Wat je even kwijt wil #30

Shit man, wat een timing. Had het je gegund om hier vanaf moment 1 gewoon lekker volop van te genieten. Hoop voor je dat dat snel komt! Denk je niet dat het makkelijker is om het contact in ieder geval een tijdje even te stoppen? Ik snap dat dat echt heel kut is tho.

Wat een supertoffe reis ga je maken zeg. Ik ben er 2 keer geweest, helemaal verliefd op dat land. De mensen, de natuur, de ruimte. Ik vond zelf Rotorua op het Noorder eiland echt gruwelijk, zeker hot springs bezoeken als je daar de kans toe hebt. Wellington is tof, de kusten op het zuider eiland (allebei de kanten, zooo verschillend, zoo mooi - pancake rocks!!!), queenstown (daar kan @Oprah je idd sowieso veel over vertellen) is ook megavet, je moet daar echt bungy jumpen als je wilt!! Post veel foto’s pls :heart_eyes: heeeel veel plezier

5 likes

Ben geen arbeidsjurist, maar ik krijg soms wel het een en ander mee met betrwkking tot arbeidsovereenkomsten.
De aanzegtermijn van 1 maand geldt alleen voor werkgever, die moet dus minstens één maand van te voren aangeven of hij wil verlengen of niet. Dus in principe zou je contract gewoon eindigen op de laatste dag, ook als je niks doet (tenzij je daarna blijft werken, dan is je contract stilzwijgend verlengd). Het lastige is hier dat de werkgever al heeft gezegd dat hij zou verlengen en jij hebt toegezegd via de mail. Is er hier ook concreet een voorstel gedaan wat jij hebt geaccepteerd of zou je het eventueel kunnen ombuigen en zeggen dat je niet had verwacht dat het gelijk zou worden verlengd, maar dat er eerst nog een gesprek zou volgen? Ik kan nu niks vinden over opzeggen voor aanvang, behalve als er een proeftijd is overeengekomen (dat is hier neem ik aan niet het geval aangezien het om verlenging gaat). Daarnaast is het inderdaad niet mogelijk om een tijdelijk contract op te zeggen als dat niet is afgesproken (dan zou je inderdaad mogelijk een schadevergoeding moeten betalen).
Ik denk dat je het beste gewoon kan aangeven dat je liever wil dat de mogelijkheid van tussentijdse opzegging wordt opgenomen in je contract en of je daarbij de werkelijke reden opgeeft is aan jou. Daarnaast is het inderdaad meestal zo dat de werkgever geen zin heeft om werknemer te dwingen om te blijven en wordt er vaak “met wederzijds goedvinden” toch tussentijds opgezegd, want dat mag namelijk wel altijd.

Ik weet niet of je nog antwoord hebt gekregen van Oxxio, maar in de koude maanden is een tientje per dag niet heel gek. Dat is 300 per maand in de periode november-maart zegmaar (4 maanden). Uiteindelijk ga je een voorschot bedrag per maand betalen dat er ook rekening mee houdt dat je in de zomer nagenoeg geen gas gebruikt, dus ook met een verbruik van nu 10€ per dag, kan je voorschot bijvoorbeeld 150€ in de maand zijn straks.

3 likes

Volgens mij hangt dat er een beetje vanaf wat er in de cao staat. Als er in de cao staat dat er van de bepaling mag worden afgeweken, dan kunnen er dus andere afspraken worden gemaakt in je contract. Van sommige afspraken mag er namelijk bij cao niet worden afgeweken en van andere wel, het mag volgens mij sowieso niet wanneer de afspraak nadeliger is voor werknemer maar dat is hier niet het geval

1 like

Vandaag 10 uur lang werken inclusief vracht. Als ik thuis kom zonder dat ik iemand heb afgesnauwt ( in het verkeer telt niet mee) dan verdien ik een medaille

