Wat je even kwijt wil #24

Ik heb van vandaag het laatste examen van m’n bachelor en ik kijk er nu al naar uit om als dancing Theresa may meme de zaal uit te lopen. Tot nooit meer ziens, bachelor

27 likes

Het klinkt alsof je goed voorbereid bent. Blijf standvastig en heel veel succes.

2 likes

Thanks! Mijn tactiek is inderdaad ook rustig en kort mijn argumenten noemen en stiltes niet gaan opvullen

2 likes

Sinds ongeveer een jaar hebben we nieuwe buren, daar hebben we totaal geen contact mee en ze hebben zich ook nooit voorgesteld ofzo dus geen flauw idee wie het zijn. Maar ik heb zo’n raar gevoel bij die mensen, we horen super vaak heel veel gestommel en gejank van die kinderen (die zijn 8 en 10 ongeveer denk ik), heel veel “nee niet doen”, “hou nou op” en het is al eens voorgekomen dat een van die kinderen huilend in de voortuin zit (het meisje zelfs een paar keer in haar onderbroek???). Nu staan die kinderen ook weer op straat te huilen. Het is zo gek allemaal, alle gordijnen zitten daar ook altijd potdicht, als je ze toevallig tegenkom op straat duiken ze allemaal een beetje weg alsof ze niet gezien willen worden. Ik weet echt niet wat ik hiermee moet, het zijn mijn zaken niet wat er ik dat huis gebeurd, maar er zijn wel kinderen bij??

Elke keer als er een nieuw WJEKW-topic geopend wordt vind ik dat ik het bij moet houden, maar ik faal altijd. Even kijken hoe lang ik dit vol ga houden

16 likes

Citytrip in je eentje? Paar dagen naar zee? Gewoon een luxe hotel in je eigen stad met roomservice en jacuzzi?

3 likes

Ik zou hiervoor wel bellen hoor. Misschien de wijkagent?

3 likes

Als je,het niet vertrouwt kun je het altijd met het wijkteam bespreken. Daar zitten jeugdhulpverleners in maar hebben bijv ook contact met wijkagenten zoals is genoemd (vaak heet het een jeugdgezinsteam)

4 likes

Zo’n surprise me solo together schijnt ook leuk te zijn!

1 like

Mijn vriendin is soms echt geen helder licht hoor hahaha, ik app haar een gerecht zegt ze: ja maar da’s te veel. MEIT. Dan maak je toch minder?!

12 likes

Ik ga volgende week naar Split & Dubrovnik. Heeft iemand tips of aanraders?

Hahaha, zo herkenbaar. Mijn vriend kan ook ineens niet meer nadenken als hij moet koken. Hij had een keer gekookt en toen kreeg ik een bord met alleen rijst en kip. Dus ik vraag waar de groenten zijn, zegt ie dat er in het recept stond dat er champignons in moesten en dat lust hij niet. Toen ik vroeg waarom hij er dan geen andere groenten bij had gedaan zei hij ‘‘oh, niet aan gedacht’’. :woman_facepalming::woman_facepalming::woman_facepalming:

33 likes

Lekker! Tot wanneer heb jij dan vakantie? En als ik in Brabant ben stuur ik je een berichtje hoor! Ik ben eind augustus wel in Eindhoven, maar weet niet of je in die richting woont?

1 like

@Max is het gelukt?

@Blush hahah dat doet me denken aan het eind van het eerste HP boek waar Harry Ron en Hermelien vastzitten in duivelstrik en Hermelien jankt dat de plant niet van warmte houdt maar dat ze geen vuur heeft. Waarop Ron schreeuwt: BEN JE NOU EEN HEKS OF NIET

Beetje random.

17 likes

Lastige situatie inderdaad. Je kan hiervoor bellen met Veilig Thuis. Daar kun je de situatie uitleggen en zij kunnen je eventueel tips geven. Bijv. wat je zou kunnen doen, hoe je een gesprek aan kan gaan etc. En zij kunnen ook met je meedenken of een melding noodzakelijk is ( in dit stadium lijkt mij van niet, nog te veel onduidelijkheden).
Je zou ook kunnen bellen met het CJG maar in feite is het de bedoeling dat je met dit soort dingen contact opneemt met Veilig Thuis.
Laat je alsjeblieft niet afschrikken, het is belangrijk dat dit soort dingen worden gesignaleerd.
Als je nog verdere vragen of iets hebt stel ze gerust, ik werk in dit vakgebied.

6 likes

Lekker genieten!

En als het kan richting een natuurpark (Krka of Plitvice bijvoorbeeld).

Ik ben al vanaf 6 uur wakker maar lig nog steeds in bed omdat ik niet weet wat ik wil gaan doen vandaag. En ik word daar altijd zo rusteloos van dat ik ook nog eens niet chill in bed lig ofzo. Zo eerst maar eens opstaan en douchen, misschien komt er dan opeens een ingeving.

hahaha ook zoiets stoms :joy:

1 like

Het ergste is nog dat het een knorr wereldgerecht was. :joy:

2 likes

Ik heb dit heel vaak als ik een vrije dag heb. Alsof ik er niet van kan genieten. Zal ik nog gaan slapen? Is dat niet zonde van m’n dag? Blablabla. Ik kan je helaas geen tips geven al helpt douchen en aankleden altijd wel voor mij en voel ik me daarna minder rusteloos.

3 likes