Ik heb echt enorm zin om te gaan vreten. But it’s better if I not.
Hoe gaan mensen om met familie die anti-vax is. Ik vind het zo lastig want voor mij spreekt het zo voor zich, en ik heb gewoon geen zin hier energie in te steken. Nu weer iets over een of andere Wouter Raatgever, die oa Hugo de Jonge en Jaap van Dissel heeft aangeklaagd. Ik snap nog steeds niet waarom maar ik wil me er ook niet in verdiepen.
Ik wil er ook gewoon liever niet over praten, want dan is het er niet, maar nu ik zwanger ben wil ik wel weten of mijn neefjes en nichtjes gevaccineerd zijn. Anders kan mijn baby straks niet eens samen zijn met hen tot de vaccinaties.
Voor de baby’s was iedereen ook gewoon normaal, ineens zijn het allemaal van die complotgekkies geworden. Bill Gates is de duivel bijvoorbeeld. Ik vind het echt lastig daarmee te levellen want in mijn leven lach ik dat soort mensen gewoon uit. Zo pijnlijk dat het dan ook mijn familie is, die ik verder wel hoog heb zitten.
Daar is een heel topic over, is nu wel oud en stil maar kan wellicht nieuw leven in worden geblazen. Het heet quarter life crisis
Ik heb eind vorig jaar mijn appartement en vaste baan opgezegd. Ben toen drie maanden gaan skiën en nu zit ik weer op kamers, in een nieuwe stad en voorlopig even zonder baan (omdat ik iets anders ga doen). Ondertussen loopt mijn spaarrekening leeg, maar daar is die ook voor gespekt natuurlijk.
Klinkt heel dramatisch maar ben ondanks de wekelijkse “wat mot ik met me leve” bui helemaal oke en blij met mijn beslissing. Wel klaar met solliciteren. Dat blijft kut.
Is er iets wat in je hoofd zit, wat je graag wil doen? Of weet je het helemaal even niet?
Dankje! Zal ik die eens goed door spitten!
Nee ik weet t niet zo goed, vliegt alle kanten op. Vind t ook wel lastig om over te praten eigenlijk met mensen. Wat goed dat je dat aandurfde, was je niet happy met je baan en ga je nu je terug bent helemaal wat anders zoeken? Oeh en hoezo een andere stad als ik vragen mag?
Snap ik heel goed hoor. Ik heb dat nog steeds, vind het ook niet zo leuk om met mensen over de toekomst te praten omdat het allemaal nog een beetje vaag is
Maar ik heb wel een plan.
Kan ik je een DM sturen?
Ik twijfel of ik zo 12 km wil wandelen of iemand ga zoeken die met me wil suppen, hmmmm wandelen neemt zoveel tijd in beslag, maar ik vind het wel lekker.
Ja tuurlijk mag dat, alhoewel dit mijn eerste dm zal zijn op dit forum, dus mocht er iets niet goed gaan, let me know 
Ik ken ze zelf ook, en we hebben het er voor de lieve vrede maar gewoon nauwelijks over. Eerst wel, maar we werden het gewoon niet eens.
Ik vind dat je best op een ‘zakelijke’ manier kan vragen van: zoals jullie weten vind ik het wel belangrijk dat mn kind gevaccineerd is, zijn die van jullie ingeënt? En als diegene dan het gesprek aan wil gaan van is onnodig bla bla zeg je gewoon dat je het daar niet mee eens bent, maar lets agree to disagree ofzo
ik heb de afgelopen dagen hele fijne knusse verjaardagsdagen gehad en het was zó fijn. ik vind jarig zijn niet perse iets spectaculairs meer ofzo, maar dat je dan gewoon weer beseft hoe blij je bent met de mensen om je heen en de liefde
(ik was deze week jarig en dacht laat ik het verspreiden zodat we niet met een grote groep zijn zoals ik mijn verjaardag altijd vier, dus heb het verspreid over een paar dagen met steeds kleine groepjes vriendinnen/vriendinnen). en nu we elkaar al zoooo lang niet echt meer hebben kunnen zien, ja het voelde echt heel fijn.
maar wilde eigenlijk een verdrietig maar mooi moment delen met jullie.
vanochtend ben ik bij mijn ouders geweest en mijn vader haalde twee verfrommelde briefjes van 10 uit zijn zak als cadeau, dat die dat goed voor me bewaard had voor mijn verjaardag… en ik moest zo hard huilen net in de auto. we zijn in armoede opgegroeid, echt ‘kansarm’, ik heb iedere dag gewoon hartpijn om het leven van mijn ouders. hoe weinig ze hebben, hoe oneerlijk dat is, hoe veel ik ze meer gun. ik ben heel erg gericht op mijn carrière geweest (waarschijnlijk ook door mijn jeugd met niks) en zit nu op een plek waar ik altijd wilde zitten, ik kan veel geld missen en dat deel ik ook met hen en ik heb me daar geen moment vervelend om gevoeld. maar toen hij die 20 euro aan me gaf, mijn hart brak gewoon weer zo in duizend stukken. hoe véél dat voor ze is (ik weet dat 20 euro veel voor ze is, en dat hij dat dus echt voor me had ‘bewaard’) en hoe normaal of zelfs bijna weinig dat voor anderen is… ik nam het niet aan, gaf het terug, hij werd haast boos ‘ik weet dat je je geld met ons deelt, maar dit is gewoon iets wat ik dan een keer als vader terug kan geven’
hij heeft ook weleens gezegd dat hij zich mislukt voelt als vader, dat wij hen ondersteunen nu ipv andersom.
echt tranen met snot net in de auto en zo’n zwaar gevoel in je maag. ik ga die briefjes nooit nooit uitgeven. die ga ik bewaren als herinnering, ook omdat ik weet dat hij niet heel lang meer heeft en ik dit niet meer ga kunnen vergeten waarschijnlijk. en nu kan ik dit gevoel ff niet van me afzetten, bah.
Vond dit ook ontroerend
Vandaag familiedag maar ik heb er eigenlijk helemaal geen zin in…
Ik wilde ons tv abonnement opzeggen en gewoon via internet tv kijken, had echt verwacht dat we veel minder zouden gaan betalen maar het scheelt “maar” €10 per maand? Laf tv kijken dus twijfel nu of ik het dat dan waard vind. Ons internet abonnement zou dan €47 zijn (kpn), heeft iemand anders een goedkoper abonnement met goede snelheid?
Ja dat ga ik sowieso doen, wil ook niet de baby onnodig risico toebrengen omdat ik geen zin heb in discussie. Maar ik weet nu al dat ze over ons denken als ‘schapen’, omdat we wel vertrouwen in bijvoorbeeld het RIVM.
O ik snap je helemaal!
Ik wissel tijdens zulke familiemeetings af tussen
en ‘kleine’ onderwerpen bespreken, dus hoe gaat het met de tuin blabla
Dan kun je haast niet fout gaan
Ik ging net een rondje hardlopen en toen werd ik aangevallen door 2 terror buizerds
gelukkig ben ik er wel goed vanaf gekomen maar pfff moet echt nog even bijkomen van de schrik
Ik zou de afweging maken tussen: wil je TLC blijven kijken of niet. Dat is het enige dat ik mis na het opzeggen van het tv abonnement.
Mijn ouders hebben ook kpn en als ik met hun gegevens inlog op de kpn app kan ik live tv streamen via m’n chromecast.