Aan het begin van de 17e eeuw werden in Duitsland Oost-Friezen en Eemslanders (de bewoners van de streek tegen de Noord-Nederlandse grens) Muff genoemd. De streek zelf werd wel Muffrika genoemd. Dit zou dan weer door Nederland zijn overgenomen voor alle Duitsers, met inbegrip van Mofrika voor Duitsland. Koningin Wilhelmina sprak in haar radiopraatje voor Radio Oranje regelmatig over de strijd tegen de moffen. De woorden mof, Mofrika en Mofrikaans werden in 1942 uit het Nederlandse woordenboek van Koenen weggelaten uit angst voor maatregelen door de Duitse bezetter. Pas na de oorlog keerden ze geleidelijk terug in het lexicon.
Oh nee wat verdrietig
Ah bedankt, had er nog niet eerder van gehoord. Wat ik overigens heel merkwaardig vind.
Ik zit op een nieuwe plek op werk met een muur achter me (niemand kan op mân scherm kijken) en het is nu al niet goed voor mân concentratie.
Ik ben zo blij als het vanavond 19.30 is. Dan ben ik klaar met werken, dan kan ik mijn ventilator ophalen en dan ben ik twee dagen vrij En morgen naar opa en oma toe. Vind ik fijn maar tegelijkertijd ook eng maar ik weet dat ze het alleen maar fijn vinden om mij te zien
@Honey jeetje wat erg veel sterkte
Ik werd net gebeld door mn baas dus ik dacht yes hij is ziek en dan ben ik vrij. Hij is flauw gevallen maar komt wel werken. Ben benieuwd hoe het gaat.
Succes iedereen in de hitte ook! Doe voorzichtig!
Wat ontzettend verdrietig. Zeker tijd nemen om te janken met de deken over je hoofd. Ik hoop dat jullie het een beetje oké kunnen afsluiten samen. Heel erg veel sterkte!
Ik maak momenteel ongeveer hetzelfde mee, je mag me altijd een PB sturen als je wil!
Ik vind jurkjes met knoopjes leuk. Maar jurkjes met knoopjes vinden mij niet leuk. Ik loop 9 van de 10 x met een te diepe deco of met een blote buik.
Heel erg bedankt iedereen, echt lief. Ik was vanochtend compleet in paniek maar ben bij mijn ouders thuis en ze is in de tuin hier begraven (bij alle andere huisdieren van de afgelopen 10+ jaar) en ik ga straks gewoon een paar uurtjes werken.
Kijk er alleen tegenop om vanavond thuis te komen met zoân lege kooi
Ik heb vanmorgen yoga gedaan en daarna heb ik een glas selderij-sap gedronken. Voel me nu helemaal #healthy #fit
Mân moeder heeft mân kind opgehaald zodat ik een dagje kan chillen. En ja ik ga gewoon de hele dag binnen liggen, want veel te warm.
Aah wat zielig. Sterkte.
Heb vanmorgen voor het eerst van me afgebeten toen mân vriend nog voor het ontbijt weer boos begon te schreeuwen tegen me. Ik was net 5 min uit bed. Heb iets gezegd wat ik nog nooit eerder heb gezegd. Dat hij zijn bek moest houden. Het hielp wel. Nog 4 dagen en dan is deze terror vakantie voorbij. En de relatie ook.
Oei heftig. Doe je voorzichtig?
Dat klinkt vrij als een vrij heftige vakantie! Gebeurde dit daarvoor ook al? Sterkte! Misschien inderdaad kijken of je nog ergens anders alleen heen kan gaan deze laatste dagen?
Ik heb al een aantal keren overwogen om gewoon te vertrekken. Maar ik ben bang dat hij zân agressie op onze honden botviert. Dus ik hou nog effe vol.
Hoi ik ben Pretty maar ze noemen me ook wel de stalmuursluiper mmmâŠ
Ja deze relatie had ik 6 mnd geleden moet beëindigen. Dus ik heb nu geleerd dat boosheid en agrsssie nooit minder wordt. Alleen maar meer.