Wat je even kwijt wil #47

Voordeel is wel dat je DUO schuld vervalt als je overlijdt dus voor DUO is de kans ook maar 80 procent dat ze hun volledige schuld kunnen innen :stuck_out_tongue_winking_eye:

11 likes

Moet mn eigen dood faken :writing_hand:

9 likes

Tippie van mij: https://www.rtlnieuws.nl/node/125771

Kost je wel je AOW, maar oh well :no_good_woman:

2 likes

Als ik ziek ben droom ik altijd zo levendig en veel. Echt niet normaal wat ik vannacht allemaal heb meegemaakt.

Dit soort mensen, echt walgelijk. Een studie doen, lekker lenen, er achter komen dat je geen goede baan kunt krijgen (??) en dan maar de wereld over reizen? Met welk geld dan?

8 likes

Enige voordeel van online meetings vind ik als het meetings zijn waarbij ik wel aanwezig moet zijn maar waarbij van mij weinig tot geen inbreng wordt verwacht en die ik inhoudelijk ook niet zo interessant vind. Dan ga ik namelijk altijd tegelijkertijd nog andere werkzaamheden doen en dat kan in real life niet. Verder wel met je eens dat ik al die online meetings echt heel veel energie vindt kosten.

2 likes

In Australiƫ gaan mensen weer naar concerten :cry:

8 likes

Joepie ik ga volgende week banenzwemmen in een buitenzwembad :hugs: Hopelijk sterf ik niet aan een hartaanval

21 likes

Goed bezig! Hoe koud is dat water? Moet je een wetsuit aan?

1 like

ā€œIk kwam er halverwege de opleiding achter dat ik hem niet leuk vond. Ik was niet meer gemotiveerd. En ik vind dat anders dan wanneer iemand tijdens zijn studie bovenop de basisbeurs extra geld leent en na het behalen van zijn diploma niks wil terug betalen. Ik kreeg alleen een basisbeurs, iets waar ik recht op had.ā€

Uh nee je hebt geen recht op de basisbeurs als je niet binnen 10jr een diploma in het hoger onderwijs hebt gehaald. Echt een achterlijke poging om haar eigen gedrag te rechtvaardigen: anderen zijn zogenaamd nog grotere profiteurs.

5 likes

Nee maar de andere rekeningen betaalt ze wel gewoon hoor

3 likes

Haha jezus de fucking privileges van deze mensen, I can’t

12 likes

Ohja tuurlijk dan is alles goed.

Vind de genoemde schulden in het artikel nog meevallen. Dat is echt nog best wel in een realistische termijn af te betalen.

3 likes

Same, had verwacht dat ze 4 jaar lang 1k per maand hadden geleend. Ken mensen die dat deden omdat ā€œje het hele bedrag toch niet terug hoefde te betalenā€.

1 like

Ben benieuwd wat deze mensen hebben gedaan met Corona, is Michael toen blijven reizen of wou hij toen ineens wel terug in Nederland wonen? Toch ineens prettig vertoeven hier dan. :thumbsup:

2 likes

18 tot 21 graden volgens het parool en als het gevroren heeft nog wat kouder haha, klinkt alsof het wel te doen is zonder wetsuit (hoop ik want ik heb er geen) :grimacing:

1 like

ik vind thuiswerken zo saai dat ik dit aan heb staan, zodat het lijkt of er nog wat om me heen gebeurt:

10 likes

Waar het dan misgaat is dat mensen vergeten dat je dan ook 15 jaar lang een laag inkomen moeten houden en je vooral niet moet gaan samenwonen want dan gaat je draagkracht alsnog omhoog. Dan is 15 jaar lang, als je je leven op pauze moet zetten om maar vooral je eigen schulden niet of nauwelijks terug te betalen.

2 likes

Dit artikel is uit 2017, dus betwijfel of deze mensen gestudeerd hebben in het leenstelsel. Ben ook tegen het huidige systeem, ben echt pro basisbeurs. Maar als je gaat studeren ga je wel een overeenkomst aan, dat als je ov reisproduct/basisbeurs(rip) ontvangt, je het terug moet betalen als je je studie niet afmaakt.

9 likes

Ik kan me echt totaaaal niet concentreren, zin om er gewoon mee te stoppen voor vandaag maar ik heb überhaupt nog helemaal niks gedaan.

3 likes