgroupidD.000000&gclid=Cj0KCQiAheXiBRD-ARIsAODSpWOd-hijDPCfM1LDcJ7DOD8KJ_O3Pp3wY3MSA2HfkiwegmQI6q3VrfAaApoTEALw_wcB&wt_cc4=marin_bid&pcrid=171510133647&d=s&trac=nl.01psh.goo.9976225783.637221275.42041007087.000000

1 like

Dan zou ik toch gewoon bellen denk ik. Is nu al een uurtje later. Als ze echt niet kan opnemen zal ze dat toch ook niet doen. Je laat dan wel zien dat je graag wil werken.

Hahaha ik heb vroeger met mijn school een uitwisseling gehad met een Belgische school (lol) en daar was er eenzelfde cultuurshock.

Ik moet zeggen dat ik nog steeds weleens met mijn Belgische collega’s zit te lunchen en om me heen zie hoe halve stokbroden met mayonnaise en beleg naar binnen worden geschoven en denk, HOEZO zijn jullie niet allemaal dik? (want dat zijn ze ook echt niet!) Ik kan echt niet zo eten elke dag :joy:

4 likes

Meh voel me echt rot. Had een mega Monki bestelling geplaatst en betaald, krijg ik maar geen order confirmation via mijn mail. Heb ze al een berichtje gestuurd maar ze reageren niet. 250 euro door de plee…

Misschien toch even bellen? Voor hetzelfde geld is ze het vergeten o.id. Het is helemaal niet raar om het even te vragen, eigenlijk had ze het je even moeten laten weten als ze uitloopt met iets, belangrijk of niet, aangezien jij zit te wachten!

Juist in het begin is het goed om te laten zien dat je initiatief toont. Vooral als stagiaire is het belangrijk om te tonen dat je gemotiveerd bent en niet lui bent. Bij twijfel altijd vragen/bellen!

1 like