Wat je even kwijt wil #46

Kan je niet tijdelijk toch op kantoor werken? Voor dit soort dingen mogen wij wel toegang aanvragen geloof ik. Of een noise canceling koptelefoon kopen/lenen?

Twee weken geleden was ik doelloos op Facebook aan het kijken toen ik opeens tussen de berichten door een advertentie zag van een bedrijf dat een werknemer zocht.

Ik was totaal niet op zoek naar werk hier (wil eerst vloeiend de taal leren en alles is hier toch dicht vanwege de lockdowns) maar ik dacht oh ziet er wel interessant uit, even kijken. Toen kwam ik dus op hun website uit en leek ik te voldoen aan de functievereisten, dus heb toen m’n cv opgestuurd denkende dat het toch niks wordt (er waren ook heel veel reacties onder die advertentie dus achtte m’n kans 0,001).

Toen kwam de eerste testronde en die haalde ik, dus mocht door naar de tweede testronde. Toen dacht ik nou dit was het dan. Maar ik hoorde dat ik het gehaald had en dat ik een gesprek zou hebben met de manager en dan nog live 2 testen zou moeten doen. Dat gesprek was afgelopen donderdag en het ging eigenlijk heel goed naar m’n gevoel en ze leken wel positief te zijn. Dacht nog steeds ‘heh hoe ben ik zo ver gekomen’ :sweat_smile:

Nu krijg ik net een mailtje dat ik ben aangenomen! Aahhhhhhhhg. Ben zo zo blij.

Twee weken geleden was ik niet eens op zoek naar werk en nu heb ik opeens een baan?? Zo raar en onverwachts. En dat door een Facebook advertentie

Het is ook nog eens een baan vanuit huis wat ik echt perfect vind (vooral vanwege Corona momenteel maar ik ben gewoon het liefste thuis) en alles is in het Engels dus heb de taal van hier niet eens nodig. In ieder geval een goed begin van het jaar :grin:

218 likes

Wat leuk! Doe je niks meer met diamanten nu?

1 like

De consumentenbond en ik zijn allebei tevreden over Rowenta stofzuigers. Ik heb een ouder model van ~ 3 jaar oud die niet meer beschikbaar is en consumentenbond heeft de Rowenta RO4853EA Compact Power XXL uitgeroepen tot beste koop.

2 likes

Wat goed! Gefeliciteerd! Zo denk ik soms als ik de kans op dingen laag inschat: je hebt maar één gelukje/kans nodig en dat kan het verschil maken :blush:
Veel plezier en succes met je nieuwe baan!

1 like

Is uiteindelijk wel gelukt. Dankje!

1 like

Ik heb het bijna 10 maanden volgehouden om me normaal aan te kleden, maar vandaag is de dag dan toch aangebroken dat ik in mijn chill legging aan het werk ga thuis. Wel met een normale top zodat ik nog op Zoom kan verschijnen, maar toch. Ik weet nog even niet of ik dit chill vind of dat het een gevolg van mijn niet-bestaande motivatie is en het vanaf nu alleen maar bergafwaarts gaat.

8 likes

Godsamme heb je je eindelijk op tijd aangekleed en de kinderen weggehouden van de tv en startklaar om het thuisonderwijs te printen IS ER EEN STORING OP DE PORTAL VAN SCHOOL

1 like

Wow ik heb net gewoon een uur geconcentreerd gewerkt, dat gebeurt bijna nooit meer. Nu tijd voor pauze :crazy_face:

29 likes

Deze week is mijn tweede week bij mijn nieuwe werk en echt tot nu toe best beslissing everrrrrrrr. Vorige week was echt zo een fijne startweek, gewoon lekker relaxed maar kan ook al zelfstandig aan de slag. Iedereen is super aardig en mee denkend. Totaal in contrast met mijn eerste week bij vorige werkgever precies een jaar geleden.

Elke dag ook echt voor 18.00 uur gestopt, in de avond ook echt VRIJ, iedere dag gekookt en rondje gewandeld. Tijdens de lunch ook gewoon gewandeld en gegeten zonder gestress dat ik op tijd terug moest zijn voor een nieuwe meeting o.i.d.

18 likes

Vriendin van de week: Ik ben tussen 9:15 - 9:45 bij je. Ze is er nog steeds niet. Had ik ook wel een halfuur later op kunnen staan.

1 like

Ik heb zoveel dingen in mijn hoofd die ik wil doen, maar ik moet leren. Word er helemaal onrustig van
En als ik niet had hoeven leren had ik waarschijnlijk ook heel de dag op de bank gelegen dus wie houd ik voor de gek. (Wil oa héél graag sporten :roll_eyes:)

1 like

Ik verslijt schoenen. Zie net dat de zool, van de laarsjes die ik draag los laten. Maakt niet uit als ze duur of goedkoop zijn. Meestal scheurt de zool, of mijn teen maakt een gat in de neus.

Gefeliciteerd met je baan! Wat voor iets ga je doen, als je dat wil delen?

Ik heb binnenkort een eerste gesprek bij de notaris voor het laten opstellen van een samenlevingscontract. Kan iemand mij vertellen hoe zo’n eerste gesprek eruit ziet? Krijg je uitleg over wat er allemaal mogelijk is? Aan de telefoon was de medewerker niet echt duidelijk daarover.

We weten bijvoorbeeld wel hoe we de financiën gaan verdelen (zowel eigen inleg als kosten huishouden), maar verder hebben we eigenlijk nog weinig ideeën over wat we vast willen laten leggen.

Er is een Samenwoontopic

4 likes

Bij ons gesprek ging de notaris eerst de verschillende vormen van contracten langs (huwelijk/geregistreerd partnerschap en samenlevingscontract) zodat het voor ons ook duidelijk was wat de onderlinge verschillen zouden zijn. Vervolgens vertelde ze wat over de standaard inhoud van zo’n contract en stelde ze ook gelijk wat vragen om te peilen hoe we in sommige situaties stonden. Ten slotte gaf ze ook aan dat je er zelf nog extra clausules in kunt laten zetten en hoe dit dan in z’n werk gaat. Ik had zelf al wat informatie opgezocht voor het gesprek, maar dat was niet eens nodig geweest, alles werd echt duidelijk uitgelegd.

1 like

Ik heb ook een Rowenta stofzuiger maar ik ben er juist niet zo over te spreken. De stofzuiger is nu ongeveer 1,5 jaar oud en ik heb het gevoel dat de zuigkracht steeds sneller achteruit gaat. Je hebt van die filters die je moet schoonmaken, als dat is gebeurd zuigt ie weer even goed maar vrij snel daarna wordt het al veel minder. En belangrijker: die wieltjes piepen als een malle. Zo erg dat ik het huis uitvlucht als m’n vriend gaat stofzuigen want ik raak helemaal overprikkeld van dat ding.

o yeaaah afdrukken gemaakt voor slaapdopjes en ze worden thuisgestuurd, SUPER chill. Hoef ik niet weer door bochten te wringen om ze op te kunnen halen. Nu tijd uitzitten tot ik naar de fysio kan. Vind de tijd tussen afspraken altijd zo doelloos, ga dan helemaal op de klok zitten staren. super irritant.

1 like

Wekker om 8.00u gezet zodat ik er op tijd uit zou zijn. Weet ook niet waarom want heb weinig te doen vandaag. Eindstand: 10.45u en ik lig nog steeds in bed :sweat_smile:

1 like