Wat je even kwijt wil #46

omg ik moest net mijn scherm delen op het werk en ik was vergeten dat ik dit forum nog open had staan. Ik kreeg ook niet snel genoeg mijn scherm weg dus het stond zo’n 10 sec in beeld :cry:

5 likes

Als je echt wil lachen moet je ff de brexiteers in de reacties van de Daily Fail lezen, die zijn WOEDEND

“de nederlanders zijn zeker vergeten dat WIJ hen tijdens de 2e wereldoorlog voedselpaketten gaven!!!”

love it

14 likes

Ik had vandaag een vergadering over het ontwikkelen van een digitaal platform, een soort intranet. Het ging over het toevoegen van een functie waar medewerkers met elkaar kunnen praten, dus als een soort discussieforum. Waarop iemand zei “maar jonge mensen zitten toch helemaal niet meer op forums.”

We zijn officieel oud 🥲

27 likes

Ja lekker is dat he! Ik ben bij ons ook degene die meestal pakketjes ophaalt/wegbrengt, of nog even naar de supermarkt rent voor fruit. Heel fijn aan op kantoor zijn is dat inderdaad. Moet zeggen dat ik het met thuiswerken ook wel een beetje zo aanpak als ik niet hoef te zoomen, ook tussendoor even een klein klusje af en toe om er een beetje variatie in te houden haha

2 likes

Ik werk nu zelf niet meer op de ic, maar die mensen worden af en toe wel teruggedraaid, de voorkant moet ook gewassen worden enzo, dus ik neem aan dat ze het daarbij meenemen, maar ik kan me voorstellen dat het wel iets minder vaak gebeurd.

1 like

Aah bij ons kreeg iedereen veel feedback op zijn/haar conceptversie! Dat is alleen maar om je scriptie nog beter te maken. En ik weet dat het makkelijker gezegd is dan gedaan, maar vergelijk jezelf niet met je studiegenoten!! Iedereen op zijn eigen tempo hoor! Wanneer moet je het inleveren?

2 likes

Mogen ze dat briefje niet voor je schrijven in het ziekenhuis als je daar toch al moet zijn?

Als je levenslang niet in staat ben om te werken ben je dan tot ‘pensioengerechtigde’ leeftijd verplicht om steeds deel te nemen aan dat circus? Of hangt daar toch een termijn aan als een hoge heer in het ziekenhuis na X aantal jaar zegt ‘dit is voor altijd’?

Succes!

Ah dat is balen! Wat een gedoe zeg dat jullie die briefjes moeten regelen.

1 like

Ik hoop voor je dat ie niet open stond op het TMI topic :sweat_smile:

Kan je daar geen ontslag nemen?? Wat een gedoe

Aldus de Belgische staat om het op die manier op te lossen. Zo komen ze wel aan genoeg werk. Dan is Nederland zo gek nog niet. Ik zou het heel gek hebben gevonden als ik 5 jaar geleden nog voor een jaar of 4 te maken zou hebben gehad met mijn laatste werkgever.

1 like

Ik heb vandaag voor 46,- boodschappen gedaan (eigenlijk nog veel meer want bonus), en ik heb niet eens iets lekkers in huis nu. Wat een onzin

4 likes

Maar wie betaalt jou dan nu? Is toch best bizar dat een bedrijf dan oneindig moet betalen, of doet de verzekering dat? Ik heb het ook wel eens aan mijn zus gevraagd (werkt in België) maar ik snap er niets van :joy:

2 likes

De harde deadline is 1 maart, maar eigenlijk is dat wel te laat, want dat is het punt waarop je in gesprek moet over je voortgang als je je scriptie nog niet ingeleverd hebt. Dus eind januari/begin februari is voor mij wel het streven!

2 likes

Iedere avond weer verzinnen wat je moet eten is toch wel een van de kutste dingen van het leven he, wil echt dat ik weer 8 ben en gewoon lekker bij mama kan aanschuiven

33 likes

Ik lig in bed met een warmtedeken, een danoontje en mijn katten. Life is goooooood.

11 likes

Is irritant ja, en dan ben ik altijd inspiratieloos of ik heb een bepaald ingrediënt niet in huis.
Wat mij helpt: elke zondag ga ik een planning maken voor de week zodat al ik de agenda staat dat ik donderdag bijvoorbeeld lasagne eet. Soms wissel ik een dag om, maar dan heb ik in ieder geval wat houvast.

2 likes

Ahh maar dat moet wel goedkomen toch? Je was al aan de discussie bezig las ik ergens. En waar heb je veel feedback op gekregen?

1 like

Haha ik blijf me verbazen over dit land joh, is toch complete werkverschaffing al die administratieve omwegen. Ik snap nu wel waarom er zoveel overheden zijn in België, al is het alleen maar om zoveel administratie te verschaffen om het eigen bestaansrecht in stand te houden.

7 likes