Mijn haar is weer gered, alleen 220 euro verder
@Jauregui Is het nu romantisch met die jongen of gaan jullie gewoon met elkaar om als platonische vrienden? Ben nieuwsgierig!
Ik ben nog nooit zo platzak geweest. Heb net om geld moeten vragen om een rekening te betalen. Gelukkig kon dat direct en is de rekening betaald. En ik heb dit weekend een date staan waar ik geld moet uitgeven. Heb wel wat contant geld thuis, maar dat is niet veel en moet ik dus sowieso nog een paar weken mee doen voor ik weer geld heb.
Wat voelt dit armoedig zeg. Als ik nog een rekening krijg van het ziekenhuis ben ik helemaal fucked.
Edit; beste zou zijn om die date af te zeggen, maar we hebben enorm lang gedaan om het te plannen en mensen hebben veel reistijd dus wil ze niet teleurstellen. En toegeven dat ik geen geld heb, is ook wel een dingetje.
Ik heb nou a een paar keer zulke (in mijn ogen) gesprekken gehad met een paar van de jongere weekendhulpen op mijn werk. Dus ik echt denk, huh?! hoe kan je zo denken. En maak me bijna een beetje zorgen om dat soort jongeren.
Een voorbeeld is bv, hun pratend in een soort straattaal.
Jongen: Ik weet niet of ik wel wil werken voor minimumloon.
Coco: Oke oke, heb je iets van een opleiding?
Jongen: Nee…
Coco: Duidelijk, misschien ervaring?
Jongen: Nee…
Coco: Heb je eerder een baantje gehad?
Jongen: kijkt niet begrijpend
Coco: Nou, dan zit er niet veel anders op dan met minimum te beginnen en dan te bewijzen dat je meer waard bent.
Jongen: Waarom?
Coco: … ??? kortsluiting
Heb meer van dit soort gesprekken gehad. Toen ik bijvoorbeeld belde naar een medewerker waarom hij niet op werk was en zei: ik heb geen zin ik kom morgen wel. Toen ik zei dat dit niet zo werkt dat hij het echt niet begreep. Want hij dacht dat hij kon komen werken wanneer hij wilde.
Ik ben chagrijnig vandaag dus dit is een goed moment om alles wat me dwarszit van de laatste tijd af te handelen.
Omg ik zou willen dat het zo werkt. Hoe chill zou dat zijn, gewoon gaan werken wanneer je zin hebt. De droom.
Goedzo meid
Ja ik ga dit zeker niet uitsluiten
Haha, overwoog nog om je te taggen want weet dat dit ook jouw hobby is, maar je bent er zelf al als de kippen bij.
Ik heb de jongen waarmee ik date(te) dit weekend geholpen met sollicitatiebrieven. Hij had het aan mij gevraagd en ik wilde best helpen, maar ik had hem gevraagd om een opzet te maken (wat hij niet had gedaan) en alles straalde zoveel LUIHEID uit. Hij schreef zijn motivatie altijd op zijn telefoon, direct in die vakjes op de sites. Zat er moeilijk over te doen dat ik wilde dat hij er echt voor ging zitten. Hij vroeg wat in een brief moest (hoezo, je doet dit toch vaker, en echt overal op het internet terug te vinden). Ik heb per alinea grofweg aangegeven wat ik erin zou zetten (aan de hand van mijn eigen sollicitatiebrieven) en uitgelegd dat je wel wat extra tekst moet geven. Kwam nauwelijks iets uit. Spelfouten o my. Spelfouten in zijn cv. Was echt ontgoocheld van hoe slecht het was. Gevraagd om opzet nog eens na te kijken, te corrigeren voordat hij het naar mij stuurt (omdat je een sollicitatie nou eenmaal niet in een kwartiertje schrijft als het een goede is). Ook niet gedaan. Was echt ontgoocheld van de kwaliteit en vooral de luiheid. Wat is de moeite om even een spellingscontrole erover heen te doen? Vond het zo zo onaantrekkelijk.
Heb de brief verbeterd (praktisch herschreven) en cv fouten eruit gehaald en me vooral voorgenomen om dit eens en nooit meer te doen.
Maar krijg nu wel een bericht dat hij op gesprek mag komen.
EN NU KAN IK HET VERDOMME NIET LATEN OM ME ER TEGEN AAN TE BEMOEIEN EN ZEGGEN DAT HIJ ZICH VERDORIE VOOR MOET BEREIDEN. Hij vindt dit niet zo nodig, want hij ‘voelt zich er wel goed’ over. Man, je bent uitgenodigd omdat IK je praktisch een goede brief heb gedicteerd en die later heb gecorrigeerd en nu voel JIJ je er wel goed over en loopt het wel los? BEREID JE GEWOON VOOR IDIOOT, ik ga niet vaker je brieven schrijven. Ik wil dat hij die baan krijgt omdat ik hoop dat hij iets nuttigs gaat doen met zijn leven, maar ergens zit ik mezelf er ook enorm over op te vreten dat hij nu al denkt de buit binnen te hebben met iets wat ie niet eens zelf gepresteerd heeft.
Ik snap wel dat je erover twijfelt of je hem nog date
Ik ken deze verhalen ook van mijn nichtje waar zij werkt. Vaak genoeg dat medewerkers na een paar keer werken gewoon zonder afbericht niet op komen dagen. “ik had geen zin…”
echt…
Wat scheelt er dan?
Vind dat ook zo raar, een soort entitlement dat men heeft. Ik ken ook zo iemand die wel wil werken máár geen werk wil doen dat hij ‘te min’ acht en wat te weinig verdient. Ondertussen heeft hij zijn HBO opleiding niet afgemaakt (zelfs geen propedeuse) en dus weinig scholing. Dus zit hij maar in de bijstand. Alsof iemand daar ooit beter van is geworden, de hele dag doelloos thuiszitten.
Ligt dus niet alleen aan ons bedrijf gelukkig! Ja ik ben soms zo flabbergast. We hebben zo een groepsapp en hoe ze daar in praten. Ze weten totaal niet hoe ze zich professioneel/zakelijk moeten opstellen en hoe hiërarchie werkt. Terwijl sommige echt niet onaardig zijn, maar ik houd me hart vast voor hoe ze straks op hun bek gaan bij een echte baan.
Tegenwoordig zijn zoveel kids jong rijk door instagram, doorverkopen van merkspullen, bedrijfjes oprichten… als je daar middenin zit snap ik wel dat je geen zin hebt om vakken te gaan vullen bij de Dirk
Ja dat snap ik wel. Maar dan moet je dat gaan doen. Denk wel dat je daar een andere mentaliteit voor nodig hebt. Ze verwachten dat ze veel gaan verdienen omdat ze ‘‘hun’’ zijn, vele denken dat ze een special snowflake zijn.
Ik vind je wel oordelend en hard en ook vrij neerbuigend praten over mensen waarvan je niet weet wat er in hen omgaat.
Iemand kan ook (voor jou) onzichtbare klachten hebben of de echte reden niet zomaar met Jan en Alleman willen delen.
Soms voel ik me helderziend en denk ik aan een dossier te kunnen voorspellen dat een patiënt niet op gaat komen dagen en soms klopt dat ook gewoon HAH.
Hoevaak gaat het ook niet goed? En zijn het dan altijd mensen met dezelfde klachten?