Wat je even kwijt wil #47

Pfff ik wilde net een workout via YouTube gaan doen. Ben 15 min bezig en werd ineens helemaal misselijk en had het gevoel dat ik flauw zou vallen. Mijn lichaam kan echt niks meer aan joh, is het nauwelijks meer gewend om te bewegen… Nu zit ik op de grond en heb maar een halve workout gedaan. Soms haat ik mezelf echt.

1 like

Ja ze hebben opeens veel meer opties! Ik had ooit een heel leuk montuur bij hen gepast maar dat montuur was niet geschikt voor mijn sterkte (>-6) omdat de glazen dan te dik zouden worden. Nu hadden ze laatst opeens de optie voor extra dunne glazen. Heb de bril toen besteld en ben er heel tevreden over! Kostte wel 50 euro meer dan bij een normale sterkte maar 150 euro voor een complete bril vind ik het alsnog waard. Bij mijn opticien is het veel duurder en dat vind ik zonde omdat ik meestal lenzen draag.

1 like

Een halve workout is beter dan geen workout!! Ik ken het, mijn conditie is 0. Voor mij is een halve workout gewoon dik een hele workout. Niet zo strengg voor jezelf, je komt er wel.

1 like

Lief, je hebt gelijk. Maar baal gewoon van mezelf. Ik was altijd gewend om 2x in de week een teamsport te doen en daarnaast nog 1x een groepsles, dus mijn conditie was best redelijk op orde. Ik heb wel echt overgewicht door te veel eten, normaal was dat die redelijk in toom te houden, maar nu ben ik dus alleen maar aan het eten en nauwelijks aan het sporten. Dat merk ik wel echt aan mijn lichaam…

1 like

Ugh mijn schoonmaakster was er gister onverwachts (ik was het vergeten en was er zelf niet) en toen bleek er nog een grote fles glijmiddel op het nachtkastje te staan :+1:

1 like

Same ik had vorig jaar in t begin echt een top conditie. Maar nu ga ik echt dood na een klein rondje wandelen…

1 like

Veel mensen hebben dat probleem nu, sportscholen dicht, ook niet echt het weer om buiten te sporten, thuis is toch wat lastiger. Weet je hoe knap ik het vind dat je tóch thuis work outs doet. Ik vind ze super pittig en houd t ook niet de hele video vol, maar het gaat om steeds een minuutje langer kunnen totdat je over een aantal weken/maanden wel een hele video kunt afmaken. Hoe goed voelt dat dan wel niet?

8 likes

Ik ben echt 1 minuut binnen van hardlopen als ziekenhuis(-apotheek) belt met al wat vragen voor de operatie. Wat een timing dan.

1 like

Erg herkenbaar hier ook! Ik sportte normaal 3 keer per week en nu met moeite doe ik een workoutje thuis 1 keer per week (meestal zelfs maar 1 keer per 2 weken) maar merk ook dat letterlijk álles moeite kost en te zwaar aan voelt. Probeer het wel aan te passen waar mogelijk maar baal er ook flink van!

1 like

@Clancy Daar had ik nog niet aan gedacht. Bedankt voor de tip ik ga eens kijken of daar wat leuks tussen zit! :blush:

2 likes

Het is toch een halve work out, beter en meer dan niks doen.
Lekker weer de focus op conditie bouwen en dan zal het over een tijdje stuk makkelijker gaan! Boos zijn of haat heeft je lichaam niks aan.

8 likes

Ik heb weer mijn half jaarlijkse schrikmoment gehad waarbij ik mijn kat aai en iets hards voel en denk dat hij een tumor heeft en dood gaat en had al bijna een crematie geregeld en ineens bedenk ik me “neeeheeee het is z’n chip”. Every single time. 🥲

14 likes

Same! Ik sportte zeker 4x per week maar heb er nu echt zoveel moeite mee. Vind hardlopen en home work-outs gewoon echt niet leuk en dat is natuurlijk vrijwel het enige wat nog kan. Baal gewoon dat de sporten die ik normaal doe niet kunnen want mijn conditie en motivatie zijn echt met sprongen achteruit gegaan, terwijl ik sporten echt wel heel belangrijk vindt. Alleen ik vind het nu gewoon echt stom om te doen terwijl ik er voorheen altijd lol in had, het voelt nu echt als een moetje waar ik mezelf met moeite en veel tegenzin 2x per week toe verplicht, terwijl ik er voorheen naar uit kon kijken.

2 likes

Iemand vraagt via de Facebook van mijn werk meer informatie over onze diensten. 15 minuten later zegt hij:
“Ja laat maar, ik nam contact op met jullie via Facebook omdat ik toch wel verwacht dat jullie hier binnen het kwartier antwoorden. Ik word geen klant bij jullie”

Lol, byeee

20 likes

Ja echt, en ons aantal klanten is op een jaar tijd bijna 60% gestegen. Dus sorry als je even langer moet wachten op een antwoord. We doen ons best :stuck_out_tongue:

2 likes

Ook zooo kut, dat verwacht je gewoon niet. Ik voel me wel beter dat ik in ieder geval niet de enige ben met dit soort stomme ongemakkelijke momenten. Na alle verhalen hier ga ik er ook maar vanuit dat het die mannen niks meer doet/boeit. Al blijft het ongemakkelijk. Ze kwamen daarna ook gewoon zo casual naar beneden om een praatje te maken ‘je woont mooi hier zeg, fantastisch uitzicht, woon je hier al lang? Ja ik dacht al dat ik het een tijdje geleden te koop zag staan’

2 likes

Nee maar in Nederland wordt ook ‘gecontroleerd’ of het klopt dat jij op dat adres ‘woont’. Als jij je namelijk inschrijft op een adres waar volgens de administratie van de gemeente al andere mensen wonen, en het is een studentenkamer voor 1 persoon bijvoorbeeld, dan gaan ze controleren hoe dat zit omdat dat niet mag. En als jij je inschrijft bij je (schoon)ouders, krijgen zij een brief met de vraag “er heeft zich op die en die datum een persoon op uw adres ingeschreven, klopt dit?” En zij bevestigen dat dan. Dit kan bijvoorbeeld invloed hebben op toeslagen e.d.

Mijn verhuurder vraagt ineens om foto’s van alle ruimtes in het appartement, kan iemand meedenken waarvoor hij dat nodig zou hebben? Ik krijg meteen stress dat ik straks op straat sta (ja weet dat dat eigenlijk niet kan maar heb geen zin in gedoe). En ik heb ook helemaal geen tijd om alles netjes te maken pff :cry:

Vraag het? :sweat_smile:

2 likes

Ja reageert ie niet echt op helaas.