Wat je even kwijt wil #46

Is er geen quote dat zegt jij gaat je werk toch niet missen want nu met je pensioen doe je net zo veel als toen. aka helemoal neks.

Ik ben zo blij dat mn vriendinnen en ik rond 2014/2018 elkaar filmde als we uit gingen enzo. Ik heb nu zoveel debiele filmpjes en eens in de zoveel tijd is dat zo leuk om terug te zien.

3 likes

Ja, we zijn zo blij dat ie gaat! Maar waarschijnlijk omdat het nu bijna zo ver is, groeit de irritatie en frustratie met het uur zeg maar, al ben ik er nog wel enigszins ontspannen onder, haha.

Einde is in zicht, dus na het stukje schrijven kun je het lekker achter je laten. Of komt er nog een borrel :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Haha nee “helaas” kan dat niet vanwege de maatregelen, hij zegt dat ie in mei nog iets voor ons gaat organiseren
 Zeer benieuwd.

1 like

Omdat je ondanks body positivity alsnog aan je lichaam en eventuele gezondheid mag werken. Je kan body positive zijn en willen afvallen/aankomen/op je kont zitten/marathon lopen

11 likes

Ik kan dit niet zo goed met elkaar rijmen, maar dat komt misschien door de eetstoornisbehandelingdictatuur in mijn hoofd :joy:

Ooh dat vind ik persoonlijk dan wel fout. Body positivity is namelijk geen bepaald levensstijl of omvang.

Ik bedoel meer, in de behandeling was het heel rechtlijnig;
Gezond gewicht = niet mogen lijnen, tevreden leren zijn etc

Body positivity was voor mij onder alle omstandigheden blij zijn met je lichaam om wat het allemaal voor je doet.

Dus als je blij bent met je lichaam, maar wel wilt afvallen dan loop ik spaak. Ben je dan of niet blij? Of heb je geen gezond gewicht? Maar ben je dan wel blij met je lichaam? Ik snap dat gewoon niet goed
 want lijnen/afvallen ‘mocht’ alleen als het medisch noodzakelijk was. Maar hoe kun je Ă©n tevreden zijn Ă©n iets willen veranderen?
Het is geen kritiek op haar, maar mijn eigen spinsels.

Bodypositivity is gestart zodat dikke mensen niet meer gediscrimineerd worden. En nu is het meer een movement dat ieder lichaam normaal is. En iets aan je lichaam willen veranderen hoeft niet te betekenen dat je niet tevreden bent met hoe je lichaam er nu uitziet. Als voorbeeld ik ben dik maar tevreden met mezelf maar ik heb periodes dat ik extra gezond wil doen omdat ik me dan fitter voel. Dat ik dan afval is leuk maar niet mn hoofddoel.

Ik snap trouwens wel wat je bedoelt hoor. Maar bodypositivity is meer dan alleen je MOET blij zijn met hoe je er nu uitziet. Het is meer een accepteer elkaar en zie een moddellen lichaam niet als de norm.

8 likes

Ik vind het zo stom dat ik vaak degene moet zijn die het gesprek start met vriendinnen. Met sommige appte ik nooit vaak maar spraken we regelmatig af, alleen nu met Covid vind ik dat niet prettig nu je niet echt makkelijk buiten kan afspreken zoals in de Zomer. Daarnaast woon ik nu grotendeels aan de andere kant van het land. Binnenkort ga ik daar officieel wonen en ben zo bang dat het contact dan helemaal verwaterd. Ik doe echt mijn best maar ik wil gewoon niet telkens zelf beginnen. Maarja van sommige hoor ik anders bijna niks meer

2 likes

Holy shit mn ex heeft tattoos op hele zichtbare plekken laten zetten en echt hele lelijke quotes die je ook bij de action vind. En ik ben in shock en zo blij dat dat niet meer bij mij hoort :exploding_head:

23 likes

Live laugh love?

7 likes

Komt heel dicht in de buurt :woozy_face:

1 like

Home is where the frietpan is?

43 likes

Hahahah misschien is dat de volgende in de rij. Zou me niet verbazen

2 likes

Dank je :yellow_heart: Was het misschien de site Scribbr die hierboven genoemd wordt?

En dank je wel @C3PO! Ik ga die service even verkennen.

1 like

Zo we gingen een escape room online doen, zou zestig minuten moeten duren en na 30 min waren we er al uit. Veel te makkelijk echt wtf. Tientje pp ook nog. Anticlimax, was er echt boos over.

1 like

Argh ik zou O&N met twee vriendinnen bij één van hen thuis met haar huisgenoten vieren. Alleen nu gaan de plannen van mn zusje niet door dus zou zij alleen zijn en dat wil ik niet, dus dan ga ik denk ik naar m’n zusje. Alleen nu zit die vriendin te appen dat ze er helemaal zin in heeft (en ik zou het ook leuk vinden om het met haar te vieren want dat doen we ieder jaar), en nu moet ik dus gaan zeggen dat ik niet kom. Maar ik heb ook geen leuke avond als ik weet dat m’n zusje alleen thuis zit. Ik bel die vriendin morgen wel even en komt wel goed maar ik voel me er vervelend over :frowning:

3 likes

Ik probeer hier rustig wat dingen voor te bereiden voor werk morgen. Ondertussen doen mijn vriend en hond een soort combinatie van tikkertje en verstoppertje (??), en razen ze samen continu als een soort tornado langs me heen en weer :roll_eyes:

8 likes

Yes de Promenade is weer terug op tv :heart:

2 likes