Wat je even kwijt wil #30

Thanks for making my birthday :dancer:t3::stuck_out_tongue:

2 likes

Je hebt het even druk!

1 like

Die lunch uitstellen tot er afstel van komt, zodat ze ook niet begint over de verjaardag?

1 like

Waarom zeg je dit niet gewoon?

2 likes

Haha dat doe ik ook

Ik heb een hele droge hoofdhuid en had daarom vandaag olijfolie op mijn hoofd gesmeerd in de hoop dat dat wat zou helpen. Nu is het mijn vriend nog nooit opgevallen als ik naar de kapper ben geweest, maar hij zei vanavond zomaar ineens: jezus wat is je haar shiny

Vind het wel lief al is deze hoeveelheid glans wel gewoon meer idiote vetheid haha

3 likes

Spannend, ik ga voor je duimen!

Ja ik denk wel goed, heb er een positief gevoel bij en ben uiteindelijk een uur lang in gesprek geweest (was uitgenodigd via een open sollicitatie). Alleen ik ben er nog lang niet, komen in totaal 3 gesprekken mocht ik verder ā€˜komenā€™.

Man waarmee ik gesprek had was alleen echt heel knap haha. En op gegeven moment vroeg hij ā€˜heb je een relatie of ben je alleenā€™ (we hadden het over wie ik ben). Dus ik heel uitgebreid ā€˜Nee ik ben lekker alleen, geniet ik ook van. Wel een lange relatie gehad maarja, op een gegeven moment voelde dat als een broer/zus relatieā€™. En toen dacht ik al ā€˜jezus alsof dat er toe doet hahaha. En hij moest toen lachen en zei: ā€˜ja je hoeft verder niet in details te tredenā€™. Ik kon wel door de grond zakken.

43 likes

Ahhh zo herkenbaar, dat mensen dan een persoonlijke vraag stellen alleen mijn antwoord dan tƩ persoonlijk is. Fijn dat je er een goed gevoel over hebt, hopelijk ben je door! Wel veel joh, nog drie gesprekken

Ik heb inmiddels gehoord dat ik ben aangenomen trouwens!!!

29 likes

Ah neeee wat naar om te lezen :frowning: ik kan me een beetje indenken hoe je je voelt (ging onverwacht uit met mā€™n ex toen we langeafstandsrelatie hadden en ik heel even in NL was, dus zat snel daarna ook alleen weer in het buitenland). Maar ja ik had daar gewoon stage als afleiding en was daar niet voor een reis waar je toch vooral van wil genietenā€¦ zo stom

Wees lief voor jezelf en gun jezelf ook genoeg rust nu! Want dit is super vermoeiend en die fysieke pijn is ook zo rot. Hoop dat je je snel wat beter voelt!

1 like

Ahh wat stom zeg, heb je verhaal een beetje gevolgd (wat een lulhannes). Hoop dat je snel kunt genieten van de meest fantastische plek op aarde, lekker afleiding zoeken en nieuwe mensen ontmoeten. Ga je rondreizen, en zoja waar ga je heen?

1 like

Iemand nog een leuk idee voor kadootjes om op mijn lootje te zetten? 20-25ā‚¬

Ik heb me onlangs (opnieuw?) gerealiseerd dat mijn leven er momenteel uitziet zoals ik er als kind/tiener over droomde. En dat vind ik een hele rare, maar ook fijne gewaarwording. Er is namelijk veel niet gelopen zoals ik verwacht/gewild had, ik sta niet zo ver als ik gehoopt had en er is nog wel veel op aan te merken, maar eigenlijk is dit wat ik min of meer wilde. Als mensen me vroeger vroegen wat ik later wilde worden, had ik nooit een concrete job in mā€™n hoofd, maar wel een manier van leven, een lifestyle, alleen wist ik niet welke job daarbij paste. En die manier van leven heb ik nu wel.

Ik wilde onafhankelijk zijn en vrij, iedere week anders en met heel veel verschillende dingen bezig. Niet 1 job, die ik 5 dagen per week doe, maar verschillende projecten en avondschool en hobbyā€™s. Musea, tentoonstellingen en (dans)voorstellingen. Veel boeken en mentaal uitgedaagd worden. Veel citytrips en reizen, een echte wereldburger. Verschillende levens die in elkaar verweven zijn. Waarbij ik 's ochtends bv. in Parijs ben, ik op de trein nog allerlei documenten doorneem en ik 's avonds naar een dansvoorstelling ga. Of overdag aan het werk en 's avonds naar een lezing. Of in de voormiddag alles druk aan het regelen voor 1 of ander passieproject, in de namiddag voor een andere job aan het werk en 's avonds kookles.

