Ja alleen dan is mijn tere huidje er ook meteen afgeschroeid ben ik bang. Maar het is gelukt! Met koffiedrab en olijfolie, thanks omaweetraad
Goed dat je het zegt! Dat begint half 9 toch?
Ja! En daarna de twee laatste afleveringen.
Foto van de oranje keuken???
Ik zie net dit filmpje maar wat leuk en mooi gedaan
En wat een mooie hond

Ik kreeg een bericht van een vroegere vriendin: onze vriendschap is doodgebloed en ik ben daar helemaal ok mee, maar zij niet⊠Het was overigens helemaal geen vervelend bericht hoor, maar wel dat ze onze vriendschap mist etc. en het initiatief om het weer op te pakken.
Lang verhaal kort: hoe moet ik goed op haar bericht reageren?
Lang verhaal: Wat mij betreft zijn we uit elkaar gegroeid. Ik vind het echt niet ongezellig om een keer met haar bij te kletsen, maar wat mij betreft zit er geen hernieuwde actieve vriendschap in. Dat komt ook omdat ze inmiddels zoân 100 km. verderop woont. Veel van mijn vrienden en familie wonen verspreid door het land en ik moet daar gewoon keuzes in maken, omdat je dan nooit âeven snel een theetje doetâ, maar altijd een dag(deel + reizen) afspreekt. Dan kies ik voor de mensen die dichter bij mij staan.
Bovendien speelt er privĂ© een situatie die veel impact op mij heeft en waardoor ik sowieso niet echt behoefte heb aan oppervlakkige contacten die ik moet bijhouden op dit moment. (1) ik hou ze niet bij en 2) ik kan niet zo goed mooi weer spelen; je merkt het altijd wel aan mij of ik zeg het als ik me niet goed voel, maar ik wil dit niet met iedereen delen⊠En op een situatie met âJa, nee gaat even niet zo goed, lastig allemaal, maar ik wil het er verder niet over hebbenâ, zit ik ook niet te wachten.)
Helder verhaal zou je denken. Alleen nu moet ik haar nog een bericht terugsturen. Ik ben er geenszins op uit om haar te kwetsen, een âhardâ bericht te sturen of een deur in haar gezicht te gooien. Maar ik wil ook niet te zwaar tillen aan het uit elkaar groeien. Die dingen gebeuren nu eenmaal en je kunt niet met iedereen contact houden. Ik wil mezelf geen sociale verplichtingen op de hals halen tegen mijn zin en ook geen valse verwachtingen wekken⊠Waarom is dit zo moeilijk in vriendschappelijke situaties? Bij een relatie of date is het heel normaal om te definiĂ«ren wat iets is en om aan te geven wat iemand wel of niet van je kan verwachten. Hoe kan ik dit op een goede manier verwoorden?
(Als ze nu ook op het forum zit, is het opgelost: hoi! )
Nee ook niet. Klit is nu ook bijna weer terug nadat ik hem eruit had gehaald. Niks geks gedaan ook.
Documentaire? Waar is dat op!
Haha, ik heb dat ook na elke wandeling. Van die dikke worstenvingers waar je bijna geen vuist mee kan maken.
Nu op Comedy Central!
Ik ben geghost en ik vind het stiekem toch wel kutter dan ik had verwacht.
Ik wil iets kwijt en denk dat hier het beste is. Ik ging gisteren app gesprekken met mijn moeder teruglezen en ik schaam me zo dood voor hoe ik was naar haar toe. Altijd maar vragen om geld en heb het bijna altijd ook gekregen en als ik het toch een keertje niet kreeg ging ik zielig doen enz terwijl ik wist dat zij het ook niet heel breed had. Ik voel me echt een verschrikkelijke dochter nu en ik kan het nu ook niet meer goedmaken met haar omdat ze dus niet meer leeft. Waarom was ik zo, wat een vreselijk kutkind ben ik toch ook.
Weet wel zeker dat ze mij het met alle liefde gaf maar ja toch voelt het zo verkeerd als ik het teruglees.
Oke misschien verwijder ik dit straks wel weer maar ik zit hier al de hele dag mee. Schaam me echt kapot voor hoe ik was.
Ja, kan ik echt letterlijk zeggen dat een actieve vriendschap er voor mij niet meer in zit? Dat voelt zo onaardig⊠en ze heeft wel het lef gehad om mij een bericht te sturen. Ik wil haar gewoon geen rotreactie sturen.
Ah maar dat is ook gewoon kut hoor, daar mag je best mee zitten
Ik zou het meer laten bij âwe zijn uit elkaar gegroeid en onze levens zijn nu zo anders⊠laten we een keer bijkletsen maar het oppakken zoals het was zit er denk ik voor mij niet meer inâ ofzoâŠ
Maar heel ingewikkeld vind ik het ook
Awh schuldgevoel is echt verschrikkelijk. Veel kinderen zijn zo (ik weet niet precies hoe oud je was maar misschien gewoon een puber) Ik zou het je niet te veel kwalijk nemen, waarschijnlijk dacht je moeder dat net zo. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Maar dit was in verhouding maar zo een klein deel van de tijd dat je niet zo was dat het volgens mij in jouw herinnering/beeld veel groter is geworden.
Vorig jaar is ze overleden dus nog best recent. En lief jullie berichtjes.
Oke seizoen 3 van Downton Abbey is nu ook afgekeken. Jezus mina is nog erger dan een Koreaanse drama.
Alexa play Almost Paaaaaaaradiiiiiise plz
Kut nu moet ik huilen door je berichtje.
Jullie zijn echt lief.
Als je moeder nog had geleefd dan was je hier later waarschijnlijk minder over gevallen. Ieder mens heeft minder goede kanten en doet dingen die je later beschamend vindt. In jouw geval gaat het over geld, een ander heeft weer wat anders op zijn kerfstok gehad. Ik weet zeker dat ze je gewoon een geweldige dochter vond ondanks dat.