2 likes

Ik heb de afgelopen dagen dus een cursus, waar ik echt naar uit keek. Leek mij vakinhoudelijk erg leerzaam. Vandaag is de laatste dag en heb werkelijkwaar nog niets nieuws geleerd. De spreekster/dagleidster is echt onwijs saai, verlegen en totaal niet enthousiast. Zat gisteren vanaf 10.00 uur al steeds op de klok te kijken wanneer het afgelopen was. Zie echt op tegen vandaag want heb het doodsaaie programma alweer gezien. Twijfel of ik straks bij aanvang al ga zeggen dat ik het tot op heden echt teleurstellend vind of dat ik dat pas aan het einde doe.
En het ergste: de koffie is niet te hakken!! :’(

3 likes

Ohjeej haha. Maaar you can do it!!

Meest zielige hotelkamer eten ever: diepvriesgroenten opgewarmd in kokend water in een Sistema bakje met een schep pastasaus en daarnaast maiswafels. Wel cheap

3 likes

Lol suprise me

Succes!

1 like

Ben jij zeven?:astonished::yum:

Huh ok. Ik geef les in het VO en geef daarnaast ook trainingen aan docenten in het VO. Nu heeft mijn leidinggevende op school een poosje geleden gevraagd of ik kon informeren over een training geven daar. Superleuk. Dus ik geef alles door, hoor even niets, kan gebeuren. Krijg ik nu een uitnodiging voor een ‘cursusmiddag’ over mijn onderwerp, door iemand anders gegeven. Gratis! Voel me best wel gepasseerd en weet nou niet zo goed of ze me zuur gaan vinden als ik erover ga praten, maar niets zeggen kan ik denk ik ook niet. En ben vooral heel benieuwd of ik wat ga leren en zo nee of ik dan naar huis mag.
Maar welkom in het onderwijs I guess, waar alles gratis moet.

1 like

Lijkt me in ieder geval niet persoonlijk. Dus misschien zeggen dat je het jammer vindt maar verder boeiend. Als zij zo cheap willen doen…

Ik heb al een paar weken dat ik me zo moeilijk tot dingen kan zetten en alles half doe (met name thuis, huishouden ).

Nu heb ik een to do list gemaakt en ik kan gewoon niks afstrepen omdat ik alles half doe. Hopelijk Komt die andere helft zo nog goed

Veel plezier! Super baaas :heart::muscle:t5:

1 like

Hmm, ik heb niet uitgebreid gezocht ofzo, maar ik weet dat er in het Duits (helaas) heel veel bestaat (via Amazon). In het Engels zijn er vast ook wel te vinden. Franzis, Conrad, Maker Factory, Tech Will Save Us, Elegoo en Haynes zijn een aantal merken.

Bijvoorbeeld:

Maar ik heb dus zelf geen ervaring en ik heb het ook nog niet uitgebreid bekeken, dus ik weet niet of die dingen echt wat zijn (en ook interessant voor volwassenen).

(Ik heb zelf een Arduino Starter Kit, maar dan kost het dus wel een heel stuk meer.)

1 like

Dankjewel! Ik ga het vanavond als ik thuis ben even uitgebreider bekijken!

1 like

@visual Oh yeah! Team NZ present hier! :new_zealand: :heart: Zowel Noord als Zuid. Maar zuid is favoriet (Otago :heart_eyes:)
Wat een toffe reis ga je maken! Rust goed uit nu made lange vliegreis! Ik weet zeker dat dit land voor voldoende afleiding gaat zorgen! :kissing_heart:

1 like

Ha, het EGF wordt uitgebreid genoemd in The Best Social podcast door Yara Michels. Volgens mij zat de interviewster daar ook. Ze vragen zich af of er nu nog plekken op het internet zijn waar mensen zo lief voor elkaar zijn :smiling_face_with_three_hearts:

9 likes

Ik luister hem in Pocketcast, maar dit is hem volgens mij https://youtu.be/lV5_lNIJadg

1 like