Wat je even kwijt wil #34

Primeur :grin:

5 likes

@Damnatio Er is wel paniek onder de normale mensen, ik zie namelijk mensen met mondkapjes op Amsterdam centraal staan en anders zouden Aziatische mensen nu ook niet in elkaar geslagen worden en uitgescholden. Ik zelf voel geen paniek omdat het op dit moment geen ergere gevolgen heeft dan een flinke wintergriep.

2 likes

Ik weet het niet, er gaan filmpjes en berichten in de rondte dat het in China veel erger is dan dat ze zeggen.

Mensen die zich ophangen en van gebouwen af springen enzo.

Dit moet nu allemaal offline gehaald worden van de Chinese regering

1 like

Ja echt, heel bizar.
Of het waar is is 2 maar er gaat een hoop onzin rond nu

1 like

Maar komt dat ook niet door hun healthcare systeem. En dat in combinatie met mensen die alles geloven in de media. Volgens mij is er ook best een hoge vergrijzing in China en de risico groep is nou eenmaal zoals bij elke griep kwetsbare ouderen.

@QueenOfEngland ik snap wat je bedoelt, maar onder echte paniek schaar ik denk ik iets anders. Ik heb ooit voor mijn studie mee mogen kijken/simuleren hoe het rivm om zou gaan met een uitbraak van toen nog Mexicaanse griep en ik geloof echt dat ze weten wat ze doen. Alleen om dat allemaal te delen zou waarschijnlijk ook paniek veroorzaken. Alles veroorzaakt paniek. Ik denk dat het wel goed gaat komen. En mondkapjes doen geen flikker ook, maar ik heb er nog wel een paar te koop voor wie wil.

3 likes

Oh ik ben ook zeker niet angstig of paniekerig over de situatie, ik ben zelf erg realistisch ingesteld en misschien zelf een beetje gemeen maar zie het ook wel als populatie controle van de natuur.

10 likes

Is het probleem daar niet ook grotendeels de regering zelf en de manier waarop zij de quarantine behandelen? De burgers staan daarom alleen al doodsangsten uit geloof ik.

Ik ook, we waren ook al jaren ‘overdue’ voor een goede epidemie/pandemie dus het is ook niet echt verrassend. Was een tikkende tijdbom, de vraag was alleen wat het zou zijn, niet of het zou komen. En denk dat het nog vrij mild is, plus virussen zijn ook self-limiting dus we zien het wel. Plus de partronen van verspreiding in deze mondiale cultuur vind ik super interessant ergens.

11 likes

Denk jij dat we er hier erg last van gaan krijgen?

Ik ook, heb er behoorlijk paniek over zelfs. Probeer het niet te laten overheersen maar heb er best wel last van

Sorry als je dit al gehoord hebt of dit betuttelend overkomt, maar ik denk dat het je goed zou doen om de media-outlets die je hierover volgt beperkt.

Even vanuit mijzelf: ik woon in Italië, mijn vader is ziek en maak me daarom best zorgen dat hem iets zou kunnen overkomen. Hij heeft dit jaar bijvoorbeeld ook de griepprik gehaald, omdat een virus voor hem op dit moment erg zwaar zou kunnen zijn. Toen de eerste nieuwsberichten over de verspreiding van het virus in mijn land online kwamen, begon ik élke online krant en pagina te volgen, wat me alleen maar obsessief en paniekerig maakte - zonder dat dat ook maar ergens goed voor zou zijn. Ik volg nu één krant die ik vertrouw (en die ook een nieuwsbrief heeft met belangrijke updates over het Coronavirus) en voel me daar echt een heel stuk rustiger over.

7 likes

Ik denk eigenlijk helemaal niet zo na over dat virus, maar ik lees nu elke dag op het forum over het onderwerp en daardoor ga ik er wel aan denken. Ik weet dat je moet scrollen als je een onderwerp saai vind, maar man.


Ik moet naar de fysio en ik heb last van mijn heup dus verwacht dat ik in mijn onderbroek moet en die fysio aan mijn heup/onderrug/half bij mijn billen gaat zitten en ik zie er tegenop. Vind een dokter nooit erg en fysio’s eerder ook nooit, maar ik heb deze kerel nog nooit gezien en nouja ik heb er geen zin in.

Heb je het al besproken met je huisarts/psycholoog? Het is fijn als je energie naar je baby gaat, en niet naar zorgen om iets waar we geen invloed op hebben.

Zal Nederland ook bepaalde steden en regio’s op slot doen?

Ik wilde trouwens wel een weekendje weg boeken voor binnenkort maar nu twijfel ik dus :’) Terwijl ik ook wel nuchter kan denken van ‘als ik dood ga, ga ik dood’. Maar die onrust als ik dan verkouden daarna ben en dan aan dat virus ga denken.

Ik kan niet liggen of zelfs op de bank zitten zonder een hoestaanval te krijgen dus ik zit maar aan de keukentafel thee met honing weg te werken. Wat kan ik hier tegen doen? Ik wil slapen.

We kunnen hopen dat ze Lelystad uit voorzorg weer onder water zetten.

31 likes

Of Woerden

4 likes

Under the dome: Woerden

4 likes