Nieuwe favoriete mening/houding is: boeit me nul.
Bedankt meneer van ‘ik vertrek’, helpt echt tegen heel veel prikkels en dingen waar ik toch geen invloed op heb (maar me wel druk over kon maken, maar nu niet meer)
Nieuwe favoriete mening/houding is: boeit me nul.
Bedankt meneer van ‘ik vertrek’, helpt echt tegen heel veel prikkels en dingen waar ik toch geen invloed op heb (maar me wel druk over kon maken, maar nu niet meer)
Mijn vriend heeft promotie gemaakt maar i.p.v. dat ik vet blij voor hem zit ik juist alleen maar te huilen nu. Ik heb niks bereikt in mijn leven, ik ben geen vriendin om trots op te zijn. Mweh. Niet dat hij dit heeft gezegd maar ja zo voelt het wel.
Ben ook wel blij voor hem hoor maar mijn eigen emoties nemen het even over.
Hier ook een positieve ervaring! In ons vorige appartement was de afzuiging niet goed aangesloten en de eigenaar wilde er niets aan doen. Als we dan bijv. zalm hadden gebakken, rook je dat nog 2 dagen. Ik werd vooral sochtends heel naar van die kooklucht. Met de lampe berger was de kookgeur echt weg! Volgens mij hebben we 1x met alleen de neutrale olie geprobeerd, en dat hielp ook goed.
Mijn vriend heeft de meest onlogische boodschappen ooit gedaan (er zijn 21 afbakbroodjes maar geen avondeten of wcpapier). Maar komt ie net aan met een pak melk zodat ik cappuccino’s kan maken en ik smelt weer.
In mijn dorp gebeurt er schijnbaar zo weinig dat een Groenlinkser met zichzelf het gesprek aanging op social media met nepprofielen.
Ik kwam een cockapoo puppy tegen op straat en ik mocht m aaien. Nu snap ik niet hoe ik mijn leven ben doorgekomen tot nu toe zonder zo’n puppy en ik zie ook niet hoe ik nog een dag langer kan leven zonder zo’n puppy
Ah vervelend dat je je zo voelt, maar ik hoop dat je niet vergeet dat er meer is in het leven dan werk/promotie. Dat is niet de bepalende factor m.b.t. iets bereiken in het leven, al kan ik me goed voorstellen dat het zo kan voelen in onze maatschappij die zo ontzettend gericht is op presteren. Maar je bent zoveel meer dan wel of niet werken/promotie maken. Dingen bereiken en trots zijn op iemand kan net zo goed gaan om karakter of om vaardigheden/talenten buiten werk om. Dus jouw vriend heeft vast ook genoeg redenen om trots op jou te zijn!
Lief
Ik vraag me echt af waar zulke mensen de tijd vandaan halen. En zoveel posten als zichzelf en dan ook nog met al die nepprofielen. (Was het nu bewezen dat hij echt was?)
M’n favoriete gif de laatste tijd
Sinds de lockdown voel ik me eenzaam en realiseer ik me dat ik nog maar weinig vriendschappen heb. Ik raak (snel?) teleurgesteld in mensen en laat het contact dan doodbloeden.
Lang verhaal, maar moet het even van me af schrijven, want het blijft me maar bezig houden.
In aug 2019 ben ik voor het eerst moeder geworden, mijn vriendin was toen een half jaar ervoor gescheiden, vond een nieuw huis dat opgeknapt moest worden etc. We spraken elkaar zeker eens in de 2 weken en ze gaf aan dat ze zou komen wanneer het bij haar wat rustiger was. Dat vond ik prima, ik nam regelmatig contact op om te kijken hoe het ging en of haar kids goed konden wennen aan de nieuwe situatie. Ze vroeg dan ook hoe het met mijn dochtertje ging etc. Het contact werd steeds minder, omdat ik gewoon teleurgesteld was dat ze maar niet langs kwam, dus appte ik ook niet meer en zij liet dan ook niets meer horen. Toen kwam corona, mijn dochtertje werd 1 en ik dacht, ik nodig haar uit, want mss is de drempel voor haar groot geworden om te komen. Ze kon die dag niet, maar zou snel komen. Niets meer gehoord, tot november, toen appte ze dat ze voor het nieuwe jaar zeker op bezoek zou komen, dat ze zich erg schaamde. Ik heb niet gereageerd omdat ze op 30 min rijden van mij woont, niet de andere kant van de wereld, we al 17 jaar bevriend waren/zijn en ik gewoon boos was. Ze heeft toen nooit meer iets laten horen. En nu zit ik er nog steeds mee en mis ik haar toch wel, maar vind ik dat zij meer moeite had moeten doen om op kraamvisite te komen… offff zit ik fout?
