Wat je even kwijt wil #46

Thanks voor de uitleg! Heb inderdaad een uitnodiging met de link ontvangen, maar had het eigenlijk van tevoren wel even willen testen ofzo haha. Maar dan ga ik er vanuit dat als ik gewoon op de link klik het vanzelf allemaal goed komt.

Waarom ben ik zo dom om nu net naar mijn werkmail te kijken? Mijn weekend is morgen pas voorbij en ik word helemaal zenuwachtig van die mails.
Terwijl als ik er morgen rustig naar kijk, het allemaal niet zo veel voorstelt, of iig een stuk minder dan wat ik nu voel.

2 likes

mijn vriend (die frans spreekt) leert af en toe een zin in het nederlands.
daarnet uit het niks: ‘ik heb een kwetsbare bal’
:two_hearts:

64 likes

:rofl::rofl::rofl:

@Teigetje ik droom soms ‘soortgelijk’ en bij mij is het vaak als ik of ergens mee zit/ergens onrustig over ben. Doordat ik angstig word om te slapen (en dat onrust brengt) verergert het vaak en slaap ik een periode (1-2 weken) nauwelijks. Ik probeer altijd iets rustgevends te doen dan voor slapen (in bad, boek lezen, lavendel spray spuiten haha, geen idee of het helpt - of het juist de vermoeidheid is waardoro ik weer normaal slaap) .

Mijn dromen in een spoiler

A : of mijn droom lijkt echt, ik word “wakker” voor mn gevoel, maar ik droom nog en dat cirkeltje blijft maar doorgaan. Na een x aantal keer snap ik dat ik nog droom. Probleem is dat dat wanneer ik wakker ben, ik het ook niet meer vertrouw.
B: ik word een soort van op mn bed gehouden/geduwd zie allemaal zwarte schimmen en voor mn gevoel roep ik maar niemand helpt me. In mn droom kan ik overigens wel draaien maar niet omhoog om te zitten oid.
C: In mn droom merk ergens dat ik droom en wil wakker worden en dat lukt dan alleen door mezelf in mn droom van kant te maken.

Ik snap nooit dat mensen graag dromen, het breekt mij altijd op :sob::sob::sob:
En even afkloppen, ik denk dat de laatste keer een jaar geleden is

1 like

Mocht je nog mee willen doen met de eerste quiz van het jaar.
De polls zijn nog 14 minuten open!

2 likes

Ah wat vervelend :pensive: dankjewel voor jouw ervaringen, fijn dat het al zolang geleden is. Hoop dat het bij mij over een tijdje ook weer minder is.

Jij postte hier een tijd terug geloof ik ook over en sindsdien doe ik dit ook! Wat een ontdekking. Er belandde per ongeluk een keer een kwast in de droger maar zelfs dat heeft hij overleefd

Jaaa, ik herken dit en heb wel eens opgezocht wat het is. Het zijn hypnagoge hallucinaties die op treden wanneer je in slaap valt.
Ik heb er de laatste tijd gelukkig niet echt last van, meestal komen ze bij mij voor als ik stress ervaar.

2 likes

Ik heb een tijdje het omgekeerde gehad. Hypnopompe hallucinaties. Als ik snachts wakker werd zag ik steeds iemand in mijn kamer staan en schrok ik me dood. Was dan meestal een stoel die in mijn brein zich vervormde tot een man, of een trui aan een kastdeur. Doodeng.

Wordt een stuk erger bij stress. Wat ook een beetje hielp was mijn kamer heel clean en strak maken. Nergens rommel wat mijn brein kon vervormen tot mens. Bij geluid gaat dat misschien niet helpen, maar wel een teken van je lichaam dat je wat meer moet ontspannen!

1 like

Altijd als ik al in bed lig bedenk ik me dat ik de kachel nog uit moet doen :tired_face: nu moet ik mn warme nest weer uit uuuughhh

1 like

Ja dit is het!! @Janniebeton jij zei dit ook, dankjewel.

Het is waarschijnlijk echt de stress dus. Fijn om te weten, maar ook niet, want ik doe mn best om het te verminderen maar lukt niet echt. Toch maar eens de huisarts bellen.

1 like

Dat klinkt heel verleidelijk :joy: dan zou het helemaal super zijn

Zo leuk, ik krijg van een vriendin van een vriendin een ijsmachine! Die wil ze weg doen en nu mag ik hem. Zo cool. Nu kan nu al niet wachten tot om allemaal ijs te gaan maken.

(Kan ik eindelijk ook al die recepten opzoeken van die Nederlander die toen mee deed aan MasterChef enzoveel ijs maakte. Klonk allemaal zo lekker)

8 likes

“Meeste mensen ervaren dit enkele keren in hun leven”.
Joe :raising_hand_woman:t3: what’s wrong, heb dit zo vaak. Het heeft een naam omg.

Oeps oorzaak is stress :see_no_evil: laat ik daar nou nooit last van hebben :roll_eyes:

1 like

Ben je echt duiven fan? Of fan van de plaats Duiven?

7 likes

afbeelding

58 likes

Sorry :no_mouth:

3 likes

Ik lees dus dat een man zich tijdens de eerste lockdown uit eenzaamheid zichzelf van 9 hoog heeft laten vallen. En las eerder vandaag ook een fb bericht van buren die de politie hebben gebeld omdat er teveel kindjes op bezoek waren bij een jongetje die thuis kwam na een kankerbehandeling.
Word hier zo zo verdrietig van. Laat het alsjeblieft weer snel terug naar normaal gaan.

1 like

Zo die gene die gebelt heeft is echt een nsber in hart en nieren.

29 likes