Wat je even kwijt wil #28

Woehoe! Gefeliciteerd! (in rl ben ik ook een tweeling, hahaha)

1 like

@monkeyslut ze gaat gaat vanmiddag naar de huisarts, dus ik neem aan dat ze daar dan een advies krijgt…

@ElizabethGilbert jaa ik heb er heel veel zin in!! Sowieso Java, Bali en de Gili eilanden en als we tijd hebben ook nog Lombok (maar vraag me af of we dat zullen redden).

1 like

Ik ben onderweg naar Edinburgh! Zoveel zin in :grin:

15 likes

Ik vind lang in de trein zitten normaal echt niet fijn, vol stress. Zit nu meer dan 3u in de trein en heb eerste klas dagkaart gekocht, Netflix aan, zo far so good.

Bleehh, ik ben zo net niet ziek, maar ook totaal niet fit. Irritant. Heb nu afgesproken dat ik rustig aan doe en thuis wat werk als het lukt. Ben net wakker en heb totaal geen honger, maar voel me ook niet ziek genoeg om in bed te blijven liggen.

Ik ga vanmiddag samen met mijn vriend kijken naar een appartement (jaaaa samenwonen heuj). Het is echt een supervetmooi appartement op een perfecte locatie (centrum) en met drie slaapkamers zodat we allebei een ‘eigen’ kamer hebben voor onze hobby’s.

Alleen ik twijfel over de huurprijs (€1650 excl). Aan de ene kant denk ik: dat betalen we nu ook als we de huur van onze appartementen nu bij elkaar optellen, dus we kunnen het betalen, en fijn wonen is dat misschien wel waard. Aan de andere kant gaat er dan zoveel geld naar huur wat we zouden kunnen gebruiken om te sparen of voor andere dingen.

Kopen willen we nog niet (we zijn nog geen jaar samen en willen eerst proberen of samenwonen goed gaat), anders was dat een betere optie geweest.

Zouden jullie ooit zoveel huur betalen (met zijn tweeën)?

2 likes

Den Bosch.

En nee, dat gaat niet vanwege ruimtegebrek en omdat een van ons dan te veel reistijd heeft.

SUCCES! Zowel een van mijn ouders als mijn vriend hebben een GBP gehad en het heeft hun leven veranderd.

Toevallig zelf in dit dilemma gezeten dit weekend (1770 exclusief dan) en hoewel we het theoretisch zouden kunnen betalen besloten het toch niet te willen betalen. Willen ook nog niet kopen namelijk. Van dat extra geld dat we zouden betalen voor een luxe appartement in het centrum kunnen we zoveel andere dingen doen dat het het niet waard is van ons. Zoals m’n moeder zei “binnen no time heb je een mooie reis bij elkaar gespaard als je goedkoper gaat huren of een heel mooi bedrag voor een koophuis later” en dat trok ons over de drempel niet zoveel uit te willen geven aan huur.

5 likes

Heel erg afhankelijk van jullie salaris ook denk ik! Wij betalen ongeveer 1200 voor onze hypotheek, dus dat is denk ik vergelijkbaar met huren exclusief. En dat vind ik wel genoeg al met al haha. Ter vergelijking: ongeveer de helft van onze salarissen doen we op een gezamenlijke rekening voor het huis, boodschappen en dergelijke.

1 like

Ik vind het eerlijk gezegd een hoop geld voor een appartement. En wat hierboven al gezegd werd, ik zou persoonlijk voor iets goedkopers kijken en dan veel gaan sparen voor een eventueel koophuis/reizen/hobbies etc

1 like

Ah zo leuk! Jij ook gefeliciteerd!

1 like

Ik heb opeens besloten dat ik een vintage/antieke cocktailring nodig heb in mijn leven. Handig dat ik toch zwem in t geld op t moment :sweat_smile: (hahaha goeie grap).

1 like

Ik ben vannacht ziek geworden. Zo slecht geslapen daardoor en m’n hele lichaam doet pijn :weary:

Jezus ik ging net m’n band plakken, trok ik gewoon een stuk glas van een centimeter it mn buitenband? Zat ook zo vast dat ik uitiendelijk de pincet uit m’n snijset gebruikt heb om het los te krijgen haha

@Pimpelmees succes vandaag!! Laat maar weten of alles goed is gegaan :slight_smile:

Ik las hier volgens mij een tijd terug over een dingetje wat je kon gebruiken om je hoofdhuid schoon te maken (???)
Kan online niks vinden op zoekterm hoofdhuid schraper, weet iemand nog wat dat was?

Veel succes! Verschillende mensen in mijn omgeving hebben er één gehad en ikzelf ook. Allemaal positieve ervaringen. Het enige waar ik spijt van heb is dat het niet eerder heb laten doen.

——————————————————

Ik moet echt dringend mijn haar wassen. Het is schandalig vuil maar ik heb vandaag gewoon geen tijd :cry:

Ik heb een nieuwe auto en als ik mijn oude auto zie staan krijg ik echt buikpijn. Vind dat zo zielig :tired_face: nieuwe auto staat ook op zijn oude plek en hij staat nu in een hoekje.

17 likes

de huizenmarkt valt in den bosch vergelijken met andere plekken nog best mee :grimacing:. maar ik snap de reden waarom @Fukaeri nog niet wil kopen!

@Fukaeri is het anders mogelijk als een van de twee zou kopen? voor het geval dat het niet werkt dat je niet een van de twee uit hoeft te kopen?