Wat je even kwijt wil #28

Ik merk dit ook op mijn werk. Wij werken met een poule aan scholieren die ons af en toe helpen en die zijn tussen de 15 en 18 en ze zijn zo langzaam op de computer! Als ik ook zeg, klik daarop, nu daar, typ dit, etc. Dan zit ik ernaast echt op m’n handen om me er niet mee te bemoeien haha alles gaat zo sloom? Verbaasde me daar echt over

Ik kan ook heel snel doortypen (en t klopt wat er staat) terwijl ik iemand aankijk en daarmee praat, best handig om te kunnen eigenlijk

2 likes

Ik vind alles wat die Sergio zegt in first dates vies. Wat een glijer.

7 likes

Misschien ook wel doordat onze generatie als een van de eerste generaties veel met computers werkten op (de basis)school en daar op in werd gespeeld met typecursussen? Die heb ik iig wel gehad en was vroeger thuis ook vaak verhaaltjes aan het schrijven in Word :nerd_face: Denk dat er nu niet echt meer typecursussen worden gegeven op school en er ook veel meer gebruik wordt gemaakt van touchscreens (iPads etc)

1 like

Bij mijn dochter in de klas (groep 6) hebben ze allemaal een eigen chromebook. Gaat echt hard nu hoe goed ze al kan typen

1 like

Ja gewoon bij Kruidvat. Ze hebben eigen merk. Maar ook van A vogel.

1 like

Ik moet vanaf Brussel Charlerois vliegen, en ik wil graag weten hoe makkelijk bereikbaar het is en of parkeren daar een goed idee is.
Heeft iemand wel eens vanaf dat vliegveld gevlogen?

Ja, wij hebben 3 jaar geleden daarvandaan gevlogen. Volgens mij moesten we een eindje van het vliegveld vandaan parkeren en werden we er met een pendelbusje heengebracht.

1 like

Ik heb soms het gevoel dat ik het hier telkens over hetzelfde heb, maar aangezien hier duizenden berichten worden gepost dagelijks zal het vast niet opvallen als ik weer over dezelfde situatie begin :sweat_smile:dus here goes

Ik ben weer met iemand uit mijn verleden in contact gekomen en merk dat ik daar door van slag ben (ik heb met hem gedate). We hebben wat heen en weer geappt maar hij is telkens vrij kortaf en reageert gerust pas na een week op een appje. Nu kan ik makkelijk denken: ja vriend graag of niet, maar toch raakt het me. Ik voel me de laatste tijd helemaal niet goed en heb echt het gevoel dat dit wel een beetje de aanleiding is, er komen veel gebeurtenissen uit het verleden terug. Nu zou ik natuurlijk kunnen denken: ik moet dit contact afkappen maar ik blijf het juist opzoeken, geen idee waarom. Nu heb ik net weer eventjes met hem gesproken en hoewel hij deze keer begon, kapte hij het gesprek op een vrij botte manier af. Ergens heb ik zoiets van: dit verdien ik gewoon niet. Maar ik kan het allemaal niet zo goed loslaten en voel me echt heel naar nu :frowning: ok dit is echt zo’n mega wazig verhaal geworden

Charleroi is niet zo super makkelijk te bereiken met het OV. Er gaat in ieder geval geen rechtstreekse trein naar het vliegveld, dus je moet sowieso nog een stuk met de bus. Er is wel voldoende parking, maar dat kost je wel wat geld natuurlijk.

1 like

@Peachpuff @Enim
Zo’n vermoeden had ik al, maar toch fijn dat het even bevestigd is. Gaan nu met eigen vervoer en parkeer daar de auto

1 like

Ik heb zo’n miniflesje wijn gekocht en heb er nu al spijt van. Wat dacht ik toen ik in de appie voor het wijnschap stond

4 likes

2, gewoon TWEE mensen dachten net bij Met het mes op tafel dat LINCOLN PRESIDENT WAS TIJDENS DE EERSTE WERELDOORLOG. Schaam jezelf, echt waar.

7 likes

Ik heb werkelijk geen flauw idee wie de president van de VS was tijdens de eerste of tweede wereldoorlog.

9 likes

Haha ik ook niet maar bij Lincoln heb ik wel de associatie dat hij suuuuuperlang geeleden president was, dus dan kan dat nooit tijdens WWI zijn geweest.

3 likes

Ik kom voor mijn werk regelmatig op basisscholen en op heel veel scholen wordt in groep (6) 7 en 8 een typecursus aangeboden.

1 like

Ik heb net gegoogeld wie het was tijdens WWI en schijnbaar is het Woodrow Wilson en die naam zegt me echt precies

niks.

Ik denk trouwens het enige wat ik weet van oudere presidenten van de VS, is dat er een gerucht ging over George Washington dat hij houten tanden had.

Dit weet ik door Fairly Odd Parents.

22 likes

Ik vind het echt irritant dat ze bij de keuringsdienst van waarde zoveel producten kopen. Nu met kip zo’n hele tafel vol kip. Voor de montage dan, laat het weg zou ik zeggen. Ze doen het altijd, dan nemen ze het ook in hun tas mee naar een fabriek etc. Ja niemand gaat dat meer opeten toch dus super zonde?

6 likes

Ja, WWII wist ik wel. WWI had ik echt geen flauw benul en het is dat z’n voornaam niet gebruikelijk is, maar anders was ik dat nu ook alweer vergeten.

1 like

Ik heb niet de verwachting dat men weet dat het Wilson was, maar Lincoln?! Afschaffer van de slavernij wat echt decennia eerder was. Soort van historisch perspectief toch minstens…

4 likes

@Madam-Mikmak ja fair enough ik weet er eigenlijk ook niks van :sunglasses:

1 like