Ik ken deze verhalen ook van mijn nichtje waar zij werkt. Vaak genoeg dat medewerkers na een paar keer werken gewoon zonder afbericht niet op komen dagen. “ik had geen zin…”
echt…
Wat scheelt er dan?
Vind dat ook zo raar, een soort entitlement dat men heeft. Ik ken ook zo iemand die wel wil werken máár geen werk wil doen dat hij ‘te min’ acht en wat te weinig verdient. Ondertussen heeft hij zijn HBO opleiding niet afgemaakt (zelfs geen propedeuse) en dus weinig scholing. Dus zit hij maar in de bijstand. Alsof iemand daar ooit beter van is geworden, de hele dag doelloos thuiszitten.
Ligt dus niet alleen aan ons bedrijf gelukkig! Ja ik ben soms zo flabbergast. We hebben zo een groepsapp en hoe ze daar in praten. Ze weten totaal niet hoe ze zich professioneel/zakelijk moeten opstellen en hoe hiërarchie werkt. Terwijl sommige echt niet onaardig zijn, maar ik houd me hart vast voor hoe ze straks op hun bek gaan bij een echte baan.
Tegenwoordig zijn zoveel kids jong rijk door instagram, doorverkopen van merkspullen, bedrijfjes oprichten… als je daar middenin zit snap ik wel dat je geen zin hebt om vakken te gaan vullen bij de Dirk
Ja dat snap ik wel. Maar dan moet je dat gaan doen. Denk wel dat je daar een andere mentaliteit voor nodig hebt. Ze verwachten dat ze veel gaan verdienen omdat ze ‘‘hun’’ zijn, vele denken dat ze een special snowflake zijn.
Ik vind je wel oordelend en hard en ook vrij neerbuigend praten over mensen waarvan je niet weet wat er in hen omgaat.
Iemand kan ook (voor jou) onzichtbare klachten hebben of de echte reden niet zomaar met Jan en Alleman willen delen.
Soms voel ik me helderziend en denk ik aan een dossier te kunnen voorspellen dat een patiënt niet op gaat komen dagen en soms klopt dat ook gewoon HAH.
Hoevaak gaat het ook niet goed? En zijn het dan altijd mensen met dezelfde klachten?
Ik heb het over iemand waarvan ik zeker weet dat er niks aan de hand is.
Ik denk dat het ongeveer 50/50 is dat ik het wel en niet goed voorspel, maar ik blijf sowieso tot een kwartier na tijd elke vijf minuten in de wachtkamer kijken of ze er niet stiekem toch zijn. Straks zijn ze ‘gewoon’ iets te laat en als ik dat niet door heb, dan heb ik ineens een probleem.
En het zijn vaak niet specifiek mensen met dezelfde klachten, maar mensen die een niet zo goede relatie hebben met hun werkgever of die te horen hebben gekregen dat ze minder goed functioneren en zich daarna ziek gemeld hebben.
maar ze krijgen tegenwoordig ook zoveel thuis dat werken niet meer loont ofzo?
Kinderen van een collega krijgen gewoon de pinpas van pap en mam mee met winkelen!
en dan schrikken ze als de uitgaven zien…
Ik ga morgen eindelijk weer naar school en ik heb er zoveel zin in!! En daarna naar de film en eten met mn scharrel, ook leuk
Jaaa echt niet normaal. Allemaal lopen ze in een airforce jas a 300 euro, nike tech pakken a 200 euro, nieuwste airmax a 200. Vind het echt te bizar hoor, ze hebben echt geen goed beeld van de realiteit. Mijn schoonbroertje ook allemaal merkkleding, ventje is 14 jaar. Maar heb je het niet word je gepest.
heb ik net twee paar schoenen besteld om zo te zorgen dat m’n pakket boven de 2kg uitkomt en daardoor binnen 3 werkdagen bezorgd wordt? wellicht
Ik snap ook nooit hoe mijn broertje (20) het doet. Maar mijn salaris gaat naar wijn, kaas, musea, uit eten, boeken, stappen, snuisterijtjes. Hij geeft alles uit aan kleding. Maar soms denk ik echt HOE kan je dat kopen
Daar midden in zit door middel van wat ze zien op social media of in hun sociale kring? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat dat laatste zoveel voorkomt dat jongeren op grote schaal niet meer willen werken, of weten hoe hiërarchie e.d. werkt.
Beide denk ik… maar ik ben zelf geen 14 meer hoor, dus ik weet het niet heel zeker
Ik ben eerlijk gezegd blij dat ik niet 14 ben in deze tijd. Wat lijkt me dat vermoeiend, zeg.
Mij ook! Maar ik zat pas in de bus met een meisje van net 16 (hoorde ik, had haar midden twintig geschat) met wimperextensions, nepnagels, alles. En toen vroeg ik me ook af/ jezus, hoe betaal je dat alles als je 16 bent. Had ik echt niet gered met m’n 40e kleedgeld (Geloof ik?) per maand