Wat je even kwijt wil #47

Ik denk dat het probleem soms niet eens aan de studievoorlichting ligt (al zijn ze vaak onrealistisch wat betreft baankansen bij sommige studies). Jongeren tussen pak 'm beet 15 - 20 maken nog zo’n groei door dat iets wat je soms op je 17 leuk lijkt op je 20e al niet meer bij je past. En stapelen is tegenwoordig niet altijd meer een optie (hallo instellingsgeld), anders zou je nog kunnen zeggen ‘dan doe je erna nog wat anders’.

En als je nog ouder bent, kan het uiteraard ook voorkomen dat je op den duur wat anders wilt gaan doen. Maar als tiener/jonge twintiger is het toch nog wel lastiger om jezelf echt goed te kennen (wat kan ik/wat wil ik/waar liggen mijn capaciteiten).

9 likes

Ik ben zo slecht in hoeveelheden inschatten. Ik maak graag smoothies en heb er vandaag één met een handje spinazie, handje frambozen en een halve kleine banaan aangevuld met water en sojamelk. Ziet er als je het in de blender doet helemaal niet uit als veel maar toch zit ik hier nu met een liter smoothie :confused:

15 likes

Als het mis gaat kun je nog proberen op een stoel te gaan staan en eraf springen, is een soort heimlich bij jezelf. ff als tipje haha

29 likes

Ik snap niet wat je niet snapt haha, gewoon van de stoel afspringen

Ik zoek ook nog een leuke hobby, dus als je iets gevonden hebt plz let me know

3 likes

Misschien is auto’s in de fik steken en plunderen wat voor je? Schijnt veel voldoening te geven.

18 likes

Oeh dat ga ik vanavond eens proberen!!! Mag toch nog wel na 21u he?

4 likes

Gewoon doen! Het zou zonde zijn als je er over een x aantal jaar spijt van krijgt omdat je het niet hebt gedaan.

1 like

Ja gewoon verklaring invullen en geen probleem! Veel plezier!

5 likes

Ja daar heb je zeker een punt. Al blijf ik er bij dat die afbetalingsregels niet slecht geregeld zijn, alleen ruk dat het invloed heeft op je hypotheek. Maar van wat ik om me heen zie bestaat de studieschuld voor veel mensen niet enkel uit collegegeld en studiematerialen maar ook voor een heel flink deel uit bijvoorbeeld huur en/of leefgeld. Daardoor vraag ik me wel af hoeveel invloed het zou hebben als het studeren an sich gratis zou zijn, zou dat dan echt iets oplossen?

Edit: Ik zeg niet dat jij voorstelt om studenten geen collegegeld meer te laten betalen want dat heb je volgens mij nergens geschreven, eerder als simpel voorbeeld van een alternatieve situatie bedoeld

Mijn hummus van edgyveg/@grace is op :frowning: was wel echt een aanrader.

1 like

Haha ik dacht eerst dat dit een reactie was op deze post:

Idd gewoon doen voor je spijt krijgt! :thumbsup:

9 likes

Zijn er nog mensen die digitale pannenzegels nodig hebben van de AH? Ik heb er nog 19 maar ga ze zelf niet gebruiken!

1 like

Elke keer als ik een nieuw soort schoonmaakmiddel koop voelt het alsof ik weer iets volwassener ben geworden.

9 likes

God ik heb weeeer autoproblemen. De klep van mn tank gaat niet open. Gelukkig helpen ze ons altijd met voorrang in de garage maar waarom ik altijd​:triumph::triumph: en niet mn broer

Ik denk dat ik zaterdag een Chewbacca badjas krijg van mijn vriend hahahahaha.

7 likes

Hahaha nee :joy:

Ik ben vandaag ongesteld geworden en dat hoef ik niet perse kwijt. Maar normaliter gaat dat in combinatie met enorme buikpijn en vandaag heb ik voor het eerst sinds ik mij kan herinneren er geen pijn bij. Ik snap er niks van, maar ik klaag niet. Een pijnvrije time of the month is chill :+1:t2:

7 likes

Dat komt vast goed! Mijn vriend heeft ook een 21+ toets gedaan om een hbo studie te kunnen doen en hij studeert dit jaar inmiddels al af. Hij heeft dyslexie en alleen maar praktijkopleidingen gedaan, dus had nog niet zo veel ervaring met leren en projecten maken, maar dat is ook helemaal goed gekomen. De hbo instelling waar hij zijn opleiding doet geeft ook speciale cursussen voor de 21+ toets, misschien is dat ook wel een optie bij de instelling waar jij heen zou willen.

1 like

Ik ben zo moe en misselijk waardoor ik me nergens toe kan zetten. En nu ben ik teleurgesteld in mezelf