Ik zou er nog wel meer kunnen uithalen, maar in feite komt mijn leven wel in de buurt. En nu vind ik dat ik er nog meer moet van genieten.

(Sorry, dit is nogal random, maar dit moest ik even kwijt, haha.)

39 likes

Een deel van mijn bestelling van Zalando is kwijt geraakt en ik baal zo erg want er zat een blazer in die ik morgen aan wilde. :unamused:

Dit zou ik willen: boeken, kookboek, puzzel, gezelschapsspel, build your own robot/radio/retro arcade/ā€¦-kit, Arduino-onderdelen, ticket voor een voorstelling/optreden/cinema/museum, een zacht deken/plaid, abo op krant/tijdschrift.

2 likes

Oh dit zou mijn broer ook heel leuk vinden denk ik! Is dit een random idee of heb je misschien een voorbeeld van een merk oid (wat ook leuk is voor volwassenen)?

Shit man, wat een timing. Had het je gegund om hier vanaf moment 1 gewoon lekker volop van te genieten. Hoop voor je dat dat snel komt! Denk je niet dat het makkelijker is om het contact in ieder geval een tijdje even te stoppen? Ik snap dat dat echt heel kut is tho.

Wat een supertoffe reis ga je maken zeg. Ik ben er 2 keer geweest, helemaal verliefd op dat land. De mensen, de natuur, de ruimte. Ik vond zelf Rotorua op het Noorder eiland echt gruwelijk, zeker hot springs bezoeken als je daar de kans toe hebt. Wellington is tof, de kusten op het zuider eiland (allebei de kanten, zooo verschillend, zoo mooi - pancake rocks!!!), queenstown (daar kan @Oprah je idd sowieso veel over vertellen) is ook megavet, je moet daar echt bungy jumpen als je wilt!! Post veel fotoā€™s pls :heart_eyes: heeeel veel plezier

5 likes

Ben geen arbeidsjurist, maar ik krijg soms wel het een en ander mee met betrwkking tot arbeidsovereenkomsten.
De aanzegtermijn van 1 maand geldt alleen voor werkgever, die moet dus minstens Ć©Ć©n maand van te voren aangeven of hij wil verlengen of niet. Dus in principe zou je contract gewoon eindigen op de laatste dag, ook als je niks doet (tenzij je daarna blijft werken, dan is je contract stilzwijgend verlengd). Het lastige is hier dat de werkgever al heeft gezegd dat hij zou verlengen en jij hebt toegezegd via de mail. Is er hier ook concreet een voorstel gedaan wat jij hebt geaccepteerd of zou je het eventueel kunnen ombuigen en zeggen dat je niet had verwacht dat het gelijk zou worden verlengd, maar dat er eerst nog een gesprek zou volgen? Ik kan nu niks vinden over opzeggen voor aanvang, behalve als er een proeftijd is overeengekomen (dat is hier neem ik aan niet het geval aangezien het om verlenging gaat). Daarnaast is het inderdaad niet mogelijk om een tijdelijk contract op te zeggen als dat niet is afgesproken (dan zou je inderdaad mogelijk een schadevergoeding moeten betalen).
Ik denk dat je het beste gewoon kan aangeven dat je liever wil dat de mogelijkheid van tussentijdse opzegging wordt opgenomen in je contract en of je daarbij de werkelijke reden opgeeft is aan jou. Daarnaast is het inderdaad meestal zo dat de werkgever geen zin heeft om werknemer te dwingen om te blijven en wordt er vaak ā€œmet wederzijds goedvindenā€ toch tussentijds opgezegd, want dat mag namelijk wel altijd.

Ik weet niet of je nog antwoord hebt gekregen van Oxxio, maar in de koude maanden is een tientje per dag niet heel gek. Dat is 300 per maand in de periode november-maart zegmaar (4 maanden). Uiteindelijk ga je een voorschot bedrag per maand betalen dat er ook rekening mee houdt dat je in de zomer nagenoeg geen gas gebruikt, dus ook met een verbruik van nu 10ā‚¬ per dag, kan je voorschot bijvoorbeeld 150ā‚¬ in de maand zijn straks.

3 likes

Volgens mij hangt dat er een beetje vanaf wat er in de cao staat. Als er in de cao staat dat er van de bepaling mag worden afgeweken, dan kunnen er dus andere afspraken worden gemaakt in je contract. Van sommige afspraken mag er namelijk bij cao niet worden afgeweken en van andere wel, het mag volgens mij sowieso niet wanneer de afspraak nadeliger is voor werknemer maar dat is hier niet het geval

1 like

Vandaag 10 uur lang werken inclusief vracht. Als ik thuis kom zonder dat ik iemand heb afgesnauwt ( in het verkeer telt niet mee) dan verdien ik een medaille

2 likes