Wat je even kwijt wil #46

Wow ik had net een online meeting en ik kon gewoon een uur geconcentreerd meedoen zonder uit het raam te willen springen?! It’s a miracle

11 likes

:heart::heart:
Taart hoort ook op deze dag! :kissing_heart:

1 like

Knap hoor! Ik zat op dag 1 al in mijn badjas te werken.

4 likes

Haha ja same. Ik ben al trots dat ik vandaag mijn haar heb gewassen en niet pas tijdens de lunchpauze ga douchen.

4 likes

Aargh, misschien kunnen jullie me helpen.
Ik zoek een post van een forummer die foto’s van haar boekenkast had geplaatst (nee, kon ze niet in het show je boekenkast topic vinden). Woont in Amsterdam, was een beetje een witte kast/planken. Volgens mij iemand die vrijgezel was of aan het daten en denk een sociale studie aan de UvA doet.
Dit komt echt mega creepy/stalker over, maar ik ben aan het kijken hoe ik mijn appartement wil indelen en ik weet nog dat ik die boekenkast/planken etc mooi vond.

Toch typisch dat de mensen die iets te laat inleveren wel de mensen zijn die als eerste gaan roepen wanneer je het hebt nagekeken.

6 likes

Ik werd vanochtend vet misselijk wakker dus nu weet ik zeker dat ik zwanger ben. (Terwijl ik nu ongesteld ben)

Wie denkt mee over de babynaam?

1 like

Biechtina
Machtelda
Johanderksina

10 likes

Ik werk nu zelf eigenlijk gewoon minder uren maar de uren dat ik wat doe dan wel echt productief. De rest van de tijd doe ik klusjes in het huishouden die ook moeten gebeuren. Ben vanochtend bijv. begonnen met opruimen, de vaatwasser uitruimen, was opvouwen en stofzuigen en zit nu te werken. Omdat ik dus minder uren heb om alles af te krijgen voel ik meer druk om door te werken zodat ik wel een redelijke hoeveelheid werk gedaan krijg. Voel me er aan de ene kant weleens schuldig over omdat ik nu dus vaak bijv. 6 uur werk ipv 8 (wat natuurlijk de bedoeling is) maar ik krijg op deze manier in 6 uur evenveel gedaan als in 8, omdat ik als ik 8 uur werk heel veel zit te lanterfanten.

6 likes

Gefeliciteerd! :birthday::sparkles::tada:

1 like

Ook van harte gefeliciteerd! :birthday::birthday::birthday:

Ik heb dees: https://www.coolblue.nl/product/867172/veripart-vpss103-steelstofzuiger.html
Blij mee
Rowenta wilde ik eigenlijk, maar was uitverkocht destijds

Ook gefeliciteerd :birthday: en @Vlaai wat een mijlpaal, ook gefeliciteerd :birthday:

2 likes

Normaliter op kantoor ben je ook niet elke minuut productief. Jammer dat je je nog schuldig over voelt want 6 uur productief zijn is behoorlijk realistisch. Thuis is het soms gewoon makkelijker om meer in een korte tijd gedaan te krijgen en voor anderen geldt soms het tegenovergestelde.

4 likes

Dit klinkt heel redelijk hoor!! Als ik 8.5 u op kantoor zit werk ik echt niet meer dan 6 uur effectief. Misschien 5 zelfs :sweat_smile:

6uur productief is haske goed joh!! Niet te streng voor jezelf zijn!

Ik ben denk ik 2u per dag productief, dat voelt wel heel slecht (hen ook een kantoorbaan/thuis nu). Er is nu ook niet veel werk, dat werkt niet mee. Mijn baas vindt alles wat ik doe ook goed, helpt ook niet mee. Aan de ene kant voel ik me schuldig, aan de andere kant probeer ik toch een beetje van deze tijd te genieten… al is dat wel moeilijk.

3 likes

Je werkt op kantoor écht geen 8u hoor. Wat dacht je van alle afleidingen, koffie praatjes, even bij kletsen met collega’s… Ik ruim op werk ook de vaatwasser uit en breng de post weg, dan kan ik thuis ook prima huishoudelijke klusjes doen.

Denk dat je dat echt veel meer los mag laten! Het moet niet uit te hand lopen, maar als je je werk afhebt is er niks aan de hand toch?

4 likes

Drie grote kommen soep en ik kan beter les gaan geven op het toilet. :cry:

Ging net hardlopen en had echt geen zin en in het begin deden mn oortjes het niet en het was koud en waaide. Maar het ging heel goed en nu ga ik een pantosti eten met sriracha mayoooooo.

14 likes

@anon44347600 @anon42392789 @Poopiesjaakie @Blush ja jullie hebben ook gelijk hoor, dat je ook op je werk niet 8 uur productief bent. In het begin zat ik braaf iedere dag achter m’n laptop maar dan was ik dus ook echt niet 8 uur productief en moest ik dus die huishoudelijke klusjes e.d. dan nog achter m’n werkdag plakken (zoals normaal gesproken eigenlijk ook natuurlijk haha). Maar vond t zo zonde dat ik dan dus zeker 2 uur op een dag eigenlijk achter m’n laptop voor me uit zat te staren ivm motivatiegebrek, dacht die tijd kan ik wel beter besteden. Vandaar dat ik nu dus meer de output meet dan het aantal uren dat ik achter m’n laptop zit, want die is hetzelfde als in het begin toen ik nog wel 8 uur achter m’n laptop zat, omdat ik nu ineens een soort druk voel van shit ik moet wel echt wat doen anders heb ik echt te weinig af. Alleen moet ik ook iedere dag invullen hoeveel uur ik heb gewerkt en daar vul ik dus altijd gewoon 8 uur in, denk dat daar vooral het schuldgevoel vandaan komt.

4 likes