Wat je even kwijt wil #24

Soms is mijn baan wel fijn. Geen zin om te werken vandaag dus hoeft dan ook niet en willen graag dat ik mijn verlofuren opneem. Wel nog 1 uur een vergadering maar kan telefonsich meedoen en dan ook klaar.

Ja, zo stom he! En als ik dan niks doe ben ik ook zo rusteloos omdat ik me niet nuttig voel, maar echt zin om iets te ondernemen heb ik ook weer niet. Ik had eerder op vrijdagmiddag een training maar die is nu klaar dus nu heb ik echt een nieuwe invulling van de vrijdag nodig.

Teds is super lekker.

2 likes

VEilig thuis bellen!! Voor advies! Maar waarschijnlijk gaan ze vragen of je een (anonieme) melding wil maken ervan.

Politie kan afschrikken. Zij moeten ook feiten hebben om iets te melden bij Veilig Thuis.
Zelfs aan de hand van je forumbericht haal ik er zorgwekkende feiten uit.
Please bel :slight_smile: zij zullen je adviseren.

8 likes

Maar een vreemde opvoeding is niet meteen kindermishandeling? Het klinkt een beetje zoals hoe het er bij mij thuis aan toe kon gaan. Ok ik weet niet wat het gestommel inhoudt, maar qua woorden en sfeer. Ik weet niet of je dan op bemoeienis van instanties zit te wachten terwijl je opvoeding niet Ă©cht door- en door slecht is.
Weet niet of ik het goed overbreng. Maar als ik niet het vermoeden zou hebben dat er echt kindermishandeling plaatsvindt, dan zou ik er zelf niks mee doen. Alleen maar in mijn hoofd hun opvoeding bekritiseren.

Edit; ik zie dat ik echt de enige ben met deze opvatting. Misschien doordat je gevoel wat anders zegt, je er iets mee moet doen en dat het ook echt niet ok gaat daar thuis. Maar wilde toch even zeggen dat opvoeringen vaak raar/slecht zijn maar niet dat er gevreesd hoeft te worden voor de veiligheid van een kind.

3 likes

Ahh no, niemand met een reservesleutel in de buurt? Als ik hem was zou ik echt in paniek raken. Opgesloten zitten is echt kut. Heb je wel voldoende eten en afleiding in huis voor hem?
Edit: ik zou eigenlijk wel verwachten dat iemand terug naar huis komt eigenlijk in plaats van mij daar de hele dag te laten zitten. Zeker als het een ons/scharrel situatie is. Zou iig niet daarna nog graag met je afspreken :’)

6 likes

Ze noemt een aantal dingen die wel zorgelijk zijn, ongeacht soort opvoeding. Deze dingen baren mij wel zorgen:

-we horen super vaak heel veel gestommel en gejank van die kinderen (die zijn 8 en 10 ongeveer denk ik),
-heel veel “nee niet doen”, “hou nou op”
-het is al eens voorgekomen dat een van die kinderen huilend in de voortuin zit
-het meisje zelfs een paar keer in haar onderbroek

  • Nu staan die kinderen ook weer op straat te huilen. :scream:
    alle gordijnen zitten daar ook altijd potdicht, als je ze toevallig tegenkom op straat duiken ze allemaal een beetje weg alsof ze niet gezien willen worden

Te veel wordt een onveilige thuissituatie niet gezien enz en opgemerkt, juist alerte buren zoals onze medeforummer in dit geval zijn nodig om het op radar te krijgen
 er moeten mensen spreken voor deze kinderen. Volgens mij heb ik dat deze week al gepost haha sorry maar we hebben de samenleving hiervoor nodig. Worden ook landelijke campagnes over uitgezonden. En als het uiteindelijk niets Blijkt te zijn (komt niet vaak voor met zulke feiten maar ja het kan), kun je vaak wel verantwoorden waarom er een korte bemoeienis is geweest en adhv welke gebeurtenissen die gezien/gehoord zijn. Soms is er zelfs al hulp betrokken.
Daarom is veilig thuis bellen in zulke gevallen zo goed! Die kunnen je adviseren. Zij kunnen ook wel het verschil tussen een “andere manier van opvoeden” en onveiligheid wel zien en maken!

