Wat je even kwijt wil #33

Nee, auto heeft voorrang want een voetganger is geen bestuurder en dit is geen zebrapad of uitgang van erf. (heb pas m’n theorie gehaald, is nog vers).

Of de voetganger moet blind zijn oid maar dat neem
Ik niet aan

1 like

Jawel, maar alleen als de auto afbuigt en de voetganger rechtdoor gaat op dezelfde weg waar de auto ook op zit. Maar dat had ik niet zo uit het plaatje gehaald.

Ik ben echt compleet leeggezogen door alle cliënten van vandaag. I’m out. Mag ik al naar huis?

Oh ja de auto komt van de grote weg die er haaks op ligt, dus die parallel aan het voetpad loopt!

Edit: hij sloeg dus wel af van de andere weg, deze straat in. Maar hij moest eerst stoppen voor een fietspad die daar ligt, en rijdt dan verder.

1 like

Denk dat de auto dan nog steeds afslaand verkeer is dus voetganger heeft voorrang

2 likes

Als de auto afslaat, heeft de voetganger wel voorrang, volgens mij (het ezelsbruggetje dat ik leerde was: kijk je in zijn bek of in zijn nek, dan blijf je op zijn plek. Kijk je in zijn oor, dan rijd je door). Al steekt hij wel een eindje van het kruispunt/de afslag over, dus het is niet honderd procent duidelijk, vind ik.

Ik heb maandag een gesprek gehad en vrijdag heb ik weer ergens een gesprek en verder nog nergens wat op gehoord. Maar heb dus ook nog niets gevonden!

Beide gesprekken die ik nu dis heb lopen heb ik via recruitment bedrijven. Heb het gevoel dat als je daar zit je wel meer kans hebt?

1 like

Ik herken deze plek!!! Ok sorry lekker boeiend en geen antwoord op je vraag maar ik ben enthousiast over het feit dat ik dit herken :joy:

1 like

Hahahaha ik snap je enthousiasme

Overigens om even iets nieuws op te gooien in de discussie: naast dat de voetganger rechtdoor loopt en de auto in principe afslaat van de weg die parallel aan het voetpad loopt, loopt de stoep ook door (zelfde kleur en hoogte). Ik heb geleerd dat dit dan een in- en uitritconstructie is en dat je daarom als auto altijd al het verkeer moet voorlaten, alleen door @Damnatio twijfel ik. Weet iemand dit toevallig?

2 likes

Ik ga vanavond samen met een vroegere vriendin iets eten, ergens vind ik het echt super spannend. De vriendschap is destijds niet zo leuk geëindigd dus ben echt heel benieuwd hoe het gaat zijn vanavond. Duim even voor me.

10 likes

Als hij afsloeg en de voetganger gaat door op dezelfde weg heeft de voetganger wel voorrang, maar nogmaals door het plaatje dacht ik dat de auto gewoon rechtdoor was gegaan en de voetganger pas een stukje later overstak en niet direct van de voorrangsweg af

Nee, begrijp ik! Was ook niet te zien op het plaatje. Waar ik op doelde, was eigenlijk dat ik dacht dat er hier nog een andere regel van toepassing is: de in- uitritconstructie, waarbij de auto altijd voorrang moet verlenen, ongeacht of hij afsloeg of niet. Weet jij of dat hier van toepassing is?

Dan vind ik 250 nog veel. Zou ik noooooit doen. Mensen doen altijd alsof MacBooks heilig zijn maar die gaan ook gewoon achteruit naarmate ze ouder worden

3 likes

Ik vind het altijd zo knqp als mensen vanalles doen op een vrije dag, of op een werkdag vroeg opstaan om te sporten ofzo. Ik wil dat ook! Alleen heb ik geen hobby’s, nooit ergens zin in en slaap de hele dag. Als ik heb gewerkt kan ik s’avonds wel een beetje sporten, maar verder ook 0 zin in dingen. Voelt echt een beetje als depressie? Heb met de bedrijfsarts ook gesproken en ze geeft aan dat het lijkt alsof ik aftakel in rust. Dat tijdens een normaal werkritme alles ok gaat, maar zodra ik een dag vrij ben het fout gaat. Dat klopt ook, en ik heb dat eigenlijk met alles wel. Dan zit ik in een ritme qua sport en voeding en zodra ik 1x cheat of niet sport ben ik de draad kwijt en kan ik het gewoon niet oppakken. Ugh. Was gister vrij en heb de hele dag geslapen, en vond dat ik niks aan mijn vrije dag heb gehad, dus heb ik vandaag ook maar vrij genomen. Maar ook geslapen tot nu. Straks wel naar oma, maar dan kost het me ook moeite dus ga waarschijnlijk in mijn pyama.

En morgen als ik dan werk is alles weer goed. Ohja, ik kan overigens ook niet zondet telefoon of afleiding, want als ik mn tel weg leg om te slapen krijg ik oprecht paniek/hyperventilatie dus ik kijk video’s totdat ik in slaap val

1 like

Ik heb dat ook op mn vrije dagen. Maar ik sleep mezelf er meestal uit om warm bananenbrood te gaan eten bij mn lievelingscafé, anders slaap ik tot 4

@ParisDarling @Damnatio @Rockabye @Peachpuff @Modena @Nidorina

Bedankt allemaal voor jullie reacties! Waarom ik het vroeg: ik was de voetganger en ik vond dat ik voorrang had (vanwege in- uitritconstructie + afslaan van doorgaande weg). De bestuurder vond echter dat hij voorrang had. Ik wilde doorlopen, maar hij leek niet te stoppen, dus ik hield mijn pas in. Uiteindelijk remde hij toch en liet hij me voor.

Vervolgens kwam hij (na het parkeren van de auto) woedend op me afstormen in de AH, of ik hem niet had gezien (jawel want ik stopte nog) en of ik wel wist dat ik geen voorrang had. Ik schrok me de pleuris, omdat hij erg boos was en me stond uit te foeteren. Heb geprobeerd uit te leggen waarom ik dacht dat ik voorrang had, maar hij wilde me niet geloven. Heb uiteindelijk maar mijn excuses aangeboden, maar aan de hand van jullie reacties heb ik het idee dat ik toch gelijk had. Dank jullie wel!

4 likes

Mijn kat en ik hebben net gedanst op Lady Gaga. :joy:

6 likes

En al had je niet gelijk, hij moet even normaal
doen. Vind dat echt niet oké en heel intimiderend.

17 likes

Nah ja. Ik had eindelijk mijn vogelkooi besteld en zou vandaag aankomen, krijg ik een bericht dat het pakket niet is geleverd omdat “we niet thuis waren”.

Mijn vriend werkt thuis en heeft niemand gehoord, en we hebben ook de concierge die alle pakketjes aanneemt. Dafuq? :thinking:

De helpdesk was ook echt zo behulpzaam als mijn collega Steve die weet dat ie volgend jaar toch met pensioen gaat en de boel om zijn part in de hens kan vliegen, je hebt er helemaal niks aan tjongejongejonge.

3 likes

Oh nee, ik zou dat persoonlijk niet doen. Zou dan kijken of ik er eentje na 2015 kan krijgen. Heb zelf nu een MacBook Pro uit 2012 die ik in 2015 gekocht heb en hoewel hij het nog doet, is hij niet geschikt voor werk of school. Hij is veel te traag en kan geen programma’s meer aan. Zelfs van YouTube loopt dat ding vast. Misschien hebben die mensen er extra geheugen ingestopt, maar ik zou het zelf niet doen.