Ik heb een drukke werkweek gehad en nu heb ik een lekker rustig weekend, ik zit nog steeds in mijn badjas op de bank
Restjes van gisteren als ontbijt is echt de beste start van het weekend
OMG haha. Sterkte vandaag
Klinkt als een leuke avond gisteren
Ik moet het balkon opruimen en mijn geraniums snoeien (oeps beetje laat) en warmer zetten. Echt geen zin in maar wel echt nodig.
Mijn buurvrouw stoort zich aan de blaadjes die in mijn voortuin liggen (ze heeft laatst mijn tuin geveegd terwijl ik op de bank zat???) en ik zag haar net al kijken naar de blaadjes, misschien maak ik haar vandaag blij en veeg de tuin…
Huh wtf? Het is toch jouw tuin? Waar doet ze moeilijk over?
GEEN IDEE. Een paar weken geleden was ze haar tuin aan het vegen en haar buurvrouw was ook in de tuin bezig, hoor ik mijn buurvrouw ineens zeggen “nou ik zal deze ook maar even vegen want anders liggen de bladeren straks weer overal” (mijn voortuin bestaat uit stenen dus dat waait alle kanten op) en toen begon ze mijn tuin te vegen terwijl ik op de bank NAAST HET RAAM zat. Super ongemakkelijk. Zij heeft een hekje om haar tuin dus die blaadjes waaien niet eens haar tuin in haha.
Mijn buurvrouw is net zo, die zat laatst weer eens te zeuren over de voortuin. ok er is wat onkruid maar f dat het is herfst en bijna winter, dus sterft vanzelf wel. maar mevrouw de buurvrouw heeft wel iemand die bij haar de tuin komt doen, dus die heeft makkelijk praten. zaten ze van de week gewoon mijn voortuin te bashen. Stond opeens die tuinman wat blaadjes op te vegen in mijn tuin. en ik zat ook op de bank en ik had zoiets van; omggg doe snel rolluik dicht (Dat is mijn panic exit)
Ik had vanochtend echt een kleine overwinning ofzo, ik woon nu ongeveer acht jaar in Wales en heb iets opgepikt wat mijn vriend (die hier geboren is) niet wist.
Vriend: Oh our parcel delivery person’s name is Maredudd, what’s that from?
Ik. It’s Welsh isn’t it? Pronounced as Ma-re-duth?
Vriend: Googling intensifies Wow well done, babe! You’re absolutely spot on, it’s a very old Welsh boy’s name.
Nog even en ik ben one of the locals haha.
Mijn nonnenvriendin krijgt vandaag haar nieuwe naam. Aaaaah. Ik heb gezegd dat als het een rare is, ik ook een naam voor mezelf verzin die zij dan moet gebruiken hahaha
Mag ze die niet zelf kiezen? Dat vertelde mijn moeder altijd. Dat haar tante gewoon Miep heette en dan als zuster Haberilla ging heten omdat ze dat veel mooier vond. En de andere zusters ook zulke namen hadden.
Verschild per orde! Bij haar mag je een lijstje met voorkeuren doorgeven, maar kiest je Moeder Overste
Ik word zo gek van mijn bovenburen. Zo veel herrie en ik ben al maanden in twijfel over een briefje in hun brievenbus pffff
Ah nee, succes.
Ik zou zeggen dat ik een voedselvergiftiging had. (Iets verkeerds gegeten gisterenavond. (Alcohol, maar dat hoeft niemand te weten) En weer naar huis gaan.
Ik zou eerder aanbellen en het bespreekbaar maken dan een briefje in de bus doen als je de relatie een beetje goed wil houden. Wel vervelend dat je zo’n last van ze hebt. Zijn het leefgeluiden of maken ze echt asociaal veel herrie?
Ja ik dacht eerst misschien een briefje (gewoon normaal) en als dat niet helpt, langs gaan? Nou ze lopen ontzettend hard. Klinkt heel suf maar het geeft echt een dreunend geluid en je hoort precies waar ze lopen. En ze lopen ook echt veel (?!) Terwijl het is nieuwbouw dus vrij goed geïsoleerd. Maar we worden soms echt onrustig van dat dreunende geluid, vooral in de avond.
Dus dat is ook wel lastig om dat zij het waarschijnlijk niet doorhebben. Ze lopen en zetten hun voeten gewoon heel hard neer ofzo
Oh ik zou echt eerst langs gaan, misschien hebben ze zelf niet door dat het zo hard klinkt? Ik zou zelf in ieder geval willen dat iemand aanbelt en niet een briefje in de bus doet, zou dan echt denken van wtf hoezo bel je niet aan haha. Wel vervelend van die geluiden en snap wel goed wat je bedoelt want heb hetzelfde probleem met mijn buren.
Haha ja is misschien ook wel raar. Maar vind het ook wel lastig om de confrontatie aan te gaan want ik heb geen idee hoe ze zijn oid. Dus mijn vriend en ik laten het steeds maar een beetje gaan. Maar ik zit nu heel de ochtend lekker op de bank en ik word helemaal gek. Continu hoor ik ze gaan
Heb jij er al iets mee gedaan of ga je het laten?
Ja snap ik wel, had dat in het begin ook. Maar denk niet dat een briefje dan een goede oplossing gaat zijn haha.
Edit: ja ik ben wel naar ze toe gegaan, was wel meer overlast dan alleen lopen. Heb ze toen gesprokken en nummers uitgewisseld. En app ze nu als de muziek veel te hard staat, soms doen ze er wat mee soms niet. En met betrekking tot dat lopen is het lastig want ik kan moeilijk zeggen ja je mag niet meer lopen haha. Ze zeggen er wel rekening mee te houden maarja het blijft gehoorig. En ik word af en toe ook helemaal gek en weet ook niet zo goed wat ik verder nog kan doen haha.