Wat je even kwijt wil #46

Hoezo riskeer ik dan mensen in de zorg? Er zijn nu toch ook mensen die voor coronapatienten zorgen? Zou ik t uiteraard melden.

@Daelyss natuurlijk zou ik dan thuisblijven! Ergens lijkt me dat niet meer dan logisch.

Er zijn altijd dingen erger. Dat wil niet zeggen dat je over jouw situatie of gebeurtenis niet verdrietig mag zijn. Het is toch ook verdrietig :,(

1 like

Een hond kan net zo belangrijk voor je zijn alsn een mens.
Ik ben ook al heel vaak in tranen geweest om m’n huisdieren

1 like

Nou dat vond mijn vriend ook vorige week om een volwassene aan te spreken. Zaten twee vakkenvullers voor het vak te vullen. Kwam er een vrouw die vakkenvullers wegduwen, over ze heen hangen etc. Waarop hij rustig zegt: je kan ook vragen of ze even aan de kant gaan of dat ze het willen aangeven. Nou waar hij het lef vandaan haalde, vrouw ging schelden, manager moest er bij komen. Echt fijn die kerstgedachte he.

2 likes

Omdat jij niet weet of je corona hebt. Pas bij testen heb je die zekerheid.
Kleine moeite toch om even te laten testen, terwijl je nu heel veel mensen in gevaar kunt brengen?!

3 likes

Je maakt het er de medische hulp die je misschien nodig verwacht te hebben het er wel 10x makkelijker op door gewoon getest te zijn van te voren lijkt me, dan weten zij of ze je als coronapositief of coronanegatief moeten behandelen (en als je dan nog niet getest bent zullen ze dat als nog doen, voor veiligheid van eigen medewerkers).

5 likes

Zo, ik werd me net toch even TOTAAL ONTERECHT ge-mansplained.

Man bij autogarage: ik heb hier als e-mailadres staan: krabsaladejanssen @ hotmail punt com
Ik: dat klopt niet, het is krabsalade.janssen @ hotmail punt nl
Hij: oké, ik pas het aan - maar wat er achter staat is overigens niet van belang hoor
Ik: :face_with_raised_eyebrow:

[stilte]

Ik: ehhh jawel? als je naar punt com mailt komt de mail niet bij mij aan hoor?
Hij: oh nee? krijg jij hem dan niet binnen?
Ik: nee, dan krijgt diegene met het punt com e-mailadres het binnen, als dat adres bestaat…

HAHA wtf, wat een idioot, ik stond er bij en keek er naar, blij dat ik wat zei.

31 likes

Hoe breng ik nu mensen in gevaar? Ik zit thuis op de bank? En dit is theoretisch he, heb nu geen klachten.

Sowieso al ga je met corona achtige naar de spoed of iets neem ik aan dat ze sowieso maatregelen nemen ook al zeg je ja nee 5 dagen geleden was ik nog negatief hoor.

Waarom wilde je dit dan eerst in het opbiecht-topic posten als het niet uitmaakt? Testen is sowieso handig, ook voor de cijfers. En in de supermarkt kun je ook gewoon corona oplopen he

6 likes

Ik had dit een x toen ik iemand belde m.b.t. een sollicitatie (baan die ik heel graag wilde) en ik zijn voicemail in moest spreken … ik zei “het zou fijn zijn als u me even kunt terugbellen op … 06 … uhm 34 … ohnee 36 … 06365 … uhm nee sorry, ja uhm, op ‘t nummer waarmee ik nu bel, kunt u denk ik wel zien doei.”

Wel nog uitgenodigd voor een gesprek maar godsamme wat heb ik me die dag ongemakkelijk gevoeld.

27 likes

Je komt helemaal niet buiten de deur, nooit? Raakt nergens een gemeenschappelijke deurklink aan, ziet geen postbodes of andere bezorgers, maakt geen wandeling buiten, zit 24/7 binnen in quarantaine?

En je zei net toch dat je lichte verkoudheidsklachten hebt en nu dat je geen klachten hebt. Beetje tegenstrijdig.

7 likes

Je zegt dat je lichte verkoudsheidsklachten hebt = klachten.
Ook in de supermarkt heb je mensen kunnen besmetten.

:roll_eyes::roll_eyes:
Waarop heb je ervoor gekozen dit te plaatsen? Je weet toch dat deze reacties komen.
Echt gast, laat je testen. Het testen zelf heeft je al meer energie gekotst dan waar je nu mee bezig bent.

12 likes

Nou ja je ziet wat er gebeurt hier. En t leek me wel de plek ervoor.

Echt ik vind t fijn dat heel veel mensen hier wel op corona letten want in mn omgeving heb ik mensen die dat niet doen. Maar deze reacties vind ik een beetje overtrokken. Ik zeg toch dat ik bij klachten binnen zou blijven?

@Lemongrab ja ik heb vanochtend een paar keer mn neus opgehaald. Ben daarvoor overigens naar de supermarkt geweest want toen had ik niets. Ben ik nu helemaal slecht?

Gefeliciteerd, je komt echt als een enorme troll over nu.

13 likes

Jezus duik niet zo in de slachtofferrol zeg. Niemand suggereert dat. Het is gewoon beter om je wel te laten testen, voor het bijhouden van de cijfers, voor als je onverhoopt medische hulp nodig hebt, voor mensen die in je buurt zijn geweest in de supermarkt (als je de Corona-app gebruikt bijv.) . Volgens mij weet je dat zelf ook dondersgoed, en het blijft natuurlijk je eigen keuze om het wel of niet te doen, maar niet zo zielig doen dan hoor

24 likes

Maar je weet dat je bij lichte klachten moet testen. Dus ook voor een paar keer je neus ophalen. Liever te vaak dan te weinig testen.
En je gaat niet zo’n post plaatsen als je geen twijfels zou hebben.

Ik herhaal alleen maar wat jij zelf zegt hoor, namelijk dat je klachten hebt. Hoeveel milliliter snot je daarbij wel of niet produceert interesseert me geen reet. Je weet zelf ook wel dat je fout zit anders zocht je niet het opbiechttopic, wat wil je nou horen dan. Doe niet zo zielig.

9 likes

Lieverd lik je pik? Zoja dan is zon test niet zo eng hoor. Tjop tjop.

48 likes

Zei ik vorige week nog dat ik eigenlijk niet naar Texel wilde vanwege al het coronagebeuren, maar zouden toch gaan want betaald.
Wat had ik er nu graag gezeten.
Mijn moeder wordt op dit moment geopereerd aan haar galblaas.
Ben zo verdrietig en in paniek.
Het zo stom jaar met allemaal ziektes, stiefvader erg veel last van nierstenen, opa die geopereerd moet worden wat niet goed ging die daarna Corona kreeg en driekwart van mijn kleine familie aanstak inclusief moeder en stiefvader.
Werk wat druk en hectisch is en de laatste tijd allemaal cliënten die niet tevreden zijn.
En nu dit

1 like