Wat je even kwijt wil #28

Dat hoop ik met tv-programma’s

3 likes

Dankzij @anon86562306 heb ik nu een schone wc.
Ik heb mijn telefoon naast me neer gelegd en alle stappen uitgevoerd :toilet:

7 likes

Volgens mij is het nogal lastig, ivm identiteitsvraagstuk ed. Je ziet bijvoorbeeld dat mensen die dood gaan hun grenzen heel erg oprekken. Dus eerst: als ik dit niet meer kan wil ik niet meer, maar als dat dan zo is, vinden ze een nieuwe grens. En dan kunnen ze het nog zelf aangeven. Maar wat nu als je als twintiger zegt: als ik dement wordt, wil ik dood. En je wordt dement, maar je bent een heel vrolijke opgewekte demente (die zijn er ook). Dan voelt het vrij raar iemand te euthanaseren terwijl er geen sprake lijkt van ondraaglijk lijden. Maar dat is natuurlijk subjectief. En ben je als demente nog wel dezelfde persoon als degene die jaren terug dat briefje schreef? Moreel en ethisch zitten er veel haken en ogen aan, al snap ik je dilemma wel echt. Zo’n kasplantje is erg naar om te zien. Je zou misschien wel je familie kunnen instrueren dat je dat echt niet wil en dat je evt infecties niet behandeld wilt hebben of andere dingen. Zo heeft mijn moeder dat destijds met haar zussen met haar moeder gedaan. Die had haar heup en schouder gebroken. Als ze geopereerd zou worden zou ze nauwelijks kunnen revalideren omdat haar niet gebroken kant al heel zwak was van een vroeger cva en zou ze dus inderdaad een kasplantje worden. Zij hebben er toen voor gekozen haar te laten versterven. Dus alleen sedatie voor de pijn , geen operatie en geen vocht. Blijkbaar doen niet veel mensen dat omdat ze hun naasten kosten wat kost bij ze willen houden ook al is de levenskwaliteit dan miniem, maar wij zijn wel blij dat die keuze gemaakt is toen.

5 likes

Dat deed ik inderdaad ook! Ik moet zeggen dat ik helemaal ben afgekickt. Kijk geen enkele zelf opgezochte vlog meer en dat was 10 jaar geleden wel anders toen ik Massa aanbad…

‘letterlijk een kasplant’, ik denk dat artsen dan wel ingrijpen, hoor. Of dat iemand je even schuin af komt snijden.

7 likes

Vloggers kunnen wel zien op welk exact moment er wordt afgehaakt in youtube!

2 likes

Nee klopt, dat is idd heel lastig en vind het goed dat je er over nadenkt!

Ging mij om het foutief gebruik van ‘letterlijk’, want ze was natuurlijk niet letterlijk een kasplant’.

1 like

Ik ontdek net een gaatje in het porselein van de kop waar ik altijd uit drink. Nu krijg ik serieus de rillingen als ik er naar kijk

2 likes

Ben ik weer met psychiater gezeik. Ik wil dus graag een alternatief voor mijn slaapmedicatie. Naar de huisarts geweest en doorverwezen naar mijn oude psychiater, helemaal prima alleen maar blij mee. Ik trek het dus alleen zo slecht dat ik nu weer een intake van 2 uur moet doen, heel proces doorlopen en nu krijg ik net ook een vragenlijst thuis die ik moet invullen. Ik snap dat het langer dan een jaar geleden is dat ik geweest ben dus wil best iemand even bijpraten maar ik vind dit zo overdreven. Het voelt ook alsof ik een plek bezet houd voor iemand die echt psychiatrische problemen heeft en dringend hulp nodig heeft.

Voor een tentamen moest je minimaal 24 vragen goed hebben. Laat ik er nou net 23 zeker weten :joy:

3 likes

Ha ha hij komt heel binnenkort op mijn werk. Kan ik misschien toch even een momentje regelen.

7 likes

Je hebt er vast nog wel eentje goed gegokt!!

1 like

Hij heeft een vriendin en een kind haha.

Edit: oh @Chesirecat zei dat al.

‘Zo zag ik het dus wel’, dat kan dus eigenlijk niet. Als ze letterlijk een kasplant was, was ze een plantje in een kas. Met blaadjes, wortels in de aarde en een teler die voor haar zorgt. Dát is letterlijk een kasplant. Wat jij bedoelt (en hoe je haar zag), is figuurlijk.
Sorry, was niet mijn bedoeling om er meer posts aan te besteden :sweat_smile: . Maakte er even een grapje over, omdat ‘letterlijk’ zo vaak foutief gebruikt wordt.

Inhoudelijk ben ik het zeker met je eens en is het gewoon ontzettend moeilijk, ook voor artsen.

8 likes

Is het al 18:30?

Hahaha @Luzarl ik ging helemaal stuk om dat jij zei ‘een vriendin van me noemt hem fucky lonz’ en dat die gast toen echt zo deed van ‘waarom?’. Alsof je daar een goed antwoord op kan geven :joy:

6 likes

Nog langggg niet nee😥

Ja hahaha waarom laten ze dat er ook in???

2 likes

Echt geeeen zin in die drukke feest maanden. Volgend jaar wil ik gewoon heel december in mn eentje op een kerst vrij resort.

4 likes

Als je Picnic van de boodschappen bedoelt, dan heb ik nog een vriendenkorting . Maar kan volgens mij alleen bij je eerste bestelling.