Fixed it
De tekst. De situatie is uitermate kut
Ja beetje eng! Woon voor 70% van de week samen maar natuurlijk vanavond ben ik alleen
Zoān lange dag gehad vandaag. Echt zin om lekker op de bank te ploffen nu, dus dat ga ik ook maar doen.
Wauw. Gewoon een heel seizoen Beverly hills vrouwen drama over 1 ding wat āmisschienā is gebeurd. Wauw. Gebeurd dit irl ook?
Godver ik zit een boterham met kaas te eten omdat ik niet wist wat ik moest eten en door jouw bericht bedenk ik me dat ik nog knakworsten heb Nou dan eet ik dat morgen
Om maar in het thema te blijven: ik heb vanavond chips als avondeten op. En rammel nu van de honger want ik had er ook al veel te vroeg trek in natuurlijk
Nou geen corona, wel trillende handjes van de astmamedicatie. Pfff zo irritant dit gedoe.
Haha ik ga in ieder geval geen eetpoll maken dan, want dan kies jij altijd het kutste toch
Zijn er mensen die de notenpasta van ah kennen? En welke is lekker? Ik ben echt fan van die 100% pindakaas
Zeker doen hoor! Al wordt er maar eens per week iets georganiseerd dan is dat al weer winst voor de kinderen. Ik ga er vanuit dat meer kinderen dat ook wel zo ervaren.
Ja, ik werk op een jenaplanschool en wij zijn het heel erg gewend om heel veel samen te doen, veel interactie in de kring. Dus daarom past het ook nu goed als doorgaande lijn bij het online onderwijs. Zeker als niet alles verplicht is dan kunnen de kinderen die willen aansluiten naar behoefte.
Ik doe een systeemherstel voor een samsungtelefoon en nu staat hij al 10 min op āsamsungā opstartscherm. Hoort dit?
Ja!! Echt een aanwinst voor de tv, ik lach me helemaal dood. Het is zo droog en lekker haten
De pinda-cashew versie is ook een aanrader!
Ik ben ook van heel veel interactie, maar met 10 kinderen in de noodopvang, 21 online en maar 2x een half uur per dag + al die verschillende niveaus vind ik het behoorlijk pittig. Ik probeer iedere ochtend wel even te kletsen en spelletjes te doen, maar interactief (pratend iig) is het niet. Voordat ik een vraag stel, een kind het woord geef, de mic aan staat, kind praat, ik reageer zijn we minuten verder. En dan heb ik er 1 gehad.
Dus ik snap dat kinderen het jammer vinden als ze niet aan hrt woord komen en het soms te makkelijk/moeilijk is, maar soms kun je als leerkracht niet meer doen dan dat. En wetende dat je het nooit voor iedereen goed kunt doen (de ene vindt alleen een instructie genoeg en de spellen online onzin en de ander juist andersom).
Oh en toegevoegd: wij hebben per leerjaar 2 vaste online tijden, zodat broertje/zusjes uit een andere groep op een andere tijd online gaan, omdat veel gezinnen maar 1 laptop hebben. Dus de tijdsplanning moet kloppen.
Edit @friemel
Sorry ik lees verkeerd denk ik. Zeker eeen berichtje sturen hoor, kan altijd. En positief starten en eindigen, spel of even interactief (zonder praten) kan gewoon altijd lijkt me. Maar dar je kind kinderen mist is logisch denk ik. Mijn kinderen missen elkaar ook, maar veel meer dan kort kletsen en adviseren dat ze elkaar bellen of evt. Samen buiten spelen kan ik hierin niet betekenen helaas.
Ja lastig is het zeker. Wij hebben ook vaste tijden, maar omdat we geen jaargroepen hebben maar bouwen is het wel ruimer in te delen. We hebben ook allemaal laptops uitgeleend zodat gezinnen voldoende apparaten in huis hebben om een beetje die lessen om de beurt te kunnen volgen. Ik herken heel erg wat je zegt dat het allemaal tijd kost met de microfoon enz. Ik merk wel dat ze er handiger in worden. En sowieso verschilt het natuurlijk heel erg. Bij de ƩƩn zit er constant iemand naast (die soms alles voorzegt) en de ander wordt aan zān lot over gelaten en zit de hele dag alleen op een kamer.
Oh dat is wel fijn. Ja bij ons wel aanpoten wat dat betreft. Ik probeer wel veel spelletjes te doen en interactieve lessen waarze wat doen, maar echt kletsen is wel lastig⦠wel weer een eyeopener hoor dat we hier meer mee moeten doen, ik weet alleeen nog niet zo goed hoe of wat.
Hopelijk mogen we gewoon weer open binnenkort
Omg ik herken iemand op opsporing verzocht uit mān fb lijst ik ga m aangeven fcking relschopper
Ja ik vind het vooral lastig dat het allemaal zo āom de beurt isā en je niet makkelijk echt een gesprek hebt. Op elkaar reageren duurt zoveel langer. Een boekpromotie alleen al. Normaal stellen we vragen en geven we tips en tops, maar als je dat online allemaal doet met etherdiscipline ben je zo 10/15 minuten bezig voor 1 boek. Het is een beetje zoeken naar wat een beetje werkt. Ik merk vooral dat ik veel meer aan het woord ben dan normaal, omdat je het allemaal een beetje in goede banen moet leiden. En kinderen vinden het ook gewoon leuk om elkaar te zien en samen een spel te doen zoals bingo of een quiz. Ik had afgelopen vrijdag āgekkeharendagā en ze vonden het al geweldig om elkaars haar te zien en om de beurt in de spotlight te staan. Maargoed, het komt allemaal niet in de buurt van fysiek onderwijs dus hopelijk mogen we gauw weer open inderdaad. Maar ik ben een beetje bang dat het sowieso makkelijk tot de voorjaarsvakantie wordt doorgetrokken.
Hahaha wtf? Er wordt nu vuurwerk afgestoken? Ach ja, veel plezier ermee
Ja precies dit!