Wat je even kwijt wil #47

Studieschuld

Eerst even kudos voor je heldere verhaal! Ben het ook met je eens, ik bekeek het vanuit het het verschil met de basisbeurs, die zeker voor thuiswonende studenten niet bijzonder veel zoden aan de dijk zette als je bedenkt dat 20k een heel gemiddelde studieschuld is. Maar als vanaf het begin bekeken ben ik het zeker met je eens, en als de mogelijkheid er is om de kansenongelijkheid te verkleinen via het onderwijsstelsel zou dat absoluut moeten gebeuren.

Wat betreft het opbouwen van vermogen via een huis, ik ben nowhere near de positie om in de nabije toekomst een huis te kunnen kopen dus ik moet eerlijk zeggen dat ik daar nooit zo bij stilgestaan had. Doet me er zeker op een andere manier naar kijken, dus dankjewel voor je uitleg en inzicht op dat vlak. Ik beschouwde het inderdaad nooit als een heel groot probleem, eerder als jammer, maar zie inderdaad dat dat niet terecht is.

1 like

Heel herkenbaar dit. Heb altijd teveel of te weinig van iets.

Ook herkenbaar: een studieschuld (die ik hoop verder af te kunnen lossen, maar wat nu nog niet lukt wegens een minimum inkomen (hopelijk duurt dat niet te lang).

1 like

En al geproefd?

1 like

Ja hij is echt heel lekker :heart_eyes: Wel echt machtig, heb een ministukje op en zit al vol en dat zeg ik niet gauw

1 like

ohhh ik kan hier echt misselijk van worden dit soort nieuws.
Ik heb zelf een hamster en vind dit zoooo zielig. Hoe kun je nou zoiets doen??? Ik haat dierenmishandeling zoooo erg.

4 likes

Ik dacht hmm heel even dit kleine stukje losse behang weghalen. Dat de rest daar blijft zitten boeit me niet. Half uur later en mn halve kamer is behang loos

8 likes

Boterham met pindakaas en muisjes is tering lekker

2 likes

hoop niet dat je zoals ik de halve muur mee trok?

1 like

Er lachte net tijdens mijn wandeling een jongen/man heel lief/vriendelijk en dat maakte mijn dag leuker! Meestal negeert iedereen elkaar hier op straat.

23 likes

Nee die staat nog

3 likes

Ach gossie, ik hoop dat die een mooi groot terrarium krijgt die helemaal gehamsterscaped is. Zo sneu als mensen dieren gewoon bij het vuilnis zetten :cry:

3 likes

Is zo eng hé :worried:!

Haha leuk ik hoorde het, bij Frank en Eva toch? :grinning:

2 likes

Weet de school dat ook? Misschien kunnen ze met die kennis er beter op inspelen?

1 like

Hahaha wat moest je ervoor doen?

Ik wil je niet ‘bang’ maken maar , dit kan wel bij iphone althans. Ik heb t nummer van mn ex geblokt maar hij kan met anoniem toch bellen :unamused:

1 like

Zelf je kind laten beeldbellen met vriendjes (na schooltijd)?

2 likes

Ik zou het bij de leerkracht aangeven. Feedback lijkt me zeer welkom, zeker als het vriendelijk en meedenkend is. Ik begin bijvoorbeeld de elke dag met een kring voor wie erbij wil zijn. De helft van mijn groep is daar altijd bij, omdat ze daar behoefte aan hebben. Ook heb ik elke dag een voorleesmoment samen met iedereen en op de lange dagen ook nog een andere kring of spel.

2 likes

Op moeilijke momenten kom ik erachter dat ik helemaal geen vrienden meer heb (eigen schuld wel) en ik baal er heel erg van

Ik voel me happy vandaag. Had best wel last van een Corona dip maar vandaag concrete wandeldate vastgelegd met een vriendin, en in de supermarkt een kennis na jaren tegen het lijf gelopen en praatje mee gemaakt. Gisteren had ik ook al 2 vriendinnen opgebeld, ben zo blij met wat sociaal contact

11 likes