Wat je even kwijt wil #47

Mijn hummus van edgyveg/@grace is op :frowning: was wel echt een aanrader.

1 like

Haha ik dacht eerst dat dit een reactie was op deze post:

Idd gewoon doen voor je spijt krijgt! :thumbsup:

9 likes

Zijn er nog mensen die digitale pannenzegels nodig hebben van de AH? Ik heb er nog 19 maar ga ze zelf niet gebruiken!

1 like

Elke keer als ik een nieuw soort schoonmaakmiddel koop voelt het alsof ik weer iets volwassener ben geworden.

9 likes

God ik heb weeeer autoproblemen. De klep van mn tank gaat niet open. Gelukkig helpen ze ons altijd met voorrang in de garage maar waarom ik altijd​:triumph::triumph: en niet mn broer

Ik denk dat ik zaterdag een Chewbacca badjas krijg van mijn vriend hahahahaha.

7 likes

Hahaha nee :joy:

Ik ben vandaag ongesteld geworden en dat hoef ik niet perse kwijt. Maar normaliter gaat dat in combinatie met enorme buikpijn en vandaag heb ik voor het eerst sinds ik mij kan herinneren er geen pijn bij. Ik snap er niks van, maar ik klaag niet. Een pijnvrije time of the month is chill :+1:t2:

7 likes
Even in spoiler voor wie het niet wil lezen

Ik vind de afbetalingsregels ook niet slecht hoor. Het is een op het oog heel gunstig systeem met sympathieke regels. Beginpunt is voor mij dat het een politieke keuze is om in economisch goede tijden met slecht kloppende argumentatie maatregelen in te voeren die studeren fors duurder maken, terwijl een gekwalificeerde bevolking iets is waar we allemaal van profiteren. Het maximaliseren van de toegankelijkheid van onderwijs is iets waar we allemaal belang bij hebben. Het gevolg van het minder toegankelijk maken van studeren is een grotere kansenongelijkheid. Alles wat daarna volgt (‘maar het zijn toch gunstige regels’) maakt in mijn ogen niet uit als je beseft dat dit stelsel niet noodzakelijk is.

Ik vind het trouwens altijd heel boeiend als mensen het niet kunnen kopen van een huis terloops als gevolg van studieschuld noemen. Omdat vaak niet beseft wordt hoe gigantisch de daaruit voortkomende ongelijkheid in ons huidige systeem is. We zitten nu eenmaal met een systeem waarbij een huis de meest simpel mogelijke manier tot vermogensopbouw is. Wie een huis koopt heeft enkele uitzonderingen daargelaten na dertig jaar een vermogen opgebouwd van enkele tonnen. We zouden het gigantisch erg moeten vinden dat studiekosten de mogelijkheid hiertoe beperken. Het wordt vaak genoemd alsof we het hebben over niet op vakantie kunnen, terwijl we het hebben over langdurige impact die generatie overstijgende welvaartsverschillen mee brengt.

16 likes

Dat komt vast goed! Mijn vriend heeft ook een 21+ toets gedaan om een hbo studie te kunnen doen en hij studeert dit jaar inmiddels al af. Hij heeft dyslexie en alleen maar praktijkopleidingen gedaan, dus had nog niet zo veel ervaring met leren en projecten maken, maar dat is ook helemaal goed gekomen. De hbo instelling waar hij zijn opleiding doet geeft ook speciale cursussen voor de 21+ toets, misschien is dat ook wel een optie bij de instelling waar jij heen zou willen.

1 like

Ik ben zo moe en misselijk waardoor ik me nergens toe kan zetten. En nu ben ik teleurgesteld in mezelf

Vervelend is dat, weet je ook waar het door komt? Bij mij helpt het vaak om even een wandeling te gaan maken buiten, klinkt suf maar frisse lucht kan je soms net genoeg energie geven om weer even door te gaan.

1 like

Gisteren een bezichtiging gehad en vanmiddag nog eentje, over beide ben ik echt heel enthousiast. Maar zag vanochtend een nieuw appartement op funda voorbijkomen die veel groter en mooier was, maar daar kan pas volgende week bezichtigd worden. Nu heb ik keuzestress :roll_eyes:

6 likes

Heb zo een cliënt en weet nu al dat ze moeilijk gaan doen
Mensen denken echt dat ik alles op kan lossen , hier zakken met geld heb staan en talloze leegstaande woningen bezit ofzo

Telkens als ik het woord hypotheek lees ga ik berekenen hoeveel ik zou kunnen krijgen met mijn inkomen. Kan niet eens een shady appartementje van 50m2 kunnen kopen waar mijn maandlasten lager zouden zijn dan nu.

2 likes

Dit heb je vast bekeken, maar mijn tankklepje gaat niet open als de sleutel in het contact zit of de deuren op slot zitten, ik heb ook al eens als een malloot aan dat klepje staan trekken bij het tankstation.

Ik heb caramel zeezout fudge brownies (uit een pakje maar toch) in de oven staan en ben zo benieuwd hoe lekker ze gaan zijn :heart_eyes:

3 likes

Wat is omgekeerde emdr?

Ik heb echt bijna niks gedaan op werk maar door twee keer 45 min zoomen en een aantal losgeslagen kinderen ben ik toch weer helemaal kapot

Hahaha nee het was… de tankdop die verticaal was gedraaid ipv horizontaal. Mijn tankdop gaat normaal open via een knopje naast de pedalen, maar dat werkte dus niet :confused: