Wat je even kwijt wil #37

Een koffietentje hier heeft nu een Drive Thru gemaakt dus ik heb net ontbijt gehaald en zit dat nu in de auto op te eten, zo chill
Ik heb zelfs m’n eigen bord en bestek meegenomen :joy:

27 likes

Goed idee, bruisballen. En wat tof dat je moeder een bloemenwinkel heeft! Ik vind bloemisten altijd zulke leuke mensen en de winkels zo vrolijk. En altijd verse bloemen in huis, heerlijk toch.

Wat heb je voor ander cadeau gekozen, als ik vragen mag? Beetje inspiratie aan het opdoen :slight_smile:

1 like

Vrij specifiek maar ze heeft een nieuw servies en van mij en mn broertje en zusje krijgt ze de ontbijtborden en kommen die erbij horen.

Ik zat ook nog te denken om een Moederdagontbijt / brunch te laten bezorgen. In de stad waar ik woon zijn veel van dat soort initiatieven van locale ondernemers. Maar in het dorp van mijn moeder hebben ze zoiets helaas niet. Maar wellicht is er wel zoiets waar jouw moeder woont?

1 like

Ik woon weer even thuis, dus misschien makkelijk praten. Maar ik heb een grappig boek besteld en ga zelf een lekker ontbijtje maken. Ik weet niet hoe ver je van je moeder woont, maar je zou ook een pakket met ontbijt + cadeautje zelf kunnen maken en dan langsbrengen? Of een cadeaupakketje opsturen, wordt dan niet op zondag bezorgd, maar het gaat om het idee toch :slight_smile:

Ik moet straks als verrassing iets gaan afgeven (halfuur enkele reis) en niet eens zeker of diegene thuis is :joy:

Wie was er ook alweer zo geïntrigeerd met die contact en liefde cult? Hier een leestip:

Gerda Blees schreef een roman over de woongroep die besloot niet meer te eten

6 likes

Zolang mijn ouders zich goed voelen en ik ook, ga ik even langs. Ik doe daar om de week helpen in het huishouden op zaterdag, voor de dingen die ze zelf niet kunnen, dus inpv zondag maar op zaterdag gaan. Qua cadeau heb ik een borduur set voor haar gehaald, ze is nu al bezig met een andere set en dacht dat dit wel leuker was dan weer een pak van haar favoriete zeep.

Woowww deze is zo mooi :heart::heart::heart::heart:

1 like

Ik zou je gelijk inschrijven op je nieuwe adres in gemeente A. Die periode bij je ouders zou nog als ‘vakantie’ beschouwd kunnen worden toch :wink:

5 likes

Wow ik kan me echt nog de schrik herinneren toen dat bericht op het EGF kwam. Ben er nog altijd dankbaar voor dat de koppen zo snel bijeen gestoken werden en dat dit forum werd opgericht. Heel bijzonder dat we nu al weer 2 jaar draaien!

21 likes

Misschien handig voor de zekerheid idd

Straks gaan we naar de Mac voor onze lunch en kopen we voor t eerst een happy meal voor onze dochter. Ik vind dat iets te leuk, ben helemaal enthousiast :rofl::rofl:

12 likes

Dinsdag toch? Want dat (5 mei) is dit jaar feestdag bij de overheid. Of heeft jouw gemeente bedacht om dan maandag ook maar niet open te zijn?

Heb gisteren Chinees besteld, mijn eerste thuisbezorgd sinds corona, en kijk nu al uit naar weer een dag niet koken omdat je altijd twee keer eet van een rijsttafel voor 2 personen :partying_face:

8 likes

Ze noemen het een “brugdag”.

“Ja één dag werken en dan weer dicht heeft ook geen zin toch?”
“Nee joh, gooi de tent die maandag ook maar dicht dan.”

2 likes

Doen ze goed daar :joy:
Ik had ook bedacht een brugdag te nemen maar mijn agenda staat zo vol afspraken dat dit mooi niet gaat lukken. (Ook overheid maar dan 1 zonder brugdagen.)

Op de site van de politie staat een nummer waar je deze naar door kan sms’en

Koppen bij elkaar?? @Nescio heeft dit helemaal alleen bedacht hoor. Die gekke dictator ik zou haar niet zomaar vertrouwen zon forum kan echt niet lang bestaan hoor!!!

Oh wait…

9 likes

Als je dat zou willen vragen :smirk:

1 like

Je vroeg het niet maar ontvangen je ouders huurtoeslag? Want dan moet je er rekening mee houden dat je meegeteld wordt als medebewoner en dat heeft invloed op wat zij gaan ontvangen!

Verder zou ik idd even overleggen met de gemeente. Veel gemeenten doen moeilijk met een briefadres en denk eerlijk gezegd ook niet dat het perse nodig is in deze situatie.

Ga je naar nieuwbouw? En wat gaan de mensen doen die jullie huis over nemen? Want anders zou ik gewoon inschrijven op je nieuwe adres en niet bij je ouders. Zorgt alleen voor veel gerompslomp. (Verwerkingstijd is vijf dagen ofzo dus post die al klaar staat bij bijv. De belastingdienst ga je ook gewoon op je idee adres ontvangen)

(Mocht je van een huurhuis komen met huurtoeslag dan gaat de nieuwe datum in per eerste van de maand nadat je bent verhuisd.)

1 like