Wat je even kwijt wil #48

Het lijkt weer goed te gaan, kan zo in huis en in de tuin niets geks ontdekken qua gedrag, maar ben benieuwd wat er gebeurt als we zo weer de straat op gaan.

We hebben haar goed nagekeken en zie en voel niets gelukkig. En was zeker aardig, alleen had ze die bewuste hond bij, dus onze hond lag bijna ín de wasmachine, zo ver probeerde ze zich naar achter te duwen van angst, terwijl die bijt-hond buiten stond en zij binnen was in de berging.

1 like

Ik wil door dit weer 3 dingen: dieren aaien, buiten bier drinken en in een bezwete mensenmassa staan op een festival.

15 likes

Dat meen je niet, wat ontzettend lomp zeg, onvoorstelbaar. Stress hormonen blijven wel lang in het lichaam. Toen onze hond was gebeten was het advies om interactie met onbekende honden en mogelijke spannende momenten minstens een week te voorkomen/uit de weg te gaan.

1 like

Ja het was goed bedoeld, zodat ik kon aanwijzen welke hond “het had gedaan”. 🥲 Maar goed, zal misschien nog wel vaker voor gaan komen.

Edit:

@Bertha Oh thanks voor de info, ik wilde al net als bij mensen maar meteen de confrontatie weer aan gaan, haha.

Zou vanavond naar een vriendin gaan die ik door omstandigheden van beide kanten al een paar maanden niet had gezien, appt ze net dat ze onwel is geworden en het dus niet door kan gaan. Super begrijpelijk, maar ben echt sad. Had echt zin om haar na al die tijd weer te zien.
Nu ga ik maar een beterschap kaartje en cadeautje opsturen en verder met het bingen van mijn serie😂

Wtf je hebt tegenwoordig ook virtuele influencers zoals @lilmiquela

Ik ben een weekendje aan zee en wil straks naar de zonsondergang gaan kijken aan het strand, hoop dat dat wel een beetje mooi is nu en dat het niet te bewolkt is! Heerlijk is het op het strand trouwens, zo lekker gewandeld vanmiddag :heart:

7 likes

Hier was het advies na bijt-incident; doe zelf zo normaal mogelijk; jouw angst voelen ze.
En zoek contact/laat je hond spelen met honden die die kent (dus ontspannen situaties) zodat je zelf ook weer weet hoe het ook kan gaan. (hier was het incident inclusief bezoek aan spoedarts etc)
Verder vooral niet anders gaan doen, want dan is krijgen van angst groter voor de hond.

Sterkte Krabsalade.

1 like

Geen idee waarom maar plots zo’n lenteweer maakt me paradoxaal genoeg altijd enorm depressief.

13 likes

Ja mij ook, echt al mijn hele leven. Dacht altijd dat ik alleen was in dat gevoel, tot ik een hele mooie tekening met gedicht tegen kwam op insta. Zal hem even opzoeken, vond t heel fijn om dat toen te zien

4 likes

Ik had een B&B geboekt en nu is er wat mis gegaan dus was er de eerste nacht geen plek.
Maar ze zei dat ik wel in het huis van d’r schoonzus kon overnachten, die had namelijk ook een kamer.
Ik heb maar ja gezegd want heb al plannen in die buurt gemaakt, maar het voelt echt zo raar.
(verder wel prima hoor, blij met deze oplossing, hoop dat er ontbijtje bij zit en ze doorgekregen heeft dat ik vegan eet :see_no_evil:)

Ik ben in sterksel aan het werk en het is vreselijk hahaha wat een rotdorp

4 likes

Thanks! Voel iig dat het stresshormoon nog niet weg is uit mijn lijf, haha jeetje.

1 like

Ja, het is ook best eng/spannend als er zoiets gebeurd! Dus dat kost wel even voor je je weer jezelf voelt.

Mijn hond werd toen die nog pup was (rond 7 maanden) uit het niets gegrepen door 2 honden. (enige waarom hij er goed vanaf kwam was omdat ze beten maar niet gingen schudden anders had hij waarschijnlijk inwendige bloedingen gehad)
Dat was heel eng op dat moment.

Maar, hij heeft er verder niks aan overgehouden! Mede omdat we die adviezen allemaal kregen, en ook hebben opgevolgd. Gewoon ‘normaal’ doorgaan, dan vergeet je het soort van omdat er dan heel veel goede momenten weer tegenover gaan staan.
Hij is nu ook niet bang, ook niet als hetzelfde ras tegenkomen wat hem greep.

Sterkte met bijkomen, chocolade eten helpt :relaxed:

1 like

Nee :frowning: maarja nog tot 19:00

Mijn vriend heeft vandaag voor het eerst Dasty gebruikt en ik vind het zo jammer dat jullie niet kunnen zien hoe enthousiast hij is :joy:. Net een klein kind. Hij heeft me al vier keer naar de keuken geroepen om te laten zien hoe schoon alles wordt. Inmiddels is hij ervan overtuigd dat Dasty sterk genoeg is om corona te killen hahaha.

47 likes

Moeten we het daarvoor drinken, injecteren of is inhaleren voldoende?

27 likes

Ik heb echt een perfecte zaterdag; uitgeslapen, huis aan kant gemaakt/schoongemaakt, in een jurkje zonder panty met een dun jasje buiten gelopen, in het zonnetje in het open raam (gewoon weer in mijn huis kloffie) gelezen en gesimt.

En nu zit ik op de bank met toastjes, chips en wijn te bedenken wat ik voor de rest van de avond ga doen.

Mooi weer doet een mens goed :smiling_face_with_three_hearts:

23 likes

Appje van de buurvrouw, of ik zin heb in sushi. Om my wayyy buuf! :running_woman:t3:

21 likes

Miss kan de overheid het via chemtrails over het land verspreiden

4 likes