Wat je even kwijt wil #16

Ik voel me vandaag echt ‘meh’. Mezelf wel naar de stad gesleept om te lunchen met een vriendin… maar ineens was alle drukte in de stad me een beetje teveel ofzo (?!) en had ik behoefte aan languit op de bank forummen haha

Er staat
„We denken dat we een eigentijdser en voedzamer alternatief hebben voor het een euro ontbijt, voor slechts 20 cent meer."
Maar het is toch gewoon PRECIES hetzelfde? Alleen dan 1,20 in plaats van 1 euro? Vind die uitleg altijd zo dom :’) Maarja, ze zouden vast niet zeggen ‘We willen meer winst maken op die ontbijtjes’.
Het zal mij verder een worst wezen, kom nooit bij Ikea maar toch :stuck_out_tongue:

2 likes

Ik had tot een maand geleden het idee dat ik gewoon gelijk lekker zou gaan werken en daarna een half jaartje er tussen uit maar sinds kort wil ik gewoon 365 dagen weg uit Nederland zijn. Maakt me niet uit dat ik ergens anders werk, als er maar zon zee strand is voor een half jaar (en het andere half jaartje wil/ga ik werken in de schneeuw <3)

2 likes

Dit zou ik ook heel vervelend vinden en voor mij dus een reden om niet meer te gaan :anguished:

5 likes

Ik ben aan het werk maar het gaat écht niet lekker en ik heb echt een mega inkakmoment. Moet over een kwartier naar mn baas bellen maar idk what to say, haha

Bleh weet direct weer waarom ik op zaterdag niet de stad in wil. Kut drukte en van die vieze etens geuren van de markt en zo’n joch stak lebberend zijn tong naar mij uit :woozy_face: heb maar gatver gezegd.

1 like

Wat moet je eigenlijk verkopen op straat dan?
Ik vind Weert namelijk echt een ongeschikte stad voor vrijwel elke verkoop op straat, misschien kun je dat tegen je baas zeggen haha

Ik ben kapster en onze salons doen dit niet. Alleen als iemand niet is komen opdagen bellen we één of hooguit twee keer om te kijken waar het mis is gegaan. Maar als iemand zelf heeft afgebeld omdat diegene ziek was, gaan we diegene niet meer opbellen natuurlijk.

1 like

2 carrièreswitches in 2,5 jaar! Mag ik vragen welke sectoren/banen je van en naar bent gewisseld?

@kerselaar ik heb het helaas wel zo ervaren, maar je hebt gelukkig ook al een aantal reacties gehad dat het niet zo hoeft te gaan! Ik probeer eraan te werken en tot nu toe zou mijn tip zijn: blijf inderdaad leuke dingen doen en een sociaal leven houden. Ik heb niet zo’n passie of whatever waar ik voldoening uit haal maar erover piekeren heeft ook geen zin, dus beter doe ik gewoon leuke dingen en haal ik het plezier wat ik wel kan hebben wel uit het leven (maar dit lukt me dus niet altijd en ik zit er wel mee. Maar soms helpt het).

1 like

Ik vraag me wel eens af wat bedrijven zouden willen bereiken met het nabellen van een niet opdagende reservering? Het is niet dat ik in 10 minuten daar kan zijn en blijkbaar ben ik iets anders aan het doen want anders kwam ik wel naar jullie toe. Soort van: het kwaad is toch al geschied, waar bel je nog voor?

1 like

Dit lijkt mij ook heel moeilijk in weert. Ik kom er niet vandaan maar wel twee jaar gewerkt. Ik vind de meeste mensen daar niet echt makkelijk aan te spreken of zo. Wat stugger dan dat ik gewend ben van mijn dorp en omstreken.

2 likes

Sorry dubbel post.

Maar wij doen dit omdat het ook fout kan zijn gegaan met inplannen, bij ons zelf of bij de klant. Stel ik heb nu om 16:15 Keesje om te verven op de planning staan maar ze komt niet opdagen. Ondertussen denkt keesje dat de afspraak volgende week is om 16:15. Maar volgende week heb ik op dat tijdstip al Peggy voor een permanentje en dan heb ik een probleem, want dan heb ik ineens twee klanten tegelijk op mijn planning.

En ook sommige klanten zijn het oprecht vergeten en vinden het fijn dat je dan even belt zodat ze meteen een nieuwe afspraak kunnen maken.

Oh en ook nog stel Keesje staat dus voor 3 uur verven ingepland maar ik weet om 16:30 al dat ze niet komt, kan ik misschien nog andere mensen helpen in die tijd.

1 like

Ah ja klinkt logisch ja.
Alleen dat van mensen bellen en direct met ze een nieuwe afspraak maken is wel wat @Glaceon nu juist niet fijn vond, en dat doen jullie dan wel

Ja maar wij bellen dus geen klanten die zelf ons al gebeld hebben he. Dus als @Glaceon mij vandaag belt dat ze ziek is, dan ga ik haar daarna niet meer terug bellen. Dan hoor ik vanzelf wel weer wanneer en of ze een nieuwe afspraak maakt.

Wij bellen dus alleen een klant als diegene een afspraak had maar die niet heeft afgebeld.

1 like

Wat is verhuizen stom.

@Zilver Wat naar zeg, hoop dat jullie er nog uit komen. Hebben jullie iets kunnen afspreken over hoe nu verder? Komt het voor je als een verrassing of hing dit gesprek al langer in de lucht?

Yes snap ik. Maar soms bel je dus wel met de intentie om weer een nieuwe afspraak te maken. Ik zelf zou denken: niet op komen dagen, jammer dan!

1 like

Ik heb me verbrand aan hete chocola :roll_eyes:

Ik lig in bad met chips

16 likes

Dat denk ik eigenlijk ook altijd hoor. Want heel lomp, maar ik word toch wel betaald dus of iemand komt of niet, dat voel ik niet aan mijn portemonnee, dus inderdaad jammer dan. Maar het is dus wel handig om te weten dat iemand niet komt ivm voorkomen van een dubbele planning. Verder maakt het me allemaal ook niet zo veel uit. We bellen dus niet met de intentie een nieuwe afspraak te maken. Dat is aan de klant zelf.

1 like

Wat doe je eigenlijk precies nou? Mensen werven?