Wat je even kwijt wil #46

Nog iets positiefs van vanmiddag. Een groep kindjes was een liedje aan het verzinnen over dat vuurwerk niet mag en knallen niet leuk zijn, maar knalerwten mogen wel en die zijn leuk :inlove:
En later waren de oudere kinderen verder aan het spelen, maar het jongste kindje wilde graag naar huis. Ze durfde niet alleen vanwege de knallen. Dus toen stelde ik voor met haar mee te lopen en ging ze me onderweg uitleggen welke soorten vuurwerk ze allemaal wel leuk vond: mooie vuurpijlen zonder geluid, trektouwtjes, en fonteinen. Maar die laatste alleen als ze door een raam mag kijken

12 likes

Een vriendin van me heeft een story geüpload met TTYN. KÔn geen toeval zijn na gisteren, ze zit vast op het forum :ninja:

9 likes

Hahaha zag ze ook op MP staan voor zo’n €50,- bizar

Ik wil met m’n tuinstoel op het dak zitten en boeeee roepen naar alle mensen die vuurwerk afsteken. Hou op met de knallen.

2 likes

Still going strong! Is nooit uit de mode geweest. Heeft m’n vriend ooit gekregen als grap.

20 likes

Haha, ik woon hier pas sinds eind november. Maar de mooie dagen in september en oktober die ik hier was om te klussen niet in elk geval.

1 like

Hahaha ik vind dit echt fantastisch :joy:!!

1 like

Aah shit, ik heb dit dus helemaal verkeerd opgeslagen in dat wazige brein van me. Kan nergens een documentaire vinden, maar denk dat ik mij dit artikel herinner: https://www.vice.com/amp/nl/article/qvjqwp/we-spraken-bruno-santanera-over-de-biostabil-tell-sell-en-strijden-tot-de-dood
Wel een leuk artikel alsnog! Ook echt bizar hoe lang hij al tegen alles aan het strijden is.

Ik heb mn eigen jaar getekend zoals blond hahaha

143 likes

De vrouw die hem verkocht via marktplaats zei ook dat het ons goede energie zou gaan brengen… ok :ok_hand:

Hier valt het knallen echt heel erg mee. Maar mijn kat zit wel al de hele dag onder mijn bed. Volgens mij vindt hij het elk jaar enger.

Zoek naar wimpers met een zo dun mogelijke band en minder volle wimpers zijn ook minder zwaar, ik heb een aantal heel fijne van Catrice en Eyelure dus het hoeft niet eens heel duur te zijn!

1 like

Ah voor mij precies andersom lol. Heel slecht jaar voor vooruitgang, betere mentale gezondheid

1 like

We zouden onze krachten moeten bundelen!

1 like

Nou ik hoor de eerste ambulances alweer door de stad racen, en gister was er al een vuurwerkontploffing in een fucking huis en al meerdere autobranden op nog geen 100 meter van mijn huis. Echt top. Zelfs al 3 meldingen van brand in de laatste 10 minuten. Ik ben echt bang voor de rest van de avond en nacht.

Mijn zus kwam net oliebollen brengen, en ik had zelf gisteren ook al gekocht en in de vriezer gegooid omdat ik hoorde dat je ze zo het lekkerste kon serveren (nog even in de oven).
Dus nu heb ik vanavond bollen en een vriezer vol :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Volgens mij hou je dit ook niet tegen, er zullen altijd asociale mensen zijn die geen fuck aantrekken van dit soort dingen. Helaas.

Net als het vuurwerkverbod, weet niet hoe het bij jullie is maar hier gewoon net zoveel geknal als vorig jaar.

1 like

:orange_heart: Ik kreeg van iemand in mijn postwijk 2 appelflappen voor vanavond, van iemand anders superlekkere appelsap en van nummer 3 een doosje Merci.

Ben trouwens heel benieuwd hoe heftig O&N hier gaat zijn.

18 likes

Ah @Luzarl ik vind dit verschrikkelijk om te horen, hoe lang is het geleden dat we allemaal kaartjes naar je moeder stuurde?
Heel veel sterkte voor jullie allemaal :kissing_heart:

1 like

2 jaar ongeveer, ik zat daar laatst ook aan te denken

3 likes