Wat je even kwijt wil #40

En dooorrfr

Mijn opa en oma kregen voor het eerst sinds corona weer bezoek van hun buren (een stel, ook bejaarden) en mijn moeder vertelde me net dat zodra de vrouw van dat stel was gaan zitten ze is overleden… Ze heeft dus gewoon meteen haar ogen dichtgedaan en reageerde niet meer en ook reanimatie heeft niet meer geholpen.

Ik vind het zooo zielig voor mijn opa en oma. Ze waren er volgens mijn moeder totaal door van slag. :broken_heart: :broken_heart::broken_heart: Mijn opa en oma zijn altijd heel realistisch en nuchter als het gaat om hun leeftijd en hoe lang ze nog te leven hebben, maar dit heeft ze dus emotioneel heel erg geraakt.

Op maandag wist ik dit dus nog niet en belde ik met mijn oma (bel bijna iedere week met ze). Toen vertelde ik dus ook dat ik naar het buitenland zou verhuizen etc. en mijn oma reageerde daar zo emotioneel op. Dat ze dat heel moeilijk vond omdat ze niet wist hoelang ze nog te leven had etc. Ik herkende haar niet in die reactie. En nu weet ik dus dat het hierdoor komt en awwww ik wil ze zo graag even knuffelen. :cry:

20 likes

Ach neeeeee wat ontzettend sneu voor je opa en oma! Kan me voorstellen dat dit echt bij ze binnenkomt, wat afschuwelijk. Kan je binnenkort nog even langs om ze te zien?

1 like

Ja, ik ging al ‘op bezoek’ op afstand, dus gewoon kletsen terwijl ik beneden stond en zij op de gallerij een verdieping hoger. Maar ik ga dus binnenkort toch een uitzondering maken en bij ze naar binnen en ze dan ook echt even goed knuffelen. Als ik niet naar het buitenland zou gaan zou ik zonder twijfel afstand houden, maar nu ga ik dus die uitzondering maken.

Vinden mijn opa en oma ook juist fijn trouwens, het is niet dat ik dat voor ze bepaal. Ze hebben mij al elke keer binnen uitgenodigd (want ze vinden het moeilijk zonder ‘echt bezoek’) maar ik heb toen zelf voor hun bestwil ervoor gekozen om dus buiten te blijven.

2 likes

Wat heftig om mee te maken voor je oma!!

Maar ook een mooie dood

Ik heb zin om herfstkleren te kopen.

5 likes

Het viel eigenlijk hartstikke mee! Heb nu wel echt een beurse mond, maat het was niet zo erg als verwacht gelukkig!

1 like

Ik heb nu dus 4 maanden geen natte zoen van mijn vader gekregen of een hand (zo droog maar grappig altijd) of een te harde schouderklop. Ik vind dat maar een raar besef.
Ik knuffel sommige vriendinnen wel weer, en mijn date en zus dus beter blijf ik ook mijn vader ontwijken maar ik vind het niet leuk. Met mijn broers ook geen hand/High five terwijl dat misschien best zou kunnen als we daarna meteen onze handen wassen? Ik vind dit maar raar. Denk elke keer ook aan de dood (dat mijn pa doodgaat en ik geen drie te natte zoenen meer heb gekregen) en dan weer aan mijn moeder en dan word ik weer verdrietig.
Ben sowieso echt labiel deze week. Normaal ben ik best steady qua humeur maar deze week echt high en lows die elkaar continu afwisselen. Zo raar.

Vond ik ook! Sterven zonder pijn, tussen enkele vrienden en je geliefde. Zo zou ik ook wel willen gaan wanneer het tijd is.

Alleen dus voor de mensen die erbij waren heel schokkend.

Pfff ik zit me de hele dag al te ergeren aan hoe gek mijn beeldscherm doet, ga er praktisch scheel van kijken. Kijk ik naar de stekker in mijn laptop, hing die er half uit en daarom was mijn scherm zo vaag :woman_facepalming:t2:

1 like

Ik ga vanavond voor een Bella Hadid foxy eye look.
Lees : Ik ga mezelf onderkliederen please bid voor me.

10 likes

Het is zo tering warm zweet me kapot

2 likes

Groot gelijk! Fijn om met wederzijdse toestemming elkaar wel te kunnen knuffelen. Ook echt een kut moment nu je naar het buitenland verhuist. Nog vaker bellen met beeld dan maar… :slight_smile:

1 like

Ik zit er serieus aan te denken om een soort van te gaan vloggen voor mijn familie en sommige vrienden. Ik merk nu al dat iedereen steeds alles wil weten hoe alles zit, wat ik dan precies ga doen enz enz. En ik heb nu al geen zin om 100x hetzelfde verhaal uit te leggen en ga liever in op de wat diepere/persoonlijke dingen. Dus ik dacht: Hmm misschien moet ik dan die algemene dingen (uitleg over wat ik ga doen, een kijkje waar ik straks woon etc.) maar gewoon 1x opnemen en naar iedereen sturen. Zodat ik dan wanneer ik facetime echt ook even een persoonlijk gesprek kan hebben.

Maarja, ik en vloggen :sweat_smile::thinking:

11 likes

Ik heb zo een spannend gesprek en ik moet voor mezelf opkomen maar ik ben zo’n mietje.

Daarnaast zit ik met een mondkapje op en ik moet allemaal boeren laten, ik bezwijk nog in mijn eigen lucht.

3 likes

iemand moet hier de tip hebben om van die miniscule oorringetjes in te krijgen

Jaaaa

1 like

(Snelle reactie maar ik zit op een hometrainer dus fijne afleiding :)))) Wat een mega goed idee hallo!! Ik ga dit van je stelen. Lekker belangrijk of je goed bent in vloggen, ze waarderen het sowieso! Mega leuk en slim. Doen!

1 like

Wat voor sluiting hebben ze?