Wat je even kwijt wil #38

Oh goeie, thanks! Die ga ik eens checken.

Routes zijn welkom, want zonder loop ik vaak het bos steeds uit (‘huh, is hier nu alweer een weg?!’) of kom ik bv. steeds op hetzelfde punt uit haha.

1 like

Wat vind je lang?
Ik ben ruim een half jaar 5 dagen per week op en neer gegaan van Tilburg naar Weert. An sich niet super ver, maar een heel file gevoelig stuk. Midden op de dag is dat een ritje van krap 3 kwartier maar ik moest in de spits reizen en vertrok regelmatig voor 7:00 uur en kwam dan alsnog te laat (8.30 beginnen). Ik was om 16.30 klaar met werken en was vaak tussen 18.00 en 18.30 pas thuis. Ik vond het persoonlijk best zwaar, ook omdat je zo intensief bezig bent met het verkeer. Ik reed 5 minuutjes van werk tot de snelweg en reed dan meteen de file in en file/langzaam rijden/optrekken-afremmen-optrekken-afremmen stopte dan pas weer als ik de parkeergarage thuis in reed. Ik was dan ook echt kapot van het reizen.
Na een half jaar vond ik het te zwaar worden en ben ik verhuisd.

Ik reis 1,5 uur enkele reis met de trein. Een e-reader is een life saver, tegen de tijd dat ik thuis ben ben ik weer zen. Vind het zelf best te doen, maar ik zorg er bijvoorbeeld wel voor dat ik voor meerdere dagen kook zodat ik soms alleen eten op hoef te warmen en nog kan sporten. Over het algemeen heb ik er geen moeite mee, maar het is soms wel vermoeiend. Ik spreek eigenlijk nooit met vrienden of familie af doordeweeks. Sporten doe ik wel. Als ik ooit een kindje heb zou ik dit niet meer willen doen.

1 like

Ik heb een half jaar lang 1.5 uur enkele reis gehad. 40 minuten trein, 20 minuten trein, 20 minuten bus en dan kwam ik van deur tot deur uit op 1.5 uur. Vond ik wel echt te lang, ook omdat ik m’n functie toen helemaal niet leuk was. En omdat ik afhankelijk was van het ov kon ik ook vaak niet ff blijven hangen omdat ik steeds dacht “oke ik moet NU gaan of ik moet weer een half uur wachten op de volgende bus”.

Tijdens de reis zelf vermaakte ik me wel redelijk, maar als er vertraging was dan was ik wel écht heel lang onderweg. En ik sprak doordeweeks echt nooit meer met iemand af omdat ik zo laat thuis was en weer heel vroeg op moest.

Ik zou het zelf niet meer doen, maar als je een auto hebt en/of het is je droomfunctie dan zou je het kunnen overwegen, maar ik vond het heel zwaar. Hoelang zou jij erover doen?

Zo ik ging nog even een low impact hiit cardio lesje doen. Aan de ene kant was het mega relaxt want zonder springen. Maar zweet me heeeeelemaal kapot

1 like

Ik gebruik wel eens de app van route.nl
Voor langere afstanden NS-wandelingen, trage tochten, groene wissel. Op Frankwandelt staan veel wandelingen: https://www.frankwandelt.nl/
Klompenpaden vind ik ook leuk, lekker makkelijk bordjes volgen.
Er is ook een wandeltopic!

Edit: Wandelen

2 likes

Ik was geïnfluenced om wasparfum te kopen van één of ander duur merk (rosaodor).
Er waren 4 geuren, maar omdat ze allemaal verrukkelijk zouden zijn en zouden ruiken naar de hemel op aarde heb ik ze gewoon alle 4 besteld. Vervolgens neutral wasmiddel en wasverzachter gehaald voor een optimaal resultaat, en wat denk je?
SMERIG!!! Alle vier!! Heb gewoon hoofdpijn van de meur hier in huis en heb de handdoeken opnieuw moeten wassen want die lucht was niet te harden, terwijl ik zelfs maar een half dopje had gebruikt itt het advies van 1-2 dopjes. :weary: :sob: :poop:

Mocht iemand interesse hebben om het over te kopen (lijkt me niet na deze review), ik zet het wel in het verkooptopic. :roll_eyes:

5 likes

Er breekt net een poot af van mijn eetkamerstoel en ik zat er op dus viel op de grond en nu voel ik me en een dik varken, en kut dat mijn stoel van half jaar oud al kapot is en ze vast geen nieuwe geven bij kwantum :frown: ga het wel proberen natuurlijk.

Ik heb een jaar 50 min enkele reis gehad en vond het eigenlijk wel lekker, vind autorijden leuk en reed net buiten de file tijden dus dat was prima te doen. Wat zou jouw reistijd worden?

Zijn dat die Willemijn gebruikt?? Wilde die ook kopen maar nu denk ik no thankyouuuuuu

Ik heb dus cinnastix genomen bij mijn pizza, maar nu zit ik zo irritant vol. :weary:

2 likes

Nou al die lyrische reviews op de socials zijn dus ook niet geloofwaardig meer… stond ook op het punt om het een keer te proberen. Thanks voor de info :joy:

1 like

Domme vraag: ik heb post ontvangen van de oude bewoner en die wil ik naar haar opsturen. Kan ik dan gewoon mijn adres doorstrepen en haar nieuwe adres opschrijven? Of moet ik er een nieuwe envelop en postzegel op doen?

Jeeej mijn werk is weer Great place to work nummer 1 geworden :muscle:

14 likes

Ohhh bleh :sweat: dat is helemaal niet zo hoor, zo’n stoel zou wel 3x iemand van je gewicht moeten kunnen dragen. Snap dat je dat zelf ook weet, maar toch. Die stoel is gewoon slecht geproduceerd

1 like

Ja die inderdaad!
Ik kan me echt niet voorstellen dat zij dat daadwerkelijk gebruikt, maar in haar laatste vlog zag ik het wel weer. :thinking:
Geur is persoonlijk natuurlijk, er zijn immers ook mensen die Alien blijkbaar lekker vinden?! Nou daarmee vind ik het dus wel vergelijkbaar.

2 likes

Haha dan weet ik waar je werkt. Mijn werk stond ook in de top zoveel.

Nou gefeliciteerd hè :ok_hand: Met onze leuke werkplekken!

1 like

Ja wel bij de laatste categorie, voor 250+ medewerkers.

Dankjewel :muscle:

1 like

Mijn vriend zet zelf spontaan ‘alles voor een kind’ aan op tv.
Is dit een stille hint van die jongen?

Ooooh ja heb het even opgezocht en dat is al helemaal een vette werkgever! Snap dat je daar trots op bent :blush:

1 like