Sterkte alvast. Hier is ie 267 e. voor een eenpersoonshuishouden. Ik wil niet weten wat de buren (die met 4 zijn) betalen.
Denk dat dat wel mee zal vallen. Voor de gemeentelijke belastingen worden bedragen vastgesteld voor een eenpersoonshuishouden en een meerpersoonshuishouden. Bij meerpersoons maakt het niet uit of je met 2 of 6 personen bent, het bedrag blijft hetzelfde. En volgens mij is meerpersoons ook niet het dubbele van eenpersoons dus in verhouding ben je zelfs goedkoper uit (in mijn gemeente tenminste).
Weer een voorbeeld van een maatschappij die niet gericht is op singles
O, wow echt? Dat is stom. Ik weet wel dat mijn moeder vorige jaren rond de 500 - 550 kwijt was voor 2 personen, dus kan hier ook wel goed kloppen. En inderdaad: goed voorbeeld.
Wat een bedragen! Wij zijn een 4 persoonshuishouden en wij betalen rond de 190 euro, scheelt het toch weer dat ik in the middle of nowhere woon
Wij betalen met zân tweeĂ«n 241,nogwat, ook echt minder dan in mijn vorige gemeente. Waterschapsbelasting is hier ook een stuk lager.
Even toevoeging; mijn bedrag is wel met WOZ en alles van de gemeentelijke jaarrekening.
Ja, het ligt er inderdaad wel aan of je een huur- of koophuis hebt.
Ik heb even gerekend met de bedragen in mijn gemeente. Als je met meer personen bent betaal je 150% van het bedrag van een eenpersoonshuishouden. Oftewel per persoon 25% minder als 2 personen samenwonen
Ja, bij mij is het bedrag (die 420) ook inclusief waterschapsbelasting. Ik woon overigens in het midden van Nederland. Niet in de middle of nowhere, maar nou ook niet een bruisend dorp. Wel een duur dorp die allemaal massaal VVD stemmen.
Wat een verschillen zeg!
@Merrow Je zou er bijna om gaan samenwonen. Zo stom dat in deze maatschappij - waarin steeds meer mensen alleen zijn - dit soort dingen gewoon gebeuren.
Is dat per stad verschillend? Woon jij alleen? Ik moet âŹ192 betalen en woon alleen, maar zelfs een huishouden van 4 of meer personen betaald in mijn stad âmaarâ âŹ324. Woon jij in een gouden stad ofzo
Precies!
En of je gemeente geld nodig heeft of nietâŠ
Dit zeker.
Woon alleen, voor meerpersoonshuishoudens is het ruim 400
Omg wat een hel
Haha, dat laatste is klopt wel volgens mij En waar betalen we hier aan mee? Stoplichten die worden weggehaald voor een rotonde, maar dat is toch niet ideaal en heel gevaarlijk. Dus stoplichten weer terug. en hele weg weer open. Of een shared space waarbij er geen weg, stoep en fietspad meer is. Echt zo handig op een zaterdagmiddag.
Soit, woon wel in de mooiste stad van Nederland
Dit speelt bij ons met drempels. Zo is een specifieke drempel in de afgelopen paar jaar al ontelbare keren veranderd. Iets hoger, iets lager, helemaal weg, weer terug, helemaal weg en zigzaggen tussen bloembakken, bloembakken weg en drempel weer terug, etc etc
ja precies dat soort dingen. Het is hier ondertussen algemeen bekend dat de gemeente geld nodig heeft, vorig jaar waren ze al redelijk omhoog gegaan en zal me dit jaar ook niks verbazen.
Woerden?
Deze meid is afgestudeerd jawelllll!!