Wat je even kwijt wil #16

Ik had de TOEFL gedaan omdat die volgens mij specifiek werd gevraagd voor mijn master. Ik had niets voorbereid, maar 3 uur geslapen en hem prima gedaan! Hoe is je engels nu? Als in: heb je je bachelor in het engels gedaan of heb je veel papers in het engels geschreven?

Ik heb voor mijn aanbevelingsbrieven geen opzet gemaakt maar gewoon gevraagd of zij bereid waren dit voor mij te doen. Van vrienden hoorde ik dat zij wel een opzetje hadden gemaakt en alleen een handtekening hebben laten zetten dus het ligt er een beetje aan denk ik :stuck_out_tongue:

1 like

Haha ik was hier ook wel eens benieuwd naar hoe zij op zo’n jonge leeftijd zo’n huis kon kopen dus heb dat wel eens gevraagd. Als ik het me goed herinner heeft ze het van haar ouders gekocht en heeft ze een vriend die een stuk ouder is en goed verdient. En dat huis staat niet in de Randstad.

6 likes

Ik vind het wel apart hoor dat account. In de story stond ā€œpersoonlijk accountā€ of iets dergelijks maar niet commercieel/enkelbandjes account. Enfin, het kost natuurlijk niet zoveel moeite om te ontvolgen.

@Rosalind Thanks voor jullie antwoorden!

Haha, chill dat het bij jullie zo makkelijk ging! Mijn bachelor was voor 80% in het engels, ik heb meerdere keren in het buitenland gestudeerd en onderzoek gedaan en mijn scriptie in het Engels geschreven. Maar qua woordenschat vind ik mijzelf niet zo goed. Bij TOELT duurt het examen ook iets van 4u toch, is dat niet zwaar?

Oke dan ga ik ze ook gewoon mailen en zie ik wel of ze om een opzet vragen haha.

Oh dan is het voor jou easy peasy dat weet ik zeker! Het was inderdaad lang maar je hebt wel echt genoeg tijd overal, volgens mij was ik ook zeker niet 4 uur bezig (maar het was in 2012 dat ik 'm deed dus kan dat detail me niet super helder meer herinneren :stuck_out_tongue: )

1 like

Ha ik post net in het what are you really wearing een foto met die broek en de tekst dat het mijn nieuwe lievelingsbroek is!

1 like

Iemand vroeg een paar maanden geleden ook iets over IELTS/TOEFL, misschien kan je de reacties van toen nog vinden. :slight_smile: Ik moest IELTS Academic doen en die toets viel me alles mee, als ik lees wat jouw ā€˜ervaring’ met Engels is moet het helemaal goed komen.

Ik heb vandaag een jurk gepast voor wedstrijddansen en hij was zoooo mooi mijn god. Voelde me echt een prinses. Maar hij kost €1650. :cry:

2 likes

Veel sterkte :pensive:! Hopelijk vinden ze inderdaad snel iets waar ze op kunnen handelen.

Wow net Reizen Waes in Ierland gekeken… Wist niets van de muren van Belfast af :open_mouth: bizar

3 likes

@Desalnietteplus ik heb ook de academic ielts gedaan. Viel me alles mee. Alleen kreeg ik punten aftrek omdat ik bij het betoog schrijven de grafiek verkeerd had afgelezen? Echt heel raar. Maar als nog vond ik het appeltje eitje en zonder voorbereiding een heel goed resultaat gekregen.

2 likes

Ik ga verhuizen, ik ga van 40m2 naar 65m2 dus dat is al een behoorlijk verschil. Maar het is vooral dat de meeste spullen die ik nu heb, ik al heb sinds ik op kamers ging 8.5 jaar geleden. Dus sommigen zijn wel echt aan vervanging toe, plus m’n ouders hebben me 1000 euro geschonken voor die verhuizing en inrichting. Die combinatie aan factoren maakt dat ik helemaal los ga mbt inrichting ik zie zoooo veel leuks!!
M’n eerste echte huisje! Hiervoor woonde ik op kamers en daarna een studio maar nu heb ik een aparte slaapkamer! Voelt zo volwassen, bijna 27 haha eindelijk volwassen

44 likes

ah zo leuk :biggrin: welke leuke dingen zie je allemaal? Zeker ook pinterest obsessed nu :stuck_out_tongue:

Oh dan hoop ik voor je dat 't een goeie franchise is! Die bij mij in de buurt doet zulke rare dingen tegenwoordig :cry:sushi met chicken caesar enzo. Sorry lekker negatief maar ben zo teleurgesteld in ā€œmijneā€ ben er nog niet overheen

1 like

Haha nee ik kijk nooit op pinterest! Dat is helemaal overweldigend denk ik
Ik ben nou gewoon allemaal winkels ingelopen ā€œdie die die dieā€ En m’n moeder alles opschrijven qua afmetingen en kosten enzo haha
Bijna alles behalve m’n bank wordt vernieuwd, en ik ga voor veel kleur naast hout, okergeel en petrolblauw of donkergroen denk ik. Ik heb nu alleen grijs en hout
Die vakantie skip ik maar even dit jaar

1 like

Ah klinkt goed!! Je had laatst wat gedoe met bezichtigingen toch? Fijn dat je iets heb gevonden!

Ik hoop dit jaar ook te verhuizen en dan eindelijk mn eigen plekje te hebben. Alle spullen in de koelkast/keuken van mij, geen troep en als het een troep is MIJN troep. Kijk er zo naar uit, alleen zie er tegenop om te gaan zoeken/bezichtigen en de kosten. Maar ik weet zeker dat dat zoooveel gaat bijdragen aan mn geluk. Ok sorry heel verhaal maar dit besef had ik vandaag.

Ik heb mn vriendin afgezegd, er staat nu lasagne in de oven en ik heb wijn en ga lekker film kijken in bed :two_hearts:

11 likes

Jaaaaa wow slim

Ik ben echt weer heel georganiseerd hoor. Op zondagavond net voor sluitingstijd naar de supermarkt gaan om boodschappen te doen voor de hele week. Ik hoop dat er brood is, anders heb ik morgen nogal honger.

@monkeyslut klopt! Dat waren bezichtigingen bij koopwoningen, daar werd ik echt verdrietig van en ik had het ook al opgegeven eerlijk gezegd. Geheel onverwachts kwam 2 weken terug ineens m’n droomhuis vrij, in dezelfde straat als waar ik nu woon EN de huur bleek zelfs te betalen voor mij!! Dus nu ga ik 5 meter verderop wonen haha

Je eigen plek is heeeel fijn en het heeft mij ook echt goed gegaan. Het zal niet snel gaan nee, dus stel je daarop in en begin op tijd! Waar ga je zoeken?

6 likes

Wat erg die onzekerheid en wat sneu dat je tante al die tijd al ziek is. Ik duim voor jullie! :two_hearts:

1 like

Ik heb de TOEFL test gedaan en die heb ik gekozen puur omdat alles met de computer gaat, ook het spreekgedeelte. Ik kan echt goed Engels, maar als ik dan de druk voel van iemand tegenover me sla ik dicht (in toetsvorm). Voorbereiding minimaal, geoefend met de CD die ik ergens had gedownload een middag.

1 like