Wat je even kwijt wil #28

Ben een vies meisjj :flushed::flushed::flushed:

1 like

Dat snap ik wel alleen in dit geval is de dader dood en zijn er 2 fronten die wat anders beweren.

Het “ bewijs” dat mj onschuldig is is ook behoorlijk overtuigend. Het is maar net wat je leest…

Ik denk dat de waarheid nooit helemaal boven tafel komt.

Dat zeg ik: ik zou het heel erg vinden als het inderdaad waar is alleen ben ik ook zo dat ik niet alles geloof wat in de media staat.

1 like

Ik snap dat je dat zo ervaart! Maar je kiest een kant om te geloven ipv het in het midden te laten. En dat is wat een rechter eigenlijk ook (simpel gezegd) doet: een kant kiezen om te geloven (en dat als oordeel te vellen). Mijn opmerking was een beetje mierenneukerij en niet heel serieus bedoeld. :smile: Het stond en staat los van waar de discussie over gaat!

1 like

Ik ben zo toe aan vakantie. Nog 3 dagen werken.
Mn hoofd zit nog zo vol met werkdingen om te doen en ik voel me kut en ben ongesteld :sob:

2 likes

Bijna… hoop dat je een beetje kunt uitrusten.

Ik ben nu op vakantie maar mijn zoontje is zo aan het peuterpuberen dat ik totaal niet kan uitrusten op t moment helaas…

1 like

Nou ik heb de hele middag rond gereden (voor het eerst zelf dus) en vond het echt meevallen! Wel paar keer af laten slaan maar niks dramatisch. Mensen hebben niet getoeterd dus zal wel meevallen dan hè haha. Ook oma opgehaald en zelfs zij was niet bang terwijl ze zich niet zo snel op haar gemak voelt in de auto. Nu morgen naar werk het rijden voor de eerste keer.

33 likes

Ik zeg dit in discussies ook wel eens, van ‘Waarom zou een slachtoffer het verzinnen? en hoe vaak komt het nou vaak dat een slachtoffer erover zal liegen. Amper’. En dan wil de andere partij altijd weten ‘waarom niet, en heb je cijfers’. Maar ik ben dan altijd klemgepraat want ik heb geen idee?

2 likes

Ah shit :frowning:
Knuffel :heart:

Wow 't nieuwe album van Nick Cave is zooo mooi echt fantastisch :heart::heart::heart:

4 likes

Ik vond laatst een artikel over verkrachting (volgens mij volkskrant) en het percentage is 5%.

3 likes

Misschien vind je dit interessant.

3 likes

Jaaaa zo mooi :heart:

1 like

Natuurlijk zijn we geneigd om zulke heftige verhalen te geloven en dit is voor daadwerkelijke slachtoffers natuurlijk ook super belangrijk, maar valse beschuldigingen van zedendelicten zijn niet ‘zoooo uitzonderlijk’ hoor. Dit komt denk ik vaker voor dan je zou verwachten. Mij is tijdens mijn opleiding in ieder geval altijd geleerd om er niet direct van uit te gaan dat zulke verhalen kloppen en hier begripvol maar ook kritisch in te blijven, omdat het dus zeker niet altijd waar is.

1 like

Ik heb echt zo’n godsgruwelijke hekel aan afwassen dat ik net besloten heb extra geld voor de schoonmaakster (die morgen komt) achter te laten zodat zij morgen tijd heeft om die bende weg te werken. Ik zit er al dagen tegenaan te hikken en ben nu zeer tevreden met mijn keuze

19 likes

Bij diefstal werd die ‘tip’ niet gegeven, nee. Maar ik vind dat zelf persoonlijk ook nogal een scheve vergelijking. Ik werk in de jeugdhulpverlening en heb in tegenstelling tot jou helaas wel ervaring met verzonnen verhalen rondom misbruik. Bijvoorbeeld uit wraak na een ruzie, of dat het werd gebruikt als chantagemiddel (“Als jij … niet doet, dan zeg ik dat …”). Nogmaals, ik zeg helemaal niet dat je bij voorbaat alles in twijfel moet trekken maar wel dat je in sommige gevallen niet alles klakkeloos moet geloven. Want hoe onbegrijpelijk het misschien ook is, er zijn dus wel degelijk gevallen waarbij sprake is van verzinsels en waarbij de ‘dader’ juist het ‘slachtoffer’ bleek te zijn.

2 likes

Mensen die vals beschuldigen zoeken toch wel iets? Aandacht en ook erkenning. Waarom zouden ze dat niet zoeken?
En dat het geen kwaad kan: voor de aangewezen verdachte toch wel? Daarom juist dat mensen soms twijfelen aan iemands aangifte/beschuldiging.
Iemand in mijn omgeving (viavia) is beschuldigd van verkrachting. Ik heb geen idee wat er is gebeurd dus ik “kies” niemands kant. Ik zou niet weten waarom ze zoiets zou verzinnen (ik ben geneigd om te denken dat je dat niet zomaar verzint) maar stel dat het gelogen is. Dat heeft echt forse impact op zijn leven (gehad).

2 likes

Erkenning, een luisterend oor en met name aandacht zijn juist wel degelijk dingen waar zulke personen naar op zoek kunnen zijn. Sterker nog, aandacht kan juist een ontzettend belangrijke reden zijn om zoiets te verzinnen. Daarnaast vind ik dat je met het standpunt “Het kan niet zoveel kwaad om iemand te geloven” onderschat hoe groot de impact op de andere persoon, die je daarmee toch indirect als dader aanwijst, kan zijn. Ik heb een stiefvader voor me gehad die onterecht beschuldigd is geweest en daardoor echt ernstig in de problemen is geraakt, die de rest van zijn leven door sommige mensen (/familieleden) onterecht als verkrachter zal worden gezien. Ik zal in eerste instantie altijd geneigd zijn om het slachtoffer te geloven, maar zie het wel als een belangrijk aspect van mijn werk om ook in dit soort gevallen scherp te blijven op wat waarheid is en wat mogelijk niet.

6 likes

Nu heb ik godskolere een sjaal gekocht bij Zara van polyester met viscose (superzacht) die pluist echt als de hel. Ik ben net Amerikaanse Pino als ik dat kloteding om heb, er zit dus geeneens wol in?! Heb ‘m al gewassen en in azijn gespoeld… What for fucks sake kan ik hier nu nog tegen doen? Ik kan er wel met een pluisborstel overheen blijven gaan en hij BLIJFT MAAR AFGEVEN

Bedankt voor je super uitgebreide uitleg! Hier had ik echt geen idee van, maar ga me er eens verder in verdiepen❤️

1 like

Ik zit nu in een vakantiehuisje in de Ardennen en het regent al de hele week…

We kunnen weinig doen want we komen hier vaker in de omgeving dus hebben de meeste dingen al gedaan.

We wilden lekker gaan wandelen maar het valt al een aantal dagen met bakken uit de hemel :disappointed: