Wat je even kwijt wil #28

Ik heb een zeer alternatief ingesteld familielid die dit uiteraard al gedeeld had op Facebook, ik vind het maar gevaarlijk. Ze schrijft ergens in een toelichting nog dat ze mensen die alleen met medicatie te behandelen (bijvoorbeeld diabetes type 1, ziektes die bloedverdunners nodig maken, etc) zijn wel gaat wijzen op de risico’s en dan doorverwijst als ze dat willen, maar ik vraag me af of je als officieel huisarts (en die titel blijft ze wel voeren) wettelijk wel een ‘behandeloptie’ mag aanbieden die feitelijk de dood betekent (zoals diabetes type 1 zonder insuline ‘behandelen’ bijv) en of je dan niet hartstikke aansprakelijk bent als diegene dood in bed ligt en jij wist wat er aan de hand was.

Oh beetje spuit 11 lees ik nu.

5 likes

Waarom ga je nu al weg dan? Je visum liep toch tot maart?

Ik moet zo een belangrijke presentatie geven maar niet goed voorbereid.
Dit is geen school waar je kan falen maar echt voor werk. Waarom ben ik zo ?

2 likes

Heel veel water drinken en vooral niet op werkuitje.

Ik ben op werk maar de levering is te laat dus nu kan ik niks doen. En ze zeggen dat het internet het niet doet dus alle kassa’s niet maar ik zit gewoon op de wifi. Ga niks zeggen tho. Bon chance.

2 likes

Haha dit maakt me alleen nog maar enthousiaster! De top 5 is op dit moment:

1. Leve boerenliefde!
  2. Pak van mijn hart
  3. Renesse
  4. Brasserie Valentijn
  5. Hallo Bungalow!

Ik moet er wel bij zeggen dat we bij Moordwijven zijn gestopt met kijken, wat ook wel iets zegt. De films staan elk zo om hun eigen redenen in deze top 5, maar Leve boerenliefde! heeft het gewonnen op de extreme saaiheid en het totale gebrek aan chemie tussen de hoofdrolspelers. Aanradertje hoor.

5 likes

Iedereen (mijn huidige collega’s) is zo blij voor me dat ik een andere baan heb. Zo niet verwacht haha. Was er echt een beetje bang voor.

4 likes

Dit natuurlijk…

https://www.onderkintrainer.nl/onderkin-trainen?gclid=Cj0KCQjwuNbsBRC-ARIsAAzITudp92jw6nVDx8PVjtHUhcDQo1c13Up34KT1cLul5K1P_uAAQz_oQzcaAomZEALw_wcB

5 likes

Zometeen een paar uur school en daarna heerlijk een heel all-inclusive hotel weekend met m’n vader! 3x per dag een buffet, onbeperkt gebruik van de zwembaden en sauna’s en de hele dag door gratis drankjes :star_struck: Zin innnnnn

13 likes

Wat ik van een platte tante begreep, inderdaad erg pijnlijk maar ze douwen net zo lang tot het lukt…

Huh! Wat heb ik gemist?!

Het ging hier laatst over meelmotten. In ons oude huis nooit last van gehad, nu juist alles in bakken en en er vloog me net weer een tegemoet. Maar kan niet ontdekken waar vandaan. Wat irritant dit. :angry:

Ik heb echt last van de omslag van het weer, ik ben echt zó moe. Hoe vroeg ik ook naar bed ga, kan mijn bed echt niet uit (en moet gewoon werken ook nog…)

1 like

Ik had een setje droge kleren mee moeten nemen, mijn broek is echt doorweekt :cold_face:

Iel wat naar, maar soms is het fysiek toch echt onmogelijk? Ik heb een vriendin met geen of nauwelijks borstontwikkeling. Het is HEEEEL ietsje een bolling maar dat kan nooit ergens onder?

M’n hoogbejaarde konijn moet vandaag onder narcose röntgenfotos en wss een kies laten trekken. Ben echt zoo bang dat ie de narcose niet meer uitkomt, kan de hele ochtend al aan niks anders meer denken :sob:

2 likes

Is je vriend nieuw Zeelands? Komt ie mee naar NL?

(Alleen als je wil antwoorden uiteraard)

4 likes

Zelfs mannen kunnen een mammografie krijgen!

Ik weet er het fijne niet van aangezien ik ze niet maak maar ik werk wel op dezelfde afdeling.

1 like

@Lentex: hoe gaat het nu met je? Heb je een beetje kunnen slapen?

Wat heftig zeg! Maar ook leuk natuurlijk! Dat hij uit Nederland komt maakt alles natuurlijk wel makkelijker. Hebben jullie goed contact?

Het lijkt me heel heftig, vooral omdat je aan de andere kant van de wereld zit.