Het is kut en ze had idd wat meer moeite mogen doen. Maar ze zat zelf ook wel in een rot situatie. Plus ik heb zelf altijd zoiets van als je iets wilt moet je er om vragen en niet dingen gaan verwachten.
Ik ga niet over jullie acties oordelen, maar eerlijk gezegd denk ik dat deze vriendschap eigenlijk gewoon over is. En dat je je misschien beter kan richten op nieuwe contacten opdoen, zodra de lockdown etc. achter de rug is. Nu zal je jezelf alleen maar blijven pijnigen met een bepaald plaatje van een vriendschap die niet (meer) zal komen.
neee niet weggaan zon I need you
ik ben ZO klaar met werk, het is megadruk en ik loop helemaal over
dus ik heb besloten dat ik om 4 uur stop en een biertje open trek
Ja dat klopt zeker dat ze ook een moeilijke tijd doormaakte en achteraf denk ik dat ik daar misschien meer aandacht aan had moeten besteden, maar ik zat toen helemaal in mijn baby bubbel.
@anon42392789 het is gewoon pijnlijk omdat we zo lang bevriend waren, maar misschien ervaart zij het helemaal niet zo.
Na een bepaalde leeftijd is het ook niet meer zo makkelijk om vriendschappen te sluiten, tenminste zo ervaar ik dat. Maar de lockdown zet alles ook onder een vergrootglas en ik voel me misschien extra emotioneel.
Vandaag deed ik de was in de droger en keek naar buiten en zag opeens parkeerwachters, ik rende naar buiten snel nog even kaart neergelegd en was net op tijd om een bekeuring van 95 euro te ontlopen. Heb nu maar dure make up gekocht omdat ik vind dat ik 95 euro heb bespaard haha. Geluksmoment van de dag, straks nog lekker ergens eten halen en ik heb alles er uit.
Jaa snap ik ook wel. Ik denk dat jullie allebei met hele andere dingen bezig waren op dat moment. Je zou het als je wilt kunnen uitpraten en dan even kijken hoe het loopt
Ik ga niet liegen dat het moeilijker is naarmate je ouder bent maar dat wil niet betekenen dat de situatie hopeloos is. Het hebben van een kind kan bijvoorbeeld zowel een voordeel als nadeel zijn om nieuwe contacten op te doen.
Maar vriendschappen komen en gaan. Soms is een vriendschap net een serie. Je hebt er veel uren geïnvesteerd maar als het niet meer zorgt voor plezier en ontspanning, doe je er beter aan om ermee te stoppen.
@speedofsound. Ik heb dat (nog) niet meegemaakt.
Bellen ze met 080/088 nummers? Die neem ik sowieso nooit op want dat zijn altijd dat soort bedrijven. Ik word vaak gebeld want ben ingeschreven bij kvk, is vrij weinig aan te doen volgens mij.
Wat een lastige situatie @Caramelletje. Juist als je al zo lang bevriend bent wil je liever niet dat het stopt.
Ze geeft aan dat ze zich schaamt dat ze nog niet op bezoek is geweest. Wellicht weet ze zelf ook niet goed hoe het nu kan/moet. Misschien dat er te weinig is besproken? Maar ja het is ook verrekte lastig als je allebei niet zo lekker gaat.
Als je haar mist zou ik nog een keertje proberen haar te bellen. Even vragen of het past en zo ja, dan geef je gewoon aan dat je teleurgesteld was, het je allemaal een beetje veel was maar dat je haar mist en graag af wil spreken als zij ook wil. Juist dat bespreken hoe jij het voelt/ervaart en wat je zou willen helpt wel denk ik. Althans, dat ervaar ik wel bij vrienden! Maar goed, het is niet makkelijk. net als het idee dat je weinig vrienden hebt, is gewoon een stom gevoel en idee.