Wat je even kwijt wil #33

Ik heb er eventueel ook nog eentje voor liggen in het Engels.

Dat raakt me altijd zo erg. Het klinkt misschien gek of stom, maar ik hoop dat ik later die begrafenissen zou mogen gaan leiden. Het lijkt me mooi om mijn best te doen mensen een waardig afscheid te geven en daarin voor te gaan

10 likes

Ik moet volgende week met mn manager naar belangrijke klant in Duitsland. Met de trein. Vind 'm zo irritant doen de laatste tijd dat ik lekker kaartjes voor de stiltecoupe heb geboekt. Can’t wait :sunglasses:

47 likes

Ik kreeg laatst m’n OV kaart binnen, die was ik al 2 jaar ofzo kwijt maar gebruikte hem toch niet. En mijn god die foto, elke keer als ik er weer naar kijk ga ik stuk. Die verhoudingen zijn zooo raar omdat het gecropped is ofzo. Lijk net een soort boerin met onwijze memmen want die foto is van onderaf gemaakt en dan ineens een minihoofd erop en m’n ogen zien er freaky groot uit, lijk wel een tarsier. M’n beste vriend maakte me ook al belachelijk (terecht).

4 likes

Ik snap dat wel, het lijkt mij ook heel eervol werk. Sowieso vind ik het goed dat zo’n grote krant hier op deze over publiceert. Zo zorgen ze er misschien ook voor dat mensen in hun eigen omgeving ook iets meer aandacht voor elkaar hebben.

1 like

Ik weet nu sinds een tijdje dat ik vaginisme heb en dat ik er ook echt hulp voor wil zoeken. En ik weet dat m’n vriend er begrip voor heeft maar toch blijf ik altijd een beetje bang dat hij me daardoor niet meer wilt en ik word er onwijs onzeker van ugh

1 like

Ja precies! Ergens zou ik heel graag willen weten waar de eenzame mensen in mijn buurt zitten. Maar ik weet niet hoe je daar zomaar achterkomt en wat je dan met die informatie kan doen. Ik kan me voorstellen dat er ook wel schaamte rust op dit thema

1 like

Oh mijn god. Ik wil NU met Joaquin Phoenix trouwen geef me z’n nummer.

7 likes

No can do.

1 like

Ik weet niet of dit ook bij jou in de buurt wat is, maar de overheid heeft de volgende site gelanceerd:
https://www.eentegeneenzaamheid.nl/

En hier https://www.eenzaam.nl/activiteiten-voor-jou staan ook initiatieven op!

1 like

Ohh, dankjewel! Ik ga kijken!

1 like

Vergeet niet dat sommige mensen ook echt geen contact willen met de buitenwereld. Ik ben altijd bang dat mijn buurman ook een keer zo aan z’n einde komt en dat wij er dan achter komen omdat de politie de deur openbreekt. Toen we net in het huis kwamen wonen heb ik aangebeld om kennis te maken maar deed hij nooit open. Had een ooit pakketje voor hem aangenomen, ook nooit opgehaald zelfs niet nadat ik een briefje in de bus had gedaan of hij het wilde ophalen. Hoorde van andere buren precies hetzelfde verhaal. Dus nu houden we een beetje in de gaten of de lamp de hele nacht aanblijft of wel uitgaat maar meer kunnen we ook niet doen.
Maar de stukken in de volkskrant vind ik altijd wel heel ontroerend. (En ben soms bang om ooit zo zelf te eindigen. Omdat ik geen kinderen heb. Maar goed, dan heb ik vast wel een ander netwerk.)

1 like

Sos! Weet iemand wat je kan doen als je stamppot te nat/dun is? Ik heb net alvast pompoen/zoete aardappel/pastinaak stamppot gemaakt voor vanavond maar het heeft nu een beetje de structuur van een babyhapje :sweat_smile: nu lees ik op internet vanalles over dat je er aardappelpuree poeder erbij moet gooien maar dat heb ik niet in huis en ik kan eigenlijk ook niet naar de winkel.
Ik heb wel maizena, bloem, aardappelzetmeel en gewone aardappels. Kan ik hier iets mee? Of is dit een verloren zaak en moet ik vanavond maar gewoon mezelf met een lepel voeren?

Pff ik heb genoeg te doen op werk maar toch verveel ik me :rage::rage: en ik zit alleen dus niemand die me afleidt

Ik heb een bankje voor m’n huis staan en daar gaan regelmatig oudjes op zitten om even bij te komen. :blush:

39 likes

@Falafel & @HvO thanks. Ik heb er net een beetje aardappelzetmeel ingedaan en ga het straks inderdaad maar even opbakken dan. Het is nu wel al iets dikker. En anders gooi ik het straks wel in een diep bord en eet het met een lepel. Smaakt vast ook. Al zal de rest hier in huis wel wtf denken haha

1 like

Ja ik was vanochtend dus later, maar ik wil gewoon 5 uur weg. Hopelijk vliegt de tijd nog even! Gewoon vaak koffie halen!

1 like

Ik zou het ook niet zo goed weten. Misschien is er bij de gemeente iemand die dat in kaart brengt of een vrijwilligersorganisatie?

Ik probeerde net het filmpje 30 day shred te doen op YouTube. Het filmpje duurt 26 minuten, in die 26 minuten is het 8 keer reclame geweest van 2 minuten. Dit schiet toch niet op :rage:

2 likes

Dit vind ik echt heel leuk! Wat schattig.

1 like