Voor meer vragen weten jullie me te vinden hahah sorry voor de herhaling :flushed:

28 likes

Maar die woorden zijn van de ouders toch? Dat nee niet doen en hou nou op. Dat vind ik niet zorgelijk.
En is je kind in de tuin zetten meteen kindermishandeling?
Ik heb de dingen dus ook wel gelezen, maar ik zou ze nog denken te kunnen wijten aan onjuiste manier van opvoeden, niet dat dit kindermishandeling inhoudt.
(Nu niet denken dat ik zo praat of wil praten tegen mijn kinderen of mijn kinderen in hun onderbroek naar buiten stuur) .

Ja ik snap je en nee dat denk ik niet haha

Maar juist in zulke gevallen is bellen en advies inwinnen heel goed. Zij hebben expertise en kennis en weten wat inderdaad niet zorgelijk of onveilig is hoeft te zijn.

En ik denk altijd; bellen kan nooit kwaad. Je kunt dit ook anoniem voorleggen zonder adres naam etc van degenen. En alleen wat je ziet en hoort en op basis daarvan alleen al advies krijgen en hun “mening” erover aanhoren. Wel of geen melding doen kan dan altijd nog openstaan. Kunnen burgers niet verplichten te melden

3 likes

Deze bitch heeft de laatste toets van dit schooljaar gehaald met een 8.5 :sunglasses:
Trost op mezelf. Nu ijs scoren om het te vieren!

70 likes

Ik moet echt een hele hoop doen vandaag, maar ik weet niet zo goed waar ik best start. Dus nu lig ik al bijna een uur na te denken over wat ik eerst ga doen :sweat_smile:.

Ik heb vooral koffie nodig, maar de poetsman heeft de keuken zo extreem nat achter gelaten, dat ik daar nu niet kan lopen.

1 like

Ik sta in de wachtrij voor Rammstein tickets en ik ben zo ongeduldig, hopelijk raak ik snel binnen

3 likes

Ik ook maar wat een ellende! Ben door de wachtrij en zit nu in een ticket assistent wachtrij die telkens opnieuw begint te tellen, eerst 5 minuten en nu al voor de 3e keer 3 minuten.

Even een vraag! Ik heb zelf geen kinderen en er ook weinig verstand van, dus vind dit lastig inschatten.

Het dochtertje van vrienden van mij wordt binnenkort 1 jaar. Wat is een leuk cadeautje? Speelt zo’n kleintje al met speelgoed en zo ja, war voor speelgoed? Heeft iemand tips :grin:? Budget is ongeveer 20 a 25 euro

Een trein van hout is leuk. vooral als het bestaat uit houten blokken, die omgooien vinden kids van 1 meestal leuk :p. Of speelgoed voor op het strand, emmertje en schepjes enzo. (Prenten)boeken kunnen ook nooit kwaad. Een dierenfiguur met een touwtje eraan dat ze achter zich aan kunnen trekken. Zo’n spiraal ding met kralen.

1 like

You live and you learn :smile:

1 like

Wij hebben een dochter van onze vrienden dit gegeven toen ze 1 werd:

Ze speelt er heel veel mee! Het is wel onder je budget, dus je kan er dan eventueel een van deze dingen bij doen:



2 likes

Een paar jaar terug heb ik dit gegeven voor een eerste verjaardag:

https://www.bol.com/nl/p/fisher-price-stapel-rol-bekertjes/1004004011585799/

Echt zó’n enorm succes. Ze heeft er echt superveel meegespeeld en nog af en toe. Eerst vooral stapelen en in elkaar steken. Je kan er ook ballen van maken. Dingetjes insteken en uithalen. Later om ‘soep’ in te maken of ‘thee’ uit te drinken (ook al zit er in ieder potje een gat, haha).

2 likes

Zo, ik heb de konijnenhokken schoongemaakt en ga vanmiddag naar de kapper. Besteed ik mijn vrije dag toch nog een beetje nuttig zonder groot schuldgevoel.

2 likes

Ik heb vanmiddag vrij gekregen, zo blij mee! Ik heb de afgelopen maand echt nul tijd gehad om in de zon te liggen, dus ik ga zo lekker naar een strandje :smile: Dat het hier een beetje bewolkt is negeer ik lekker, zon here I come!

4 likes