Wat je even kwijt wil #50

Pasen is ideaal om Patat met mayo te draaien van Keiino. :smiley:

:rofl: Ik had vooral gehoopt er meer mensen te vinden die het ook niet zo vaak doen, haha. Dus tegenovergestelde van dit. Want ergens wringt de schoen toch en voel ik me schuldig als ik geen zin heb.

1 like

Ik ben onlangs begonnen met mn kamer opruimen en schoonmaken. Kon zou naar mijn huis in puin. Beneden vind ik 1x per week stofzuigen ruim voldoende. Maar geen huisdieren hier behalve hamster.

Ik snap mensen die elke dag schoonmaken oprecht niet want tenzij kleine kinderen of 3 honden en 5 katten is er niets vies dan toch.

1 like

Haha, ik denk juist dat in de schoonmaaktopics mensen komen die er over het algemeen meer mee bezig zijn dan gemiddeld. Mij boeit schoonmaken niet zo dus ik zit daar ook nooit in, denk dat het ook een beetje vertekend beeld geeft. Plus dat mensen zich er misschien beetje voor schamen als ze het niet veel doen en er daarom niet zo open over zijn. Als het je helpt: ik heb in de 3,5 jaar dat ik hier woon nog nooit de ramen gelapt, max 3 keer gedweild, de afwas staat soms dagen op het aanrecht enne nouja iedereen leeft nog en is gezond. Als ik ooit het geld heb neem ik sowieso een schoonmaker maar tot die tijd doe ik het maar met mijn lage standaard want ik heb simpelweg een te grote hekel aan schoonmaken om het anders te doen. De boel leefbaar houden is goed genoeg voor mij, hoeft niet spic en span.

22 likes

Ik heb vandaag mijn digibeet-moeder twee uur uitleg gegeven over haar telefoon en laptop. Vandaag hebben we mail, agenda, notities en iCloud behandeld. Volgende keer gaan we verder met Word en foto’s bewerken. Ze schrijft ook alles stap voor stap op in een schriftje zodat ze het kan onthouden en is heel leergierig. Nog even en ze sjeest ons allemaal voorbij als IT’er. :cool:

39 likes

Mijn oma heeft een nieuwe wasmachine want de oude was kapot gegaan. Vrouw is 85 jaar dus ik wist al dat dit een hele uitdaging ging worden. Vanochtend alleen de wasprogramma’s uitgelegd in Jip en Janneke taal die ze gebruikt, vooral niet te moeilijk maken. Nu komt het; er zitten dus ook tip-toetsen (touchscreen) om de temperatuur enzo te veranderen, maar mijn oma heeft van die mollige vingers waardoor ze ook alle andere tip-toetsen aanraakte (centrifugeren, voorwas etc) :sob: Ineens stonden de handdoeken op synthetisch wasprogramma :woozy_face: Als dat maar goed gaat… dit was al de meest eenvoudige wasmachine :joy:

9 likes

Hahahaha maar echt. En dan drukt ze te hard, want ze heeft nog nooit een iPad/smartphone/iets anders met touchscreen gehad dus dan gebeurt er niks :rofl: vervolgens: Oma: Nou ik heb toch deze week de handdoeken gewassen dus dat hoeft komende week niet
Ik: Omaaaaaa, dat is niet de oplossing!!!

Heb alles stap voor stap uitgeschreven in de hoop dat ze het geduld heeft om dat te lezen :pleading_face:

1 like

Net een een half uur door de kutkou op de fiets om wijn te halen is de fucking supermarkt hier dicht :rage:

3 likes

Hahah ahw, mijn opa zit al aan zijn vierde Facebook account omdat hij steeds op account aanmaken klikt ipv inloggen als hij een keer per ongeluk uitgelogd is.

Was overigens wel de eerste in zijn gemeente die digitaal boeken leende!

23 likes

Doet me denken aan mijn oma die tegen haar 90e ging e-mailen en elke keer als het scherm er anders uitzag dan ze zich herinnerde de stekker van de computer eruit trok omdat het vast een virus was :heart:

28 likes

Doet me denken aan mijn opa die bij elk printje opnieuw de printer installeerde omdat hij hem anders niet kon selecteren. Had 60x dezelfde printer geïnstalleerd op die computer :heart:

26 likes

M’n oma is jarig vandaag. Ik was s’ochtends op bezoek en wilde rond 11 weer gaan. Vraagt ze: blijf je nog even voor de borrel?

Komt ze aanzetten met twee glaasjes dubbelfris haha zo lief. Ik dacht bij borrel meer aan een glaasje advocaat ofzo.

55 likes

Ze deden het toch allemaal maar hè!

2 likes

En, heeft je pa haar nog opgehaald of is ze met de fiets moeten komen?

1 like

Want anders kwam ze zeker niet? Echt te erg als je zo bent eigenlijk…

2 likes

Haha, ik ken het topic, maar dat bedoel ik niet helemaal :stuck_out_tongue:

:sweat_smile: Heb uiteindelijk toch maar wat gedaan. Nu alleen de keuken nog.

Vandaag infuus gezet bij een patiënt die moeilijk te prikken is. Echt fijn dat het zonder gehannes lukte :smiley: patient blij, Tessel blij

21 likes

Ik heb net kinderen paaseieren laten zoeken en ben ze nu zelf aan het opvreten.
Ik zou echt een goeie moeder zijn.

10 likes

Ik wilde vanochtend slaperig een quiche bodem blind bakken (dus met bakpapier en dan iets van droge bonen erop om het te verzwaren) en ik heb toch zeker een halve minuut met een zak mais in mijn handen gestaan van, dit is toch niet zo anders dan gedroogde kikkererwten oid?

Gelukkig kon mijn vriend de zak uit mijn handen tackelen voor we popcorn explosie hadden

41 likes

Ik kocht een keer van die keramische bakbonen. Vroeg het meisje aan de kassa of ik uit kon leggen wat het waren en waar je het voor gebruikt :smiley: Wel een aanrader trouwens!

